Skocz do zawartości

[ratchet DT Swiss] narzędzie do demontażu pierścienia


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam koła z piastami DT350, też klnę przy wymianie łożysk i kocham koła Shimano XT z roku 2009, bo są na kulkach, które wymagały wymiany w tylnej piaście dopiero po 50 000km. Koła pamiętają jeszcze tyranie na maratonach u GG. Przednia oryginał ma ponad 60 000km i nadal jeździ. Rozmontowanie, wymycie, nasmarowanie, skręcenie zajmuje mi porównywalną ilość czasu czasu, co mocowanie się z łożyskami w DT350. Co prawda czyszczenie i smarowanie bębenka na 72 mikroskopijnych kulkach to szkoła cierpliwości, ale robię to raz w roku i wystarcza. Bębenek w DT350 serwisowałem po każdym bardziej wilgotnym wyścigu, łożyska wytrzymywały jeden-dwa błotne starty i stawały dęba. Oryginalne wytrzymały półtora roku i się poddały, każde następne niestety maks. 50-80km.

Do demontażu ratchet-a używam klucza Bitul, jest naprawdę trudno zniszczalny. Jeżeli nie mamy imadła, to dobrze jest zablokować klucz w gnieździe za pomocą śruby i nakrętki na wylot przez piastę, żeby się nie omsknął. Wystarczy zostawić 1-2mm luzu, żeby nakrętka miała gdzie się wykręcić, dalej już pójdzie.

Napisano
7 godzin temu, Eathan napisał:

A jakoś mnie tak olśniło. Zamiast toczyć ten adapter do wybicia łożyska z tyłu można przecież wsadzić tam oś i przez nią puknąć? Pasuje idealnie średnicą, wypełnią środek na całej długości i do tego ma łebek. Dla pewności można użyć ośki, która ma zwalony gwint i nie nadaje się do normalnego użycia. @cervandes próbowałeś takiego rozwiąznaia?

Przepraszam, ale nie rozumiem. Przecież oś MASZ w piaście i pierwsze łożysko wypukujesz pukając w oś od strony bębenka. Potem, gdy wypadnie oś z łożyskiem, to ją wkładasz od drugiej strony i wybijasz łożysko po stronie bębenka.

A jak już ktoś walił tak, że pogiął, to zamiast zmieniać piastę, może kupić samą ośkę. 

 

image.thumb.png.72f9ab570ad59977bd205244cf42e0c4.png

 

 

I nie wiem co ja robię nie tak, że mi łożyska nie padają po 50-80km. 

 

@Sabarolus - nie, wniosek jest z tego taki, że sporadycznie komuś się udało uszkodzić oś. Ja wcześniej nigdy o takim przypadku nie słyszałem.

Napisano

@cervandes oś w sensie ta śruba która przechodzi przez ramę, oś w piaście i wkręca się z drugiej strony ramy. Pasuje idealnie, są takie które mają łeb całkiem spory. Zakładam, że to zastąpi ten adapter który pokazałeś.

Napisano

Ty o sztywnej osi piszesz. Ja jej nie mam, ja mam zacisk z RWSem Thru Bolt 100mm. Mi by szkoda było tej śruby. A adapter do tłuczenia ma u mnie 11,5mm średnicy. Wchodzi w dziurę w osi tak w miarę bez luzu.

Napisano

Jakoś tak po fotkach @cervandes zapragnąłem przygotować się do zabawy z piastami DT. Wybijak wydawał się fajną opcja i akurat jeden z fajniejszych producentów ciekawych narzędzi wrzucił nowość - wybijak do osi DT Swiss. Wybijak fajny, bo ogarnia ośki 12 i 15 mm. Do tego producent lokalny to się umówiłem i odebrałem. Przy okazji wpadły rączki do krótszej praski. 

Na stroniehttps://www.goodmoodbike.eu/  jeszcze nie ma, ale na grupach facebookowych już się pojawił. 

20230203_161602.jpg

Napisano
W dniu 4.02.2023 o 10:37, Eathan napisał:

Jakoś tak po fotkach @cervandes zapragnąłem przygotować się do zabawy z piastami DT. Wybijak wydawał się fajną opcja i akurat jeden z fajniejszych producentów ciekawych narzędzi wrzucił nowość - wybijak do osi DT Swiss. Wybijak fajny, bo ogarnia ośki 12 i 15 mm. Do tego producent lokalny to się umówiłem i odebrałem. Przy okazji wpadły rączki do krótszej praski. 

Na stroniehttps://www.goodmoodbike.eu/  jeszcze nie ma, ale na grupach facebookowych już się pojawił. 

@Eathan

Jak oceniasz jakość i pracę na narzędziach od nich? Zastanawiam się nad kupnem.

Napisano

Mam klucz od bitul i daje radę 

Jednak sama procedura odkręcenia pierścienia jest ciężka , miałem kilka kół i sprawa wygląda tak że jedna poszły kluczem udarowym a drugie nie chciały i trzeba było skorzystać z imadła . Jednak kiedyś i ono się poddało , dlatego zrobiłem klucz z nasadki i blachy 5 mm która leży po całej długości szczęk 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...