galezow Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Cześć, postanowiłem sobie sam zrobić serwis olejowy w Foxie 32 Rhytm. Niestety mam problem z wyciągnięciem uszczelek kurzowych. Przy okazji zniekształceniu uległy sprężynki znajdujące się na uszczelkach. Dodatkowo przy próbie wyciągnięcia uszczelek, z jednej z nich wyleciała taka sprężynka również z dolnej części uszczelki (nie miałem świadomości ,że są również w dolnej części. Teraz do rzeczy, czy wspomniane sprężynki pełnią jakąś rolę, bez której uszczelki kurzowe tracą swoją funkcjonalność ? Teraz zastanawiam się żeby tylko wyczyścić i przesmarować uszczelki osadzone, bez ich demontażu. Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Wymień szczelki na nowe. Sprężynki są kluczowym elementem uszczelniaczy wargowych w uszxzelkach p.kurzowych. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Grudnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Ja kiedyś zapomniałem założyć (tak obstawiam) tych sprężynek po którymś serwisie i obciąłem się dopiero po... ponad 2 latach :D. Uszczelki pełniły swoją funkcję i przy kolejnych serwisach w środku było czysto. Ale. Dolne sprężynki były na swoim miejscu i pewnie dlatego się syf do środka nie dostał. Niemniej najlepiej uszczelki wymienić i masz lekcję na przyszłość że przed demontażem uszczelek trzeba te sprężynki ściągnąć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Dolne działaja w drugą stronę. Gorne chronia przed przedostawaniem się przede wszystkim cieczy do środka. Dolne przed wydostawaniem się oleju. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 (edytowane) Uszczelki koniecznie wymień, bo jak próbowaleś je wyjąć, to na pewno je już uszkodziłeś lub zniekształciłeś. Uszczelki te bardzo cieżko wychodzą. Trzeba zastosować solidną dźwignię, by je wydobyć. Ja ostatnio użyłem klucza płaskiego chyba 13 lub 17mm (nie pamietam). Ważne by owinąć go taśmą/gumą, aby nie spowodować uszkodzeń lakieru w miejscu styku narzędzia z dolnymi lagami. Przy osadzaniu uszczelek (szczególnie tych nowych bez kołnierza) dobrze mieć dedykowany dobijak jak na załączonym zdjęciu, aby równo weszły. Edytowane 29 Grudnia 2022 przez Kowal1986 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galezow Napisano 29 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 Dziękuję za odpowiedzi. Tak, mam nauczkę na przyszłość,l. W takim razie zakupię nowe uszczelki. Tylko jeszcze "pozostaje" te stare zdemontować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 (edytowane) Metalowa łyżka do opon samochodowych albo coś podobnego. Byle było zaokrąglone na końcu, a nie ucięte pod kątem prostym z ostrymi rogami. Lub klucz oczkowy (płaski) ok. 15mm (żeby na grubość wszedł pod uszczelkę po wyjęciu gąbek). Chociaż jak są do wymiany, to wszystko jedno czym je wyciągniesz, możesz nawet rozciąć. Ważne, żeby goleni nie uszkodzić. Edytowane 29 Grudnia 2022 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 Klucz płaski oczkowy o rozmiarze od 19 w górę daje radę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galezow Napisano 5 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2023 Cześć dzięki, udało się wszystko zdemontować i zamontować nowe uszczelki itd. Teraz mam pytanie czy mając ten amortyzator (po wpisaniu nr seryjnego na stronie Foxa) : 2018 Rhythm Series 32 FLOAT 29 110 Part number: 910-18-118 Description: 2018, 32, A, FLOAT, 29in, Rhythm, 110, Grip Remote, Psh-Lk, (1pm CP), Shiny Blk, YS-7421/YS-7421 Logo, 15QRx110, 1.5 T, 51mm Rake, OE I odnośniku do "Bath Oil volume" dobrze rozumiem, że do goleni od strony tłumika wlewam 40 ml oleju 5w teflon oraz 25ml oleju Gold do goleni od strony komory powietrznej? Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.