Skocz do zawartości

[5000] MTB 50/50 lasek/drogi rowerowe - lekki - dla kobiety


Rekomendowane odpowiedzi

@Tomek595Marlin był już w pierwszym poście, autorka tematu sama go znalazła bez twoich rad geniuszu... Gdzie twoja kreatywność?

Ten GT fajny , szkoda że im został tylko M 27,5. Dobry amor, SX to nie jest szczyt marzeń ale w takim budżecie nie znajdziesz roweru idealnego. 

https://www.bikester.pl/gt-bicycles-avalanche-expert-M899119.html?vgid=G1287883&_cid=21_1_-1_9_108_1287883__pla&campaign_detail=smart_shopping&gclid=CjwKCAiAqt-dBhBcEiwATw-ggLfCTNAtflkfRidMwoo-encHZNFSZIBlulJkvsGcmONDJoxaQxxdWhoC1rIQAvD_BwE

 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, martmart napisał:

Obecnie jeżdżę na Romecie Rambler 3.0 FIT z 2014

 

2 godziny temu, martmart napisał:

Lubię jeździć szybko, w moim obecnym Romecie mam przerzutki 3x8 i często jeżdżę na najwyższym przełożeniu (z przodu wrzucam 3, z tyłu 8 ;) a i tak brakuje mi przełożeń momentami).

Tam na pewno jest z tyłu kaseta 8-rzędowa? Bo mi się wyświetlają pod tą nazwą rowery z wolnobiegiem 7rz, a tam zwykle jest najmniejsza zębatka 14 z, co mogłoby tłumaczyć brak wystarczająco twardego biegu dla silnej, choć drobnej kobiety. 

Godzinę temu, martmart napisał:

O moje kolanka proszę się nie martwić, nawet martwe ciągi i przysiady ze sztangą im nie szkodzą, to co dopiero jazda na rowerze ;)

Przełożenie 42/11 (gdyby była jednak kaseta) na kołach 26 cali z grubą oponą to już nie jest źle, choć i tak, jak ktoś lubi bardziej siłową jazdę, nie zaszkodziłoby np. 44 zęby na blacie. 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, martmart napisał:

HELP :)

Dziewczyno ;) dla Ciebie ( po pisaniu widać, że maniaczka z zacięciem bardziej rowerów Freeride - Enduro ) i z taką parą w dolnych łapkach, trzeba zapodać rower hardtail Freeirde - Enduro  :thumbsup: radochy tyle, że nie będziesz chciała wyłazić z roweru, rower nie służy wyłącznie do NUDNEGO przemieszczania się z jednego punktu do drugiego, Tobie jest potrzebne dodatkowe wariowanie na rowerze B) 

Dziewczyna ( 159 cm wzrostu ) mojego przyjaciela, jak wsiadła na rower Freeride - Enduro Hardtail, tak się mordka cieszy ...  o tak   :wub:  :wub:  :wub:  

Maniaczka rowerowa przesiadła się całkowicie na rower grawitacyjny, skakanie, wariowanie i jak mówi najwygodniejszy rower, już bardziej wygodniejszych rowerów nie ma ...    

 

Edytowane przez __guest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, martmart napisał:

 Mieszkam w Zielonej Górze, kto ogląda szajbajka to pewnie widział jakie tutaj mamy górki leśne, czasem jakieś lekko piaszczyste podjazdy, wydaje mi się że MTB do takich zastosowań byłby lepszy

Koleś jeżdzi i xc i trailowo i coś tam enduro wiec przynajmniej ja nadal w 100% nie wiem czego oczekujesz. Na szybko to jak chcesz/będziesz musiała mieć sztycę regulowaną to kup coś okołotrailowego. Tylko nie licz na osiagi prędkościowe i dynamikę jazdy na takim rowerze z napędem 1x. Bez sztycy jeszcze z napędami 2x i dośc sensowne rowery ma Merida. Poczciwy tutaj sztywniak spokojnie ci wystarczy w najmniejszej rozmiarówce dużego koła. 

Piotruś z łaski swojej przestań pitolić. Takie życzenie wraz z nowym rokiem:thumbsup:

Edytowane przez Tyfon79
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Alsew napisał:

@Tomek595Marlin był już w pierwszym poście, autorka tematu sama go znalazła bez twoich rad geniuszu... Gdzie twoja kreatywność?

Bo to jedyny słuszny wybór. a ty wiecznie pitolisz KONA i KONA. A  co nastepne? Wiadomix , potem bedzie flatbar grawel 

@_Piotrek Tak jest. Do tego buzer ochraniacze  i kask fullface, bedzie super na przejżdzki po ścieżkach rowerowych

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek595 To autor tematu zdecyduje co jest "jedynym słusznym" wyborem. Jak na razie to ja wrzuciłem 3 różne rowery, a ty "wiecznie pitolisz" Marlin i Marlin który od samego początku był rozpatrywany. Handlujesz tym szpejem, czy trollujesz i nabijasz sobie posty ? A w temacie Marlina to jeśli już to trza by patrzeć na tego na 2023 a tam w budżecie 5000zl dostajesz 1x10. W połączeniu z ramą bez tapera wygląda w sumie słabo. 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, martmart napisał:

Chcę kupić rower który mi się podoba, ale który również ma dość dobre komponenety, na których się nie znam, stąd mój wpis na tym forum

Nadal nie wspominasz nic o komforcie i dobrym dopasowaniu, a tego nikt na żadnym forum Ci nie doradzi - bez przymiarki się nie obejdzie.

 

5 godzin temu, martmart napisał:

Wygięta rama wygląda jak dla mnie jak rower sprzed 10 lat albo jak rower dla dziecka

Powiedz, że np. ten rower jest brzydki i stary:

rowery_gorskie_enduro_scott_ransom_900_t

5 godzin temu, martmart napisał:

Napęd 1x widzę że są dość popularne jeżeli chodzi o sprzedawane rowery

Bo rynek się tego domaga, ale nie jest dobre rozwiązanie do wszystkiego i dla każdego.

Wydaje mi się, że dla Ciebie właśnie nie będzie.

Jeżeli lubisz jeździć na niskiej kadencji - ok. Twoje kolana, Twoja sprawa, ale jak przy napędzie 1x nie zaszkodzisz sobie to na pewno rowerowi.

Chodzi o to, że nawet przy wiekszych kołach i zębatce 11z z tyłu, to w napędach 1x dostaniesz blat w korbie max 34z, co oznacza, że najcięższe (najszybsze) przełożenie będzie i tak lżejsze niż w obecnym rowerze.

Co zaowocuje tym, że będziesz raz po raz zjeżdżać najmniejsze zębatki w kasecie.

Nie ważne czy to 1x10, 11, czy 12.

Możesz mieć problem z dostaniem samych najmniejszych zębatek i trzeba będzie wymieniać całą kasetę, która do najtańszych nie należy. W efekcie będzie Cię zalewać krew, że napęd w rowerze za 5k jest mniej trwały niż w Romecie za 1,5 tysiaka.

5 godzin temu, martmart napisał:

A czemu miałyby się ześlizgnąć? Nigdy mi się to nie zdarzyło

Mi się zdarzyło niejednokrotnie mając rower z bardzo dużym luzem w przekroku, aż się dziwię, że mam dwójkę dzieci ;)

Jeżeli jeździsz samochodem, to jak często zastanawiasz się nad sensem posiadania pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa, czy poduszek powietrznych?

Na co dzień z tego nie korzystasz, ale jak wydzwonisz w drzewo to ucieszy Cię fakt, że jednak to masz.

Tak samo jest z luzem w przekroku:

 

6 godzin temu, martmart napisał:

Lepiej unikać Judy Silver - to ciężkie kowadło (chyba, że wymienisz na lżejszy, albo na sztywny widelec - zysk 0.5 - 1.5 kg).
W takim razie czego powinnam szukać w rowerach za tę cenę? Jakieś propozycje? Wolałabym kupić kompletny rower, w którym nie musiałabym niczego już wymieniać

Judy faktycznie nie jest jakieś wybitne, ale to pierwszy powietrzny amor, który będzie w miarę płynnie pracował po upuszczeniu ciśnienia pod Twoją niską wagę - pod tym wzędem będzie lepszy od każdego Srantura.

Jeżeli oczekujesz lepszego amora to niestety, ale nie ten budżet, więc albo kup rower za 5k i dozbieraj na lepszy amor, albo dorzuć jeszcze ze 2k do roweru, który już ten lepszy amor ma.

Ale to zaś zamknie Ci drogę do typu rowerów, które chciałbym Ci zaproponować, czyli MTB, ale bardziej aktiv, a nie XC.

Bo ciężko będzie znaleźć rower, który ma amor z wyższej półki, ale jeszcze napęd 2x, więc może lepiej będzie kupić coś tańszego z jakimkolwiek amorem i dozbierać kasę na jakiś upgrade.

6 godzin temu, martmart napisał:

Może ktoś polecić jakieś przerzutki i widelec, który sprzedają w rowerach w tej cenie, żebym chociaż wiedziała czego dokładnie szukać?

W tym budżecie wszystko poza SX będzie już ok. Tzn. Korba, kaseta, czy manetki SX są względnie ok, ale przerzutka to jakieś nieporozumienie.

Ja regulację SX'a zaczynam od wysłania przerzutki do reklamacji i zazwyczaj są wymieniane na NX'y i wszystko jest git, ale to dotyczy i tak napędów 1x, których Ci nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciek.B napisał:

Nadal nie wspominasz nic o komforcie i dobrym dopasowaniu, a tego nikt na żadnym forum Ci nie doradzi - bez przymiarki się nie obejdzie.

 

Jasne, mogę wejść do tesco i przymierzyć się do takiego na którym będzie mi się wydawało że mam dobrą pozycję i go kupić, ale czy to będzie dobry wybór? To po pierwsze, po drugie dość ciężko przymierzać się do rowerów, których nie ma u mnie w mieście, jeżeli mam jechać 300 km tylko po to żeby przymierzyć rower, bo będzie miał o 2 cm większą ramę niż inny, to ja dziękuję za takie przymiarki :) nie wspominam o komforcie, bo żeby cokolwiek przymierzać, muszę wiedzieć co dokładnie mam przymierzyć, jeżeli będzie taka opcja. Ponadto jak już wspominałam - mogę pojechać 20 metrów za sklepem (tak jak przymierzałam cube 14") i będzie mi się wydawało, że jest ok, a później po 20 kilometrze poczuję ból tu czy tam z racji złej pozycji. Na gravelu też jechałam kawałek i też wydawał mi się bardzo wygodny. Także najpierw wolałabym wybrać komponenty.

 

 

Powiedz, że np. ten rower jest brzydki i stary:

Ten fajny, ale niestety większość damskich rowerów tak fajnie nie wygląda, ja nie szukam fulla, tylko hardtaila, i większość z wygiętą ramą wygląda tak:

image.png.06dd2182640c0c5467f5301df7472ede.png

czyli słabo. 

4 godziny temu, Maciek.B napisał:

Wydaje mi się, że dla Ciebie właśnie nie będzie.

 

Mi też się wydaje, że lepsze dla mnie byłyby 2x

 

Pan na załączonym filmiku wskakuje pod jakieś podwyższenie, faktycznie w takich sytuacjach upadek jest bardziej prawdopodobny niż w jeździe bez żadnych skoków ;) 

4 godziny temu, Maciek.B napisał:

Bo ciężko będzie znaleźć rower, który ma amor z wyższej półki, ale jeszcze napęd 2x, więc może lepiej będzie kupić coś tańszego z jakimkolwiek amorem i dozbierać kasę na jakiś upgrade.

Może i tak, zastanowię się nad tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, martmart napisał:

dość ciężko przymierzać się do rowerów, których nie ma u mnie w mieście, jeżeli mam jechać 300 km tylko po to żeby przymierzyć rower, bo będzie miał o 2 cm większą ramę niż inny, to ja dziękuję za takie przymiarki

Przepraszam, żyję w bajce...

Mieszkam w mieście o mniejszej populacji, a mimo to sklepów rowerowych i rowerów w nich nie brakuje.

I nie mówię tu o concept store'ach w których zobaczysz tylko jedną markę, a wręcz odwrotnie.

W każdym ze sklepów możesz znaleźć co najmniej po kilka marek i to ze sporym wyborem.

Na serio w Zielonej Górze jest taka bieda z dostępnością?

Wg. tego co wygooglałem - macie więcej sklepów niż u nas, więc w czym problem, żeby zrobić sobie małą wycieczkę?

Jasne, że jak masz jechać setki kilometrów na przymiarkę to trochę lipa, ale od przymiarki trzeba zacząć.

Może się wydawać, że parę metrów przed sklepem nic nie powie, ale jak masz możliwość porównać ze sobą 2 lub 3 rowery na gorąco to naprawdę można poczuć różnicę (po przejechaniu kilkuset metrów) i uwierz mi, że 2 cm różnicy w geometrii ramy to przepaść odczuwalna nawet dla totalnego laika.

Jak już namierzysz typ geometrii i rozmiarówkę, jaka Ci pasuje, a to na czym jeździłaś nie spełni reszty Twoich oczekiwań, co do ceny czy osprzętu, to wtedy możesz poszerzyć poszukiwania o internety, w oparciu o znajomość geometrii rowerów na których przynajmniej przejechałaś się kawałek.

Jeżeli nadal uważasz, że przejażdżka nic nie da, to powiedz co Ci ta klikanie linków, w których każdy podsyła Ci co innego?

Jeszcze co do do przejechania 300km po rower to w zeszłym roku miałem klientów z wielkopolski, małopolski, dolnego śląska i Czech. Co prawda tam chodziło głównie o rowery w przedziale 10-30 k PLN, ale miałem też klienta z Warszawy po rower za 5k, więc nie masz na co narzekać, a najlepsze jest to, że ten klient z Warszawy przyjechał do nas po rower, który miał upatrzony, a wyjechał z czymś innym, na czym jeździło mu się lepiej :P

P.S.

Dodam jeszcze coś od siebie, bo chyba jako jedyny nie napisałem nic konkretnego, więc proszę:

https://www.scott.pl/produkt/1297/8781/Rower-Contessa-Active-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@martmart, spójrz jeszcze na https://www.liv-cycling.com/pl/tempt-1--ge- - nie ma sztywnych osi i taperowanej główki jak propozycja powyżej, ale ogólnie bardzo ciekawy i spójny rower.

Odnośnie Rockridera XC 100 - osprzętowo wygrywa, ale pytanie czy wejdzie coś więcej niż 32t na przód?

Wrzuć sobie do jakiegoś kalkulatora np. http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,32,42&RZ=14,15,16,17,18,19,20,21,23,25,28&UF=2075&TF=80&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=26,36&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF2=2175

obecną i przyszłą konfigurację napędu żeby wiedzieć czy Ci przypasuje.

Co do przejażdżek pod sklepem to masz całkowitą rację 😏.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ostateczna runda, bo już mam dosyć kilkumiesięcznego oglądania rowerów ;) stwierdziłam że 2 blaty z przodu będą dla mnie lepsze, a więc:

https://www.bikester.pl/cube-access-ws-race-kobiety-M1011113.html?vgid=G1483886#cgid=277009

czy 

https://www.dobrerowery.pl/liv-tempt-1-ge-2022-milky-way?from=listing

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na którym z nich czułaś się lepiej? Który miał dla Ciebie lepszą geometrię i dopasowanie rozmiarówki?

To właśnie tego Ci polecam.

 

A jeżeli interesują Cię suche fakty to wystarczy przeczytać specyfikację - tu nie trzeba być ekspertem, aby je porównać.

No chyba, że totalnie nic Ci to nie mówi, to przetłumaczę:

Cube jest niewiele droższy, ale wyraźnie lepszy i wart dorzucenia tej znikomej różnicy w cenie.

Co nie zmienia faktu, że te różnice to nie przepaść mówiąca o tym, że jeden to złom, a drugi jest wspaniały.

Jeżeli ten teoretycznie gorszy Giant będzie dla Ciebie wygodniejszy, lepiej dopasowany, to również warto, zwłaszcza, że profil  górnej rury wygląda bardziej przyjaźnie, zwłaszcza jeżeli chodzi o Twój wzrost, a co za tym idzie długość nogi.

Tylko to ty powinnaś odpowiedzieć na to pytanie nam i sama sobie.

Taki kalkulator napędu to fajna sprawa, tylko właśnie ta teoria, bez praktyki niewiele Ci powie, zwłaszcza jeżeli chodzi o stopniowanie kasety w stosunku do kadencji.

Poza tym w czym problem, żeby nawet na krótkiej przejażdżce przed sklepem sprawdzić prędkość maksymalną na rowerze z napędem 1x i przesiąść się na inny z dwoma blatami?

Jedyne czego nie sprawdzisz na takiej krótkiej rundce przed sklepem, ale jeżeli nie masz doświadczenia to tego też nie powie Ci kalkulator, to to czy stopniowanie kasety będzie odpowiednie do kadencji jaka Ci odpowiada przy prędkościach z jakim zazwyczaj jeździsz.

Niemniej jednak jeżeli nie zmienisz przyzwyczajeń co do doboru przełożeń, to faktycznie znaczenie będzie miała tylko kadencja przy prędkości maksymalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant ma nie codzienny amortyzator, ktoś to kiedyś będzie musiał serwisować, czy będą problemy. 

Co tam jest popisane z oponami a szerokość obręczy tylko 21 mm. 

Cube normalniejszy i fajniejszy kolor. 

A, jeszcze co z serwisem. Żeby gwarancję mieć trzeba rower oddać a który serwis którego roweru jest bliżej. 

To też trzeba pod uwagę brać. 

 

Edytowane przez XC100S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...