Skocz do zawartości

[ratchet DT Swiss] narzędzie do demontażu pierścienia


Rekomendowane odpowiedzi

Mały update:

Jakby co, klucz od Bitula nada się może do 2, 3-krotnego użycia. Już po pierwszym w ząbkach narzędzia zrobiły się takie wgnioty, jakich nasadka do kasety od Bike Hand nie ma po 7 latach używania. Ktoś chyba zapomniał o hartowaniu... ;)
Wychodzi na to, że lepiej zaryzykować i kupić tanią chińszczyznę, albo od razu zamówić oryginał.
Chciałem wrzucić zdjęcia, ale mój superhiperświetny flagowy model Samsunga nie ogarnia takich detali... 🤦‍♂️ Jak coś wymyślę, to Wam pokażę.

Edytowane przez TheJW
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TheJW napisał:

Jakby co, klucz od Bitula nada się może do 2, 3-krotnego użycia. Już po pierwszym w ząbkach narzędzia zrobiły się takie wgnioty, jakich nasadka do kasety od Bike Hand nie ma po 7 latach używania. Ktoś chyba zapomniał o hartowaniu... ;)

Ten klucz bitula to ten w nowej wersji z łbem 6-cio kątnym? Czy ten kwadratowy z zaokrąglonymi narożnikami? Jeżeli ten sześciokątny to pytanie, czy używałeś tego w parze z kluczem udarowym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była i nadal jest w ich sklepie dostępna tylko jedna wersja:
https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-PIERSCIENIA-PIASTY-DT-SR-EXP-HB054-/283

Nigdzie nie wspominają o kluczu udarowym.
Natomiast jest mowa o tradycyjnym sposobie demontażu wszelkich nakrętek piast:

Cytat

z racji na konstrukcję alternatywna metoda na demontaż nakrętki to wkręcenie klucza w imadło i kręcenie całym kołem

i tak też robiłem.

  

1 godzinę temu, KSikorski napisał:

Nie myślałeś by reklamować w bitulu?

Tak też uczynię, ale najpierw muszę się zorientować, czy kupię gdzieś korpus piasty, którą zniszczyłem przy demontażu... ;)

Edytowane przez TheJW
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW ja mam klasyczne 350 i kupiłem rok temu klucz Bitula. Wtedy wyglądał tak jak na załączniku. Natomiast teraz klucz wygląda tak jak w tym linku https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-PIERSCIENIA-PIASTY-DT-SR HB051-/169. No i ten nowszy jest lepszy, bo da się go potraktować czyś więcej niż kluczem nastawnym. Na przykład wsadzisz to pod klucz udarowym. Natomiast ten stary ogranicza się wyłącznie do klucza nastawnego albo imadła. U siebie tym kluczem połamałem imadło (odlew z żeliwa) => 

 

 

 

Screenshot_1.jpg.be4e624363957ea69825ca1eceb2e3ec.jpg

Edytowane przez Eathan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poległem na wybiciu starych łożysk.

Tam trzeba je wybijać uderzając aluminiową pucką w oś piasty.

Niestety siedziały tak mocno, że trzeba było naprawdę użyć siły.

Potem wprasowałem nowe łożyska, ale nie kręciły się równo, było spowolnienie w jednym miejscu.

Rozebrałem znowu, wsadziłem oś na tokarkę i zegar pokazał 0,15mm bicia promieniowego.

Także tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2023 o 19:36, ChuChu napisał:

Fiu fiu, jakość DT Swiss przemawia sama za siebie 🤣

Fiu fiu, nie stuka się w oś, tylko robi się to przez adapter. Ja sobie wytoczyłem taki, ale jak nie miałem, to włożenie śruby i pukanie w jej łeb było bardzo prostym, tanim i bezpiecznym rozwiązaniem.

 

b976f9635fd83632aed837152870589e.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, TheJW napisał:

Nie stuka się w oś? Hmmm...czyli DT Swiss w manualu specjalnie każe tak robić, żeby ludzie sobie piasty niszczyli? A to spryciarze! :)

image.thumb.png.b219f6201b0f527553bcfb4f4439da18.png

 

 

Podpowiadam, trzeci od lewej ;)

 

@Eathan - średnica trzpienia ma być mniejsza niż średnica dziury. A reszta większa. I koniec magii. Jeśli trzeba, to rano mogę zmierzyć, dziś się już nie wybieram do piwnicy. Tam pająki w nocy straszą.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes wiem, że są. Wiem, że kosztują kosmiczne pieniądze. I że tokarz w firmie miał mi je dorobić, ale poszedł na emeryturę i nie zdążył. ;) Wiem też, że w oficjalnym manualu producent podaje taki sposób demontażu:

Screenshot_20230131_224054_Drive.thumb.jpg.1ca91591300d25f4f72b0b3ce0929584.jpg

Tłukłem gumowym. Łożysko siedziało tak sztywno, że młotek się kruszył i zostawały w nim otwory po osi. ;) A jak położyłem piastę na imadle, to skończyło się, jak się skończyło... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakoś mnie tak olśniło. Zamiast toczyć ten adapter do wybicia łożyska z tyłu można przecież wsadzić tam oś i przez nią puknąć? Pasuje idealnie średnicą, wypełnią środek na całej długości i do tego ma łebek. Dla pewności można użyć ośki, która ma zwalony gwint i nie nadaje się do normalnego użycia. @cervandes próbowałeś takiego rozwiąznaia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...