Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 2 lata temu kupiłem sobie takiego gotowca Indiana X Pulser 3.9 i zadowolony zacząłem swoją przygodę z rowerem. Myślałem, że będę trochę więcej jeździł po nieutwardzonym terenie, ale życie zweryfikowało i po przejechanych ók. 1300km w 80% są to utwardzone ścieżki rowerowe (kostka, asfalt, rzadziej szutry), a tylko w 20% leśne ścieżki. Trasy regularnie się wydłużają, a plany są ambitne więc zacząłem się zastanawiać czy nie zmienić obecnych opon Kenda 29x2.10 50-622 z agresywnym bieżnikiem na coś lepiej dostosowanego pod utwardzoną ścieżkę rowerową. Podstawowym pytaniem jest, czy zmiana opon na węższe i o mniej agresywnym bieżniku przyniesie zauważalną różnicę w średniej prędkości na dystansach 40-80 km po utwardzonej nawierzchni? Czy może będzie to różnica na tyle nieduża, że nie warto bawić się w szukanie, dopasowanie, wymianę opon i wydatek kilku stówek?

Napisano (edytowane)

Sprawdź dostępność opon Schwalbe Maraton almotion , mam 2,1 jest super  na   miasto oraz w  lekki teren bez śliskiego błota - czy mokrych korzeni na niższym ciśnieniu też… Ma mieszankę gumy moim zdaniem lepszą od tańszych slików, dobrze trzyma w temp minus. Napompowane bliżej 4b jadą naprawdę szybko, i przyjemnie.

Edytowane przez itr
Napisano

Nawet się nie chwalą jaki model opony tam wsadzili więc możemy się tylko domyślać jak bardzo beznadziejne są.

Ogólnie jeśli jeździsz głównie po utwardzonych powierzchniach to zastąpienie typowo terenowych opon czymś delikatniejszym na pewno ma sens. Osobiście to bym pewnie sobie jedną zrzucił i zważył z ciekawości żeby mieć jakiś punt wyjścia (albo rozpracował dokładny model opony). Później tylko określić budżet na wymianę i można zacząć szukać. Od razu uprzedzę, że za stówkę szałowej różnicy nie będzie. Za to jeśli udałoby się na masie opon urwać ~1kg (bo pewnie to co masz to ten kilogram na sztukę waży) i do tego trochę na dętkach to będziesz miał wrażenie jakbyś innym rowerem jechał

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Lukkey napisał:

Myślałem, że będę trochę więcej jeździł po nieutwardzonym terenie, ale życie zweryfikowało

Jak w większości przypadków ludzi kupujących "górale"... Niestety takie mamy przyzwyczajenia z lat 90'.
A ja bym całkowicie poszedł na "maksa" i zjechał do 1,75'' (a pewnie i do 1,50'' o ile szerokość obręczy by takie przyjęła) i kupił szybkie opony semi-slick albo całkowicie trekingowe.
Rower nigdy nie będzie szybki - ale przynajmniej nie będzie zamulony na asfalcie.
Ogólnie zmiana opon w rowerze to najtańszy i najszybszy sposób na zmianę jego charakterystyki.

Edytowane przez RabbitHood
Napisano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, każda jest dla mnie wartościowa. Pewnie wybiorę jakąś oponkę z powyższych propozycji. Korzystając z okazji zapytam jakiego producenta/model dętki polecacie w rozsądnym stosunku cena/jakość/waga? (oczywiście rozmiar dętki zależy od tego jaką oponę ostatecznie wybiorę).

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Trochę czasu minęło, ale temat nadal aktualny i w końcu miałem chwilę wolnego żeby się za to zabrać. Opony zrzucone, waga jednej to 1050g, dętka 250g. Szerokość wewnętrzna obręczy to 24 mm. Chciałbym się ostatecznie upewnić czy wszystko będzie do siebie pasować:

Szerokość wewnętrzna obręczy: 24 mm

Opona: obecna Kenda 29x2.10 50-622, planowana Continental Speed Ride 28x1,6" 42-622

Dętka: nie mogę znaleźć tej Maxxis Ultralight w rozmiarze pasującym do 1,6", co innego polecicie w rozsądnym stosunku cena/jakość/waga do powyższej opony?

Napisano
Cytat

w rozmiarze pasującym do 1,6"

dętki są z gumy (butylu), rozciągają się

Cytat

co innego polecicie w rozsądnym stosunku cena/jakość/waga do powyższej opony?

dętka do dętka, kup cokolwiek

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...