Skocz do zawartości

[Gravel] Gravel do 10 000


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Szukam gravel do 10 00 zł.

Planuje głównie trasy szosą jednak czasem też wjadę w teren.

Oprócz parametrów technicznych (na których zupełnie się nie znam) istotny jest również aspekt estetyczny.

W związku z tym, proszę Was o pomoc w wyborze roweru. Zupełnie nie znam się na aspektach technicznych co dodatkowo utrudnia wybór.

Z tego co się rozejrzałem po różnych producentach spodobał mi się Canyon Endurace CF 7. 

Chętnie rozważę opinie o tym modelu i propozycje innych opcji.

Z góry dzięki za pomoc!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endurace to nie gravel, to szosa endurance do której można wsadzić nieco szersze opony. Z tyłu 35c, z przodu 40c. 

Jeżeli będziesz głównie jeździł po szosie, to może się sprawdzić, tylko musisz być świadom, że jest co prawda zwinniejsza, ale jest też mniej stabilna w prowadzeniu od typowego gravela, na błocie/mokrym znacznie łatwiej o wywrotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie "gravel" to mniej więcej to samo co "adidasy" (w znaczeniu: buty sportowe). Taki np. Marin pod tą metką sprzedaje rowery takie jak Lombard, Gestalt, Nicasio, Four Corners czy Gestalt X. A nawet DSX z płaską kierą (w tym jeden model z bujakiem). Innych producentów generalnie nie przerabiałem.

Rowery te, mimo wspólnego mianownika, mają różną geometrię, mniej lub więcej miejsca na opony albo oczek na bidony/bagaż.

Inna sprawa to napędy - wiele graveli ma osprzęt szosowy (np. Tiagrę - 50/34 i 11-34).

Sam mam Gestalta, którym jeżdżę po asfaltach, z racji dość wąskiej opony 32 (z opcją powiększenia do 35) niespecjalne lubię nim jeździć po dziurawym asfalcie.

 

Nie wiem, jak wyobrażasz sobie ten "teren". Jak są to szutrówki, czy polne/leśne drogi, to ok. Jak dziurawo albo grząsko albo teren pagórkowaty to sam rozumiesz...

Wreszcie, kwestia opon - wąskie, szerokie, bieżnik itp.

 

Taki gravel zawsze będzie jakimś kompromisem. Czasami chyba lepiej mieć drugi rower, do innych zastosowań....

Edytowane przez spidelli
literatki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mlody_skorpion napisał:

istotny jest również aspekt estetyczny.

I prosisz na forum, żeby ktoś pomógł znaleźć ci rower wpasowujący się w twój gust, o którym nic nie powiedziałeś. Naprawdę ciekawe. :)
Podobnie jak to, że chcesz wyłożyć 10k na sprzęt, o którym nie masz ŻADNEGO pojęcia, więc prawdopodobnie nawet nie będziesz potrafił na nim jeździć (prawidłowo, wykorzystując jego właściwości) i na naszych DDRach oraz w lasach pojawi się kolejny rowerzysta-akrobata. :D

I zastanawia mnie jeszcze jedno - jaką drogę przebył Canyon Endurance, że został gravelem? Jakiś "specjalista z zaprzyjaźnionego sklepu" tak doradził? 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie planuje trzymać się szosy i czasem wjechać do lasu na ścieżki. 

Czytając o rowerach "Gravel" zauważyłem, że warto mieć osprzęt GRX 600 lub 810.

Wpadł mi w oko model Grizl 7 Suspension (https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/grizl-7-suspension/2710.html?dwvar_2710_pv_rahmenfarbe=GN) tylko on ma amortyzatory. Czy pod taki styl jazdy będzie t dobry wybór czy poszukać czegoś bez nich?  Jak one wpływają na jazdę po szosie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony 45c z wysokim bieżnikiem, widelec amortyzowany i... jazda po asfalcie. Jaki to ma sens?

W takiej sytuacji, lepiej się zastanowić co się woli: asfalt czy teren.

Bo jeżeli chcesz po jednym i drugim, z czego to drugie to ma być niski ułamek, to trochę jak kupowanie samochodu terenowego, bo raz na tydzień się jedzie przez pole.

Kup szosę i pogódź się z tym, że w teren nie wjedziesz. Kup Gravela i zacznij jeździć 50/50, bo na asfalcie się zamęczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mlody_skorpion napisał:

To przy założeniu gravela i jazdy 50/50 co byś polecił? 

Dobre opinie miał też ten model Cube Nuroad C:62 Pro

Rynek jest przesycony Gravelami, także poklikaj po stronach producentów i coś znajdziesz. Podaj linki i wtedy można dyskutować.

Pytanie też, jakiej geometrii szukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja nie jeżdżę aż po tak wymagającym terenie albo za mało agresywnie ale jeszcze nie odczułem problemu tłukącego o ramę łańcucha w niskiej co bądź grupie szosowej jaką jest Tiagra. Stąd moje wątpliwości.

Tutaj budżet nie jest problemem więc jak OP chce GRX .. to niech kupuje.

Większym problemem są jednak niesprecyzowane oczekiwania. Dlatego chciałem pokazać jak wiele twarzy ma gravel....

 

Mój sposób użycia roweru nasuwa mi wątpliwości o terenowych zdolnościach gravela ale to tylko osobiste preferencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal twierdzę, że jeżeli ktoś twierdzi że da się bez problemu jeździć Gravelem w terenie, to znaczy że nigdy nie jeździł na MTB. Owszem, da się wjechać i przejechać, ale to nie ma nic wspólnego ze sprawną jazdą. 

Oczywiście można wrzucić opony 50mm, tylko co z jazdą po asfalcie?

Opony 40c wydają się dobrym kompromisem do takiej jazdy, ale jeżeli używamy Gravela tak, jak był używany pierwotnie. Asfalt + drogi żwirowe. Dla mnie pakowanie się w coś więcej, kompletnie nie ma sensu i nie sprawia przyjemności.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu kupować grizla, który jest z założenia rowerem w ciężki teren jeśli masz zamiar jeździć głównie po asfalcie. Jeśli gravel od canyona to raczej grail albo i ta szosa jeśli ci takie prześwity wystarczą. Rondo i topstone podobna sytuacja do grizla. Nuroad spoko. 

Popatrz sobie na Ridley kanzo, masa wariantów w różnych cenach

Ciekawą opcją może być też superior, producent robi zarówno szosę jak i gravela na tej samej ramie. Tutaj akurat cena ponad budżet ale mi się nie chce szukać czy jest gdzieś taniej do dorwania https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-team-elite-pd33429/?v_Id=189799&gclid=Cj0KCQiAnsqdBhCGARIsAAyjYjSHBhodX1jDiFr7Wy2X9kYxoEaFbbV12nf_hozyNcA09XCmJYJG08EaAsw9EALw_wcB

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...