Kolmark Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 (edytowane) Mam koła z piastami DT350, też klnę przy wymianie łożysk i kocham koła Shimano XT z roku 2009, bo są na kulkach, które wymagały wymiany w tylnej piaście dopiero po 50 000km. Koła pamiętają jeszcze tyranie na maratonach u GG. Przednia oryginał ma ponad 60 000km i nadal jeździ. Rozmontowanie, wymycie, nasmarowanie, skręcenie zajmuje mi porównywalną ilość czasu czasu, co mocowanie się z łożyskami w DT350. Co prawda czyszczenie i smarowanie bębenka na 72 mikroskopijnych kulkach to szkoła cierpliwości, ale robię to raz w roku i wystarcza. Bębenek w DT350 serwisowałem po każdym bardziej wilgotnym wyścigu, łożyska wytrzymywały jeden-dwa błotne starty i stawały dęba. Oryginalne wytrzymały półtora roku i się poddały, każde następne niestety maks. 50-80km. Do demontażu ratchet-a używam klucza Bitul, jest naprawdę trudno zniszczalny. Jeżeli nie mamy imadła, to dobrze jest zablokować klucz w gnieździe za pomocą śruby i nakrętki na wylot przez piastę, żeby się nie omsknął. Wystarczy zostawić 1-2mm luzu, żeby nakrętka miała gdzie się wykręcić, dalej już pójdzie. Edytowane 1 Lutego 2023 przez Kolmark 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 7 godzin temu, Eathan napisał: A jakoś mnie tak olśniło. Zamiast toczyć ten adapter do wybicia łożyska z tyłu można przecież wsadzić tam oś i przez nią puknąć? Pasuje idealnie średnicą, wypełnią środek na całej długości i do tego ma łebek. Dla pewności można użyć ośki, która ma zwalony gwint i nie nadaje się do normalnego użycia. @cervandes próbowałeś takiego rozwiąznaia? Przepraszam, ale nie rozumiem. Przecież oś MASZ w piaście i pierwsze łożysko wypukujesz pukając w oś od strony bębenka. Potem, gdy wypadnie oś z łożyskiem, to ją wkładasz od drugiej strony i wybijasz łożysko po stronie bębenka. A jak już ktoś walił tak, że pogiął, to zamiast zmieniać piastę, może kupić samą ośkę. I nie wiem co ja robię nie tak, że mi łożyska nie padają po 50-80km. @Sabarolus - nie, wniosek jest z tego taki, że sporadycznie komuś się udało uszkodzić oś. Ja wcześniej nigdy o takim przypadku nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 @cervandes oś w sensie ta śruba która przechodzi przez ramę, oś w piaście i wkręca się z drugiej strony ramy. Pasuje idealnie, są takie które mają łeb całkiem spory. Zakładam, że to zastąpi ten adapter który pokazałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Ty o sztywnej osi piszesz. Ja jej nie mam, ja mam zacisk z RWSem Thru Bolt 100mm. Mi by szkoda było tej śruby. A adapter do tłuczenia ma u mnie 11,5mm średnicy. Wchodzi w dziurę w osi tak w miarę bez luzu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 4 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2023 Jakoś tak po fotkach @cervandes zapragnąłem przygotować się do zabawy z piastami DT. Wybijak wydawał się fajną opcja i akurat jeden z fajniejszych producentów ciekawych narzędzi wrzucił nowość - wybijak do osi DT Swiss. Wybijak fajny, bo ogarnia ośki 12 i 15 mm. Do tego producent lokalny to się umówiłem i odebrałem. Przy okazji wpadły rączki do krótszej praski. Na stroniehttps://www.goodmoodbike.eu/ jeszcze nie ma, ale na grupach facebookowych już się pojawił. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 4 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2023 Cytat fajniejszych producentów ciekawych narzędzi wrzucił nowość - wybijak do osi DT Swiss. Nawet wiem kto mu to podsunął... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 8 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2023 Jest jakiś sposób żeby umieścić narzędzie poniżej w kluczu udarowym? Czy lepiej kupić od bitula sześciokątne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 W dniu 4.02.2023 o 10:37, Eathan napisał: Jakoś tak po fotkach @cervandes zapragnąłem przygotować się do zabawy z piastami DT. Wybijak wydawał się fajną opcja i akurat jeden z fajniejszych producentów ciekawych narzędzi wrzucił nowość - wybijak do osi DT Swiss. Wybijak fajny, bo ogarnia ośki 12 i 15 mm. Do tego producent lokalny to się umówiłem i odebrałem. Przy okazji wpadły rączki do krótszej praski. Na stroniehttps://www.goodmoodbike.eu/ jeszcze nie ma, ale na grupach facebookowych już się pojawił. @Eathan Jak oceniasz jakość i pracę na narzędziach od nich? Zastanawiam się nad kupnem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 To co mam jest ok. Robi to co ma robić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Mam klucz od bitul i daje radę Jednak sama procedura odkręcenia pierścienia jest ciężka , miałem kilka kół i sprawa wygląda tak że jedna poszły kluczem udarowym a drugie nie chciały i trzeba było skorzystać z imadła . Jednak kiedyś i ono się poddało , dlatego zrobiłem klucz z nasadki i blachy 5 mm która leży po całej długości szczęk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.