Lukkey Napisano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Cześć, 2 lata temu kupiłem sobie takiego gotowca Indiana X Pulser 3.9 i zadowolony zacząłem swoją przygodę z rowerem. Myślałem, że będę trochę więcej jeździł po nieutwardzonym terenie, ale życie zweryfikowało i po przejechanych ók. 1300km w 80% są to utwardzone ścieżki rowerowe (kostka, asfalt, rzadziej szutry), a tylko w 20% leśne ścieżki. Trasy regularnie się wydłużają, a plany są ambitne więc zacząłem się zastanawiać czy nie zmienić obecnych opon Kenda 29x2.10 50-622 z agresywnym bieżnikiem na coś lepiej dostosowanego pod utwardzoną ścieżkę rowerową. Podstawowym pytaniem jest, czy zmiana opon na węższe i o mniej agresywnym bieżniku przyniesie zauważalną różnicę w średniej prędkości na dystansach 40-80 km po utwardzonej nawierzchni? Czy może będzie to różnica na tyle nieduża, że nie warto bawić się w szukanie, dopasowanie, wymianę opon i wydatek kilku stówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 (edytowane) Sprawdź dostępność opon Schwalbe Maraton almotion , mam 2,1 jest super na miasto oraz w lekki teren bez śliskiego błota - czy mokrych korzeni na niższym ciśnieniu też… Ma mieszankę gumy moim zdaniem lepszą od tańszych slików, dobrze trzyma w temp minus. Napompowane bliżej 4b jadą naprawdę szybko, i przyjemnie. Edytowane 7 Stycznia 2023 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Nawet się nie chwalą jaki model opony tam wsadzili więc możemy się tylko domyślać jak bardzo beznadziejne są. Ogólnie jeśli jeździsz głównie po utwardzonych powierzchniach to zastąpienie typowo terenowych opon czymś delikatniejszym na pewno ma sens. Osobiście to bym pewnie sobie jedną zrzucił i zważył z ciekawości żeby mieć jakiś punt wyjścia (albo rozpracował dokładny model opony). Później tylko określić budżet na wymianę i można zacząć szukać. Od razu uprzedzę, że za stówkę szałowej różnicy nie będzie. Za to jeśli udałoby się na masie opon urwać ~1kg (bo pewnie to co masz to ten kilogram na sztukę waży) i do tego trochę na dętkach to będziesz miał wrażenie jakbyś innym rowerem jechał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 (edytowane) Godzinę temu, Lukkey napisał: Myślałem, że będę trochę więcej jeździł po nieutwardzonym terenie, ale życie zweryfikowało Jak w większości przypadków ludzi kupujących "górale"... Niestety takie mamy przyzwyczajenia z lat 90'. A ja bym całkowicie poszedł na "maksa" i zjechał do 1,75'' (a pewnie i do 1,50'' o ile szerokość obręczy by takie przyjęła) i kupił szybkie opony semi-slick albo całkowicie trekingowe. Rower nigdy nie będzie szybki - ale przynajmniej nie będzie zamulony na asfalcie. Ogólnie zmiana opon w rowerze to najtańszy i najszybszy sposób na zmianę jego charakterystyki. Edytowane 7 Stycznia 2023 przez RabbitHood Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Choćby coś takiego: Opona CONTINENTAL Speed Ride - CentrumRowerowe.pl KENDA PIEDMONT K1185 700x35C 28/29x1.4 OPONA 30TPI - O-O-0563 - 12764799679 - Allegro.pl A nie chcąc tracić zbytnio właściwości terenowych, a wciąż poprawiając toczenie po asfalcie (i zrzucając sporo wagi): Opona Continental Race King II SW 29x2.0 zwijana - CO0150307 - 12605533577 - Allegro.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukkey Napisano 7 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Dzięki za wszystkie odpowiedzi, każda jest dla mnie wartościowa. Pewnie wybiorę jakąś oponkę z powyższych propozycji. Korzystając z okazji zapytam jakiego producenta/model dętki polecacie w rozsądnym stosunku cena/jakość/waga? (oczywiście rozmiar dętki zależy od tego jaką oponę ostatecznie wybiorę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Stycznia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Jeśli ma być lekko i odporność na przebicia ma być na niezłym poziomie to polecę od siebie Maxxis Ultralight. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukkey Napisano 25 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 Trochę czasu minęło, ale temat nadal aktualny i w końcu miałem chwilę wolnego żeby się za to zabrać. Opony zrzucone, waga jednej to 1050g, dętka 250g. Szerokość wewnętrzna obręczy to 24 mm. Chciałbym się ostatecznie upewnić czy wszystko będzie do siebie pasować: Szerokość wewnętrzna obręczy: 24 mm Opona: obecna Kenda 29x2.10 50-622, planowana Continental Speed Ride 28x1,6" 42-622 Dętka: nie mogę znaleźć tej Maxxis Ultralight w rozmiarze pasującym do 1,6", co innego polecicie w rozsądnym stosunku cena/jakość/waga do powyższej opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2023 Cytat w rozmiarze pasującym do 1,6" dętki są z gumy (butylu), rozciągają się Cytat co innego polecicie w rozsądnym stosunku cena/jakość/waga do powyższej opony? dętka do dętka, kup cokolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 26 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2023 19 godzin temu, Lukkey napisał: Dętka: nie mogę znaleźć tej Maxxis Ultralight w rozmiarze pasującym do 1,6", co innego polecicie w rozsądnym stosunku cena/jakość/waga do powyższej opony? Dętka rowerowa Kenda 700x28-45c FV super lite - 2-O-D-0077 - 10968269890 - Allegro.pl Vittoria Lite 700x33/37 presta 48mm - 654612 - 9246786494 - Allegro.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.