spidelli Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Cytat Typ opony, ciśnienie i geometria robią swoje A przełożenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 48T w Gravelu, 50T w szosie. Kaseta 12-23 8s w szosie, 14-25 10s w Gravelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) 4 godziny temu, ChuChu napisał: Jadąc szosą, bez najmniejszego problemu dobijałem i utrzymywałem 30 km/h. W Gravelu prędkość przelotowa jest dużo niższa. Co to jest "prędkość przelotowa"? No to o jakich prędkościach mówisz: średnich czy chwilowych na płaskim, a może tych enigmatycznych "przelotowych"? Bo ja wiem ile to jest 55 km/h po płaskim bez wiatru na szosie i szczerze wątpię, że byłeś w stanie się tą szosą do tej prędkości rozpędzić (a jednocześnie nie móc osiągnąć 40 km/h gravelem). To już trzeba naprawdę solidnych watów i takie chuchra jak my (też nie mam nóg torowca i jestem podobnej postury) to mogą raczej o tej prędkości pomarzyć. Co nie znaczy, że ta prędkość jest niedostępna na szosie, no ale to już raczej tylko z wiatrem i/lub na spadku. Nawet niewielki wiatr w plecy i nachylenie 1% już wiele zmienia. Edytowane 11 Stycznia 2023 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Wsiadasz na rower i bez nadmiernego wysiłku kręcisz. Po prostu. Topowe opony szosowe, bo na takich jeździłem, mają opory toczenia w okolicach 10W, a nawet mniej. Aktualne, szybkie Gravelowe w granicach 22-25W. Na dwóch oponach, mamy różnicę 25W. @marvelo możesz sobie tutaj wyliczać, punktować itd. Korzystałem z licznika z GPS i wiem jakie prędkości byłem w stanie osiągnąć. Nie była to jednorazowa próba. Tu gdzie Gravel zaczyna zamulać, tam szosa ma jeszcze spory zapas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Przełożenia też sporo wnoszą. W tym względzie gravel gravelowi nierówny. Ja mam 50/34 i 11-34 a w drugim - 46/36, kaseta taka sama. W szosie miałem 52 na blacie, reszty nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) 5 godzin temu, ChuChu napisał: Topowe opony szosowe, bo na takich jeździłem, mają opory toczenia w okolicach 10W, a nawet mniej. Aktualne, szybkie Gravelowe w granicach 22-25W. Na dwóch oponach, mamy różnicę 25W. No to teraz sobie porównaj o ile więcej mocy trzeba na przezwyciężenie oporów aerodynamicznych podczas wzrostu prędkości z 40 km/h do 55 km/h (niestety, tabelka kończy się na 30 milach na godzinę, ale i tak widać, że każda kolejna kosztuje coraz więcej mocy) i zobaczysz, jak nikła jest ta zaoszczędzona na oponach liczba watów w stosunku do wzrostu oporów aero. Aerodynamics And Rolling Resistance At Different Rider Speeds (flocycling.com) Edytowane 11 Stycznia 2023 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Ale przecież pisał o geometrii (obok opon i ciśnienia) i w końcu o przełożeniach. Porównanie dotyczyło dwóch różnych rowerów - jeden był wyraźnie szybszy z ww. powodów 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) No ale przecież nie porównujemy roweru poziomego z osłonami z holenderską damką, tylko szosę z grawelem, czyli pod względem oporów aerodynamicznych bardzo podobne rowery. Co tu ma do rzeczy ten stopień czy dwa różnicy w kątach czy centymetr czy dwa w długości jakiejś rurki? Żeby jechać 55 km/h trzeba wygenerować już setki watów więcej niż przy 40 km/h, dlatego ja wciąż nie wierzę w to, że ta sama osoba, na tym samym poziomie wytrenowania, osiągnie 55 km/h na płaskim szosówką, a już na oponach 700x40, rowerem z baranem nie da rady pojechać 40 km/h. Po prostu, coś mi się tu nie zgadza. Któraś z tych liczb jest wymyślona i tyle. Edytowane 11 Stycznia 2023 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 (edytowane) Cytat a już na oponach 700x40, rowerem z baranem nie da rady pojechać 40 km/h. Po prostu, coś mi się tu nie zgadza Teraz zatrybiłem. Czyli 48T i 14-25, opona 40. Ja mam w Cortinie też 40 (Bontrager GR1 TeamIssue), 46/36 i 11-34 i - wstyd się przyznać - na chwilę osiągam 40 km/h (sprawdzałem w aplikacji). Na Tribanie 540 było 52/36 i 11/28 11s, opona 700x25c slick - tutaj nie prowadziłem aż tak dokładnej buchalterii, jedyne co znalazłem to 44 km/h (inna trasa ale w miarę płasko) Oczywiście zdecydowanie nie był to kres możliwości roweru, tylko moich w tamtym czasie. Kadencja: 90 Myślę, że te pułapy są wiarygodne, chociaż chciałbym te 55 km/h wyciągnąć na płaskim Edytowane 11 Stycznia 2023 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 W dniu 9.01.2023 o 15:20, spidelli napisał: Miałem kiedyś Tribana 540, który był "endurance". Fajny ale za mało mam w okolicy dobrych asfaltów. Zamieniłem go na Gestalta 2 i jest lepiej ale nie idealnie, opona 32 trochę trzepie na dziurach. Wejdzie niby 35 i może będzie ciut lepiej. Generalnie nie zjeżdżam nim poza asfalt, może epizodycznie jakieś dobre szutry. Tiagra jest dla mnie ok, hamulce mam jeszcze mechaniczne. Popatrz po sklepach, może trafisz coś przecenionego. Czyli taka szose miałeś Trochę ja ulepszyłem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 11 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2023 Szatan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 12 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 Czy ktoś kupował / może coś wie o tym sklepie? https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravel-marin-gestalt-2-5-rama-56-cm-l-czarny-CID767-IDQzRo1.html Tutaj gestalt 2.5 jest za 6000, z czego w bernard za 6500, a w sprincie chodzi za 7500. Tiagra mi na pewno wystarczy, fabrycznie są zamontowane opony 30mm z czego wejdzie 35mm - wydaje mi się to super sweet spotem. Tiagra w zupełności wystarczy. Dopytam się tylko czy rozmiar 56 jest dla mnie ok, czy jednak 54? (181cm/83 wew. dł. nogi) Producent dla mojego wzrostu zaleca 56, ale stack 593 to jakoś dużo, 54 ma s/r 574/374. Dla defy advanced szukam M/L. I jeszcze jedno pytanie, dlaczego akurat rozważam gestalta - gravele ogólnie wydają się bardziej solidne, ten rower ma być all-rounderem (commuting też, ale głównie szosa) bo po prostu nie mam miejsca na n+1 rowerów. Czy jest rozsądnym podpinanie przyczepki dziecięcej do roweru z karbonową ramą? W giancie troche bym się o to martwił, w marinie raczej bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2023 @marvelo możesz mieć rację. Na szosie jeździłem gdy byłem zdecydowanie lepiej wytrenowany. Gravel wpadł raczej w okres dołka jeżeli chodzi o formę. Co nie zmienia faktu, że rower szosowy jest zdecydowanie lepszy, jeżeli chce się jeździć głównie po asfalcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Dzięki wszystkim za pomoc - skończyło się na cannondale synapse ze 105. Napisałem emaila do sklepu szybkierowery opisując swoje potrzeby - zaproponowali mi rower którego jeszcze nie zdążyli wystawić i się dogadaliśmy - zapłaciłem 4k. Pierwsze wrażenia - super, nie wiedziałem że zmiana biegów może być tak płynna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 4k za nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 szybkierowery poza sensą mają tylko używki, zresztą tutaj masz 105 5800 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Tak, już spojrzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 42 minuty temu, Mihau_ napisał: szybkierowery poza sensą mają tylko używki, zresztą tutaj masz 105 5800 Ja ten sam rodzaj mam grupy Shimano u siebie i działa fajnie. Nie ma się do czego przyczepić. Dopiero gdy się coś zepsuje można myśleć o zmianie na 7000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Dwa rowery miałem na tej grupie i nie uważam, że jest zła. W zależności od warunków można pomyśleć o wymianie przerzutki na coś z mocniejszą sprężyną i ewentualnie polować na hydrauliczne klamki w dobrej cenie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Hamulce są meh, ale z calej reszty jestem zadowolony. Tak, to jest grupa 5800, i oczywiście kupiłem używany, bo ceny nowych to kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Patrząc na nowe to nie wiem czy bym teraz cos kupił nowego za 4 k ciężko z fajnym osprzętem. Ostatnio w taki decathlonie byłem cos sensownego wogóle to chyba od 6 czy 7 sie zaczyna żeby to przynajmniej ta grupę 7000 posiadała. Bo cały ten microshift jakos mnie nie przekonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 Odświeże trochę temat - na synapse mam przejechane ponad 1k km od momentu kupna i zasadniczo jeździ mi się tym dobrze i wygodnie, zmieniłem tylko siodło na speca power comp. Jazdy do 3h, bo takie maksymalnie robiłem kończę bez bólu plecach ani dolnych częściach ciała. Wazę 92kg i co bym nie robił z tymi hamulcami to nie jestem zadowolony z ich wydajności, w MTB mam mt200 które uchodzą za średniaka a wydają się zatrzymywać w miejscu w porównaniu do mechanicznych w synapse. Jak się orientowałem wstępnie zmiana na hydraulikę to koszt w przybliżeniu 2k czyli połowa tego co dałem za cannondale. W związku z tym nachodzą mnie myśli o sprzedaży i albo szukaniu innej używki, albo zainwestować w nowe. Mam okazje kupić kartonowego treka emonde i domane w cenie odpowiednio 11/12k na 105, niestety minus - w rozmiarze 54. Na emonde pewnie by się dało, ale mam wrażenie ze 54 w domane na mnie (181/83) to już za mało. Mam na oku jeszcze defy advanced 2 za 10600, tu na pewno ML. Canyon endurace cf 7 jest fajny gdy u dało się go kupić. Z szos nie endurance o byłbym w stanie kupić orbee orca m30 za 9200. Trochę patrzę oczami a nie rozsądkiem bo niedawno była promocja na sensę na ultegrze ale jest szkaradna z wyglądu imo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.