Skocz do zawartości

[Manetka przerzutki tylnej] Jak zdjąć z kierownicy?


irowerem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, potrzebuję odkręcić manetkę (Shimano Deore XT SL-T8000 10 speed) tylnej przerzutki, żeby przełożyć linkę i pancerz bo obecnie jest jak widać podpięty... zamiast lecieć od lewej to przeciagnięte jest na prawą stronę.

Odkręciłem imbusem śrubkę ale obejma dość sztywno siedzi w rułce kierownicy, mam to na siłę próbować wyciągnąć? Jak to było zakładane? Jeśli nie uda mi się w ten sposób to chyba pozostaje odkręcenie mostku? Wtedy rozumiem jeśli odkręce tą śrubkę na sterach i dwie trzymające mostek to amortyzator mi odleci?

Rower romet orkan 9m.

20230107_181210-min.jpg

20230107_181158-min.jpg

20230107_181242-min.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie odleci.

Zostaw manetkę w spokoju. Najłatwiej odkręcić wspornik.

Wykręcasz górną śrubę, luzujesz boczne i gotowe.

Skręcasz w odwrotnej kolejności. Najpierw dokręcasz górną śrubę wspornika do momentu aż zniknie luz na sterach, ale jednocześnie nie za mocno, aby stery nadal lekko się kręciły.

Ustawiasz kierę prosto i dokręcasz boczne śruby na przemian z momentem opisanym na wsporniku.

Gotowe

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, irowerem napisał:

Odkręciłem imbusem śrubkę ale obejma dość sztywno siedzi w rułce kierownicy, mam to na siłę próbować wyciągnąć? Jak to było zakładane?

Zakładali po kolei:
- manetka przerzutki
- klamka hamulcowa
- chwyt kierownicy

Żeby zdjąć manetkę musisz po kolei:
- zdjąć chwyt
- odkręcić i zsunąć klamkę
- jw. manetkę

Tutaj faktycznie odkręcenie mostka wydaje się mniej uciążliwe i szybsze do zrobienia.
Amortyzator nie wyleci, chyba że po zdjęciu mostka będziesz próbował podnosić rower za ramę ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że lepiej będzie odkręcić kierownicę.  Z całym szacunkiem dla AT, wszak każdy kiedyś zaczynał karierę majsterkowicza na poziomie 0, obawiam się że odkręcenie mostka może przysporzyć więcej problemów niż odkręcenie kierki.  To jest prostsza operacja niż odkręcenie mostka, a następnie jego poprawne zamontowanie włączając w to poprawne skasownie luzu na sterach bez zbytniej ich kompresji.  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...