Skocz do zawartości

[Stery] Czy istnieje zabieg planowania główki carbonowej pod stery zintegrowane


Luk33

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze sterami. Ciągle się luzują. Wszelkie przyczyny standardowe  wykluczyłem - mostek dokręcony mocno, sterówka przyklejona, podkładki wystają nad rurę sterową itp. W mojej ocenie zostają już tylko krzywo osadzone łożyska. Wydaje mi się, że gniazdo górne jest źle zrobione, bo łożysko zmienia położenie, jak się nim rusza. Rama to nieszczęsny Triefox czyli chinczyk w którym większość otworów jest krzywa.

Pytanie, jak w tytule. Czy można zrobić zabieg planowania takiej mufy pod takie stery? Ja wątpię, ale pytam. Ktoś może ma jakiś inny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frezuje się gniazda. Powinno to być zrobione fabrycznie ale chińczyk robi każdą sztukę "jak dla obcego" czlli na... Można poprawić. Zakładam, że lożyska masz odpowiednie. Poza tym imho nie w tym problem. Jeśli mostek się nie luzuje na rurze to luz nie ma skąd się brać. Łożyska nie siedzą ciasno. Mają sie oprzeć na ścietych krawędziach. 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Luk33 napisał:

Czy można zrobić zabieg planowania takiej mufy pod takie stery?

Planowanie to tylko wyrównanie krawędzi. Ty raczej piszesz o frezowaniu. No i oczywiście jest to wykonalne tylko w aluminium, więc musisz mieć wklejone miski a nie goły karbon.

27 minut temu, Luk33 napisał:

Wydaje mi się, że gniazdo górne jest źle zrobione, bo łożysko zmienia położenie, jak się nim rusza.

Nie do końca musi tak być. Łożysko wsadzone luzem, może mieć minimalny luz. Po ściśnięciu mostkiem łożysko powinno przestać się ruszać.

Jeżeli to Chińska rama, to ja bym sprawdził kilka rzeczy:

1. Czy na pewno kąt łożyska jest odpowiednio dobrany do ramy?

2. Jesteś pewny że nie rusza Ci się ekspander, przez co nie ściskasz sterów?

3. Jak wygląda pierścień centrujący? Czasami on jest problemem, zwłaszcza jeżeli jest z plastiku.

W ogóle to jakie masz objawy? Jesteś pewny że to stery, a nie chociażby klocki w zacisku jeżeli rama jest pod tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie głupie. Czym kleić? Sterówkę dałem na poxipol i to się sprawdza, ale lożysko?

Łożyska były dodane do ramy. Pierścień alu, wydaje się dobrej jakości. Nie mam ekspandera, tylko gwiazdkę. To jest amor z rurą alu. Na pewno nie jest to luz na hamulcu. Pojawia się luz na sterach, lekko się gibią.

Edytowane przez Luk33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jeżeli łożysko jest osadzone krzywo, to co zmieni wklejenie?

Jakby było po prostu krzywo osadzone to by luzów nie łapało.

Cytat

Jezu nie, nic nie klej... A jak łożysko Ci padnie, to co, wywalisz ramę?

1. Klej to nie spaw

2. Spuszczać się nad ramą, która "nie działa"? I to jeszcze z powodu górnego łożyska, które jest praktycznie wieczne?

 

8 minut temu, Luk33 napisał:

W sumie nie głupie. Czym kleić? Sterówkę dałem na poxipol i to się sprawdza, ale lożysko?

Są dedykowane kleje anareobowe, coś podobnego do kleju do gwintów. Tylko z uwagi, że rama z karbonu to bym najmocniejszego z możliwych nie stosował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podejrzenia padło na ruszającą się sterówkę. Obecne sterówki, które są nacięte wchodzą na rurę sterową, jak w masło. To ją wkleiłem, zawsze to robie i się sprawdza. Poxipol po puknięciu młotkiem puszcza i nie ma problemów.

Jeśli się frezuje gniazda na lożyska to super. Pytanie, czy u mnie ktoś to zrobi, bo pewnie nie w byle sklepie. Poczekam z klejeniem.

 

 

Edytowane przez Luk33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Luk33 napisał:

Pierwsze podejrzenia padło na ruszającą się sterówkę. Obecne sterówki, które są nacięte wchodzą na rurę sterową, jak w masło. To ją wkleiłem, zawsze to robie i się sprawdza. Poxipol po puknięciu młotkiem puszcza i nie ma problemów.

Nie ma to sensu. Jak ściskasz stery, to wszystkie elementy się unieruchamiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprawdż, czy dolna podkładka sterów nie opiera się za bardzo na ramie. U mnie w chińczyku (i to dobrej jakości) był podobny problem z luzowaniem sterów - po skręceniu i przejechaniu kilkudziesięciu km robił się delikatny luz. Wewnętrzny pierścień dociskający łożysko, który od góry powinien być dociskany przez dolną podkładkę nie był odpowiednio ściśnięty, bo dolna opierała się ona o ramę. Tak jakby łożysko siedziało milimetr za głęboko. Wystarczyło założyć podkładkę pomiędzy ten pierścień a podkładkę i się naprawiło.

Coś takiego: Podkładka dystansowa do sterów Dial 911 : Hulajnogi wyczynowe, części i akcesoria – sklep Warszawa | Scootive

Na aliexpress znajdziesz za grosze 😛 

Jak mocniej dokręcisz top capa (oczywiście przy odkręconym mostku xD) to blokują Ci się stery i nie da się obracać kierą?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to.sprawdź czy chińczyk dołożyl właściwe srery czy tylko pierwsze z brzegu. Górne łożyska.mogą.mieć 41,8 lub równe 48mm. Wystepują też w róznych wysokościach. Druga speawa to za mało rura sterowa chowa się w mostku względnie zbyt płytko osadzona gwizdka/expander i kapsel sterów opiera się na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem górne łożysko, pierścień i kapę/podkładkę od sterów na inne. Na sucho luzów brak. Muszę przetestować w terenie. Jak pojawią się luzy to raczej będę musiał szukać przyczyny w gniazdach na łożyska. Mostek, rura, podkładki, gwiazdka wykluczam. Tu wszystko jest dobrze.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...