TheJW Napisano 30 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 (edytowane) Mały update: Jakby co, klucz od Bitula nada się może do 2, 3-krotnego użycia. Już po pierwszym w ząbkach narzędzia zrobiły się takie wgnioty, jakich nasadka do kasety od Bike Hand nie ma po 7 latach używania. Ktoś chyba zapomniał o hartowaniu... Wychodzi na to, że lepiej zaryzykować i kupić tanią chińszczyznę, albo od razu zamówić oryginał. Chciałem wrzucić zdjęcia, ale mój superhiperświetny flagowy model Samsunga nie ogarnia takich detali... 🤦♂️ Jak coś wymyślę, to Wam pokażę. Edytowane 30 Stycznia 2023 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Nie myślałeś by reklamować w bitulu? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 3 godziny temu, TheJW napisał: Jakby co, klucz od Bitula nada się może do 2, 3-krotnego użycia. Już po pierwszym w ząbkach narzędzia zrobiły się takie wgnioty, jakich nasadka do kasety od Bike Hand nie ma po 7 latach używania. Ktoś chyba zapomniał o hartowaniu... Ten klucz bitula to ten w nowej wersji z łbem 6-cio kątnym? Czy ten kwadratowy z zaokrąglonymi narożnikami? Jeżeli ten sześciokątny to pytanie, czy używałeś tego w parze z kluczem udarowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 30 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 (edytowane) Była i nadal jest w ich sklepie dostępna tylko jedna wersja: https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-PIERSCIENIA-PIASTY-DT-SR-EXP-HB054-/283 Nigdzie nie wspominają o kluczu udarowym. Natomiast jest mowa o tradycyjnym sposobie demontażu wszelkich nakrętek piast: Cytat z racji na konstrukcję alternatywna metoda na demontaż nakrętki to wkręcenie klucza w imadło i kręcenie całym kołem i tak też robiłem. 1 godzinę temu, KSikorski napisał: Nie myślałeś by reklamować w bitulu? Tak też uczynię, ale najpierw muszę się zorientować, czy kupię gdzieś korpus piasty, którą zniszczyłem przy demontażu... Edytowane 30 Stycznia 2023 przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 (edytowane) @TheJW ja mam klasyczne 350 i kupiłem rok temu klucz Bitula. Wtedy wyglądał tak jak na załączniku. Natomiast teraz klucz wygląda tak jak w tym linku https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-PIERSCIENIA-PIASTY-DT-SR HB051-/169. No i ten nowszy jest lepszy, bo da się go potraktować czyś więcej niż kluczem nastawnym. Na przykład wsadzisz to pod klucz udarowym. Natomiast ten stary ogranicza się wyłącznie do klucza nastawnego albo imadła. U siebie tym kluczem połamałem imadło (odlew z żeliwa) => Edytowane 30 Stycznia 2023 przez Eathan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 30 minut temu, TheJW napisał: którą zniszczyłem przy demontażu Czyli dobrze zrobiłem biorąc Novatec. Co zrobiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 56 minut temu, TheJW napisał: Tak też uczynię, ale najpierw muszę się zorientować, czy kupię gdzieś korpus piasty, którą zniszczyłem przy demontażu... Jak chcesz, to poniewiera mi się korpus tylnej DT350 wg nowego wzoru, to jest ten sam korpus co 350 MY23. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 30 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 @ChuChu Daj spokój, szkoda gadać...cały wieczór na siebie kląłem... Wrzuciłbym zdjęcie, ale nie chce mi się na to już patrzeć nawet. @KSikorski to 240EXP, nic nie będzie pasować do korpusu 350-tki. Ale dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Ja zniszczyłem jedną tylną piastę DT 370. Też wtedy żałowałem że sprzedałem koła na Novatec`kach 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Spoko, mój korpus 370'tki po wymianie łożysk też jest poharatany. Czy ktoś tam nadał nie wpadl na pomysł posmarowania czymś gwintu przy pierwszym montażu.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Kupiłem nową 350 i zleciłem przeplot. Następnym razem wymianę łożysk zlecę w serwisie z ubezpieczeniem OC 😄 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 @KSikorski chyba mnie przekonałeś, aby ten rachet zlecić komuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 @Eathan - weź się nie wygłupiaj, to przecież jest kaszka z mleczkiem. Jedyne co jest trudne, to wciśnięcie nowych łożysk NIE ZA MOCNO, trzeba pod koniec dokręcać bardzo delikatnie i skończyć przy najmniejszym oporze. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Wiem, wiem. Mam praski, odpowiednie dekielki. Tylko muszę ten pierścień pokonać. Dwa razy już poległem. Teraz nadzieję widzę w tym nowym kluczu z 6-cio kątnym łbem i udarowym kluczu 😈 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Ja poległem na wybiciu starych łożysk. Tam trzeba je wybijać uderzając aluminiową pucką w oś piasty. Niestety siedziały tak mocno, że trzeba było naprawdę użyć siły. Potem wprasowałem nowe łożyska, ale nie kręciły się równo, było spowolnienie w jednym miejscu. Rozebrałem znowu, wsadziłem oś na tokarkę i zegar pokazał 0,15mm bicia promieniowego. Także tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Fiu fiu, jakość DT Swiss przemawia sama za siebie 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 Skrzywiła się przy wybijaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2023 W dniu 30.01.2023 o 19:36, ChuChu napisał: Fiu fiu, jakość DT Swiss przemawia sama za siebie 🤣 Fiu fiu, nie stuka się w oś, tylko robi się to przez adapter. Ja sobie wytoczyłem taki, ale jak nie miałem, to włożenie śruby i pukanie w jej łeb było bardzo prostym, tanim i bezpiecznym rozwiązaniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 31 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2023 Nie stuka się w oś? Hmmm...czyli DT Swiss w manualu specjalnie każe tak robić, żeby ludzie sobie piasty niszczyli? A to spryciarze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2023 Na filmie pokazują taki adapter jak powyżej. @cervandes masz jakieś wymiary tego patentu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2023 47 minut temu, TheJW napisał: Nie stuka się w oś? Hmmm...czyli DT Swiss w manualu specjalnie każe tak robić, żeby ludzie sobie piasty niszczyli? A to spryciarze! Podpowiadam, trzeci od lewej @Eathan - średnica trzpienia ma być mniejsza niż średnica dziury. A reszta większa. I koniec magii. Jeśli trzeba, to rano mogę zmierzyć, dziś się już nie wybieram do piwnicy. Tam pająki w nocy straszą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 31 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2023 @cervandes wiem, że są. Wiem, że kosztują kosmiczne pieniądze. I że tokarz w firmie miał mi je dorobić, ale poszedł na emeryturę i nie zdążył. Wiem też, że w oficjalnym manualu producent podaje taki sposób demontażu: Tłukłem gumowym. Łożysko siedziało tak sztywno, że młotek się kruszył i zostawały w nim otwory po osi. A jak położyłem piastę na imadle, to skończyło się, jak się skończyło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 A jakoś mnie tak olśniło. Zamiast toczyć ten adapter do wybicia łożyska z tyłu można przecież wsadzić tam oś i przez nią puknąć? Pasuje idealnie średnicą, wypełnią środek na całej długości i do tego ma łebek. Dla pewności można użyć ośki, która ma zwalony gwint i nie nadaje się do normalnego użycia. @cervandes próbowałeś takiego rozwiąznaia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Ja skrzywiłem oś pukając przez adapter wspomniany przez @cervandes To jest cienkościenna aluminiowa tuleja. Jak się łożysko dobrze wgryzło przez korozję po dwóch zimach... cóż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2023 Wniosek jest taki, że w teorii wymiana łożysk jest możliwa, w praktyce albo się uda (z możliwymi ofiarami i pokancerowaną piastą) albo po prostu trzeba wymienić piastę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.