MikeStorm Napisano 25 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 Jaka dętka 28 cali na zaworze presta utrzyma powietrze najdłużej? Niestety standardowe schwalbe po tygodniu jeżdżenia i około 130km już trochę tracą co wiąże się z tym że rower muszę co tydzień popować. Najgorzej jest latem wtedy spadek jest największy. Rower ma delikatne wspomaganie elektryczne przez co waga 24kg dodatkowo potęguje efekt schodzenia powietrza. Zastanawiam się nad schwalbe air plus. Teoretycznie grubsze ale ile to da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 25 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 Mleka sobie nalej do dętki a jak bardzo chcesz wymienić to szukaj jak najgrubszych/najcięższych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 25 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 (edytowane) Dopompowanie kół raz na tydzień to tak wielki problem, że trzeba z niego robić kolejny, jeszcze większy? Bezdętki kontroluję przed każdą jazdą, tak samo dętkę w szosie. I za każdym razem trzeba dopompować, czy jeżdżę codziennie, czy któryś rower ma tygodniową przerwę... Zajmuje to może w sumie z półtorej minuty, jeśli przerwa była dłuższa i uciekło więcej powietrza. Jak tylko kontrolne dmuchnięcie kół przed każdą jazdą, to można się zamknąć w kilkadziesiąt sekund. @Mihau_ Naleje mleka w dętki, przejedzie 30 km, a potem je rozetnie i będzie miał kluski do zupy. 😆 Edytowane 25 Grudnia 2022 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 25 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 (edytowane) 1,5 minuty? To ty chyba mowisz o mikro pompce, takiej awaryjnej. Pompką stacjonarną w 1,5 minuty to ja podbijam cisnienie o 0,5 bar w samochodzie 😛 A co do pytania z tematu to w kilku rowerach mam przeróżne dętki i naprawdę nie ma zasady w zwiazku z grubością gumy i wagą detki jeżeli chodzi o trzymanie cisnienia. Najlepszym przykładem jest moja streetówka, w której mam stare dętki Maxxis'a w dodatku jakieś super liajty i to są dętki, które pompuję najrzadziej (trzymaja po kilka miesięcy), a dobijam je do 4 bar, więc dużo jak na koło 26. Nie wiem jaki wpływ może mieć na to czestotliwość użytkowania, ale tej streetówki używam rzadko. Elektryka zaś na dętkach Continental pompuję raz na 2 tygodnie, a użytkowanie podobne jak @MikeStorm - ok. 150km tygodniowo w każdych warunkach i to na 2x niższym cisnieniu, bo ok. 2 bar. Miałem też epizody z mlekiem w dętce i nie ma tak źle, że zaraz wszystko będzie uwalone, a o ile pamiętam to dopompowywanie było rzadsze, niemniej jednak przy przecięciu dętki mleko, jakie by nie było, sobie nie poradzi. Natomiast parę razy pozwoliło mi wydłużyć czas jazdy na wolniej uchodzącym powietrzu, dzięki czemu dętkę zmieniałem w domu lub w pracy, a nie w srodku lasu, więc podpisałbym się pod mlekiem jako najmniejszym złem. Edytowane 25 Grudnia 2022 przez Maciek.B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 25 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 Cięcie kosztów powoduje, że jakość używanej w dętkach gumy regularnie spada (ponoć chodzi o udział drogiego naturalnego kauczuku). Nie mam pretensji do tych extra light, ale to, że normalną dętkę trzeba co chwile pompować to jakaś paranoja. Nie chcę marudzić jak stary grzyb ale kiedyś dętki były z gumy teraz nie wiem z czego bo jak ostatnio z przebitej chciałem sobie uciąć parę recepturek to się zrywały a nie rozciągały 🤔. Podsumowując nie ważne jaka marka i model jedna będzie dobrze trzymać powietrze a druga sflaczeje po tygodniu.😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeStorm Napisano 25 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 Acha czyli olać temat, kiedyś to pompowałem raz na kilka miesięcy... W sumie by mi to nie przeszkadzało aż tak gdyby nie fakt że preste w elektryku muszę szczypczymi lekko dokręcać bo jeżeli zrobię to tylko palcami to co 2 dni bym musiał pompować a to już przegięcie. To powoduje że zaworki szybciej się zużywają. Pod koniec sezonu ciężko było je zakręcać czy odkręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 25 Grudnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 2 godziny temu, Maciek.B napisał: 1,5 minuty? To ty chyba mowisz o mikro pompce, takiej awaryjnej. Pompką stacjonarną w 1,5 minuty to ja podbijam cisnienie o 0,5 bar w samochodzie 😛 A co do pytania z tematu to w kilku rowerach mam przeróżne dętki i naprawdę nie ma zasady w zwiazku z grubością gumy i wagą detki jeżeli chodzi o trzymanie cisnienia. Najlepszym przykładem jest moja streetówka, w której mam stare dętki Maxxis'a w dodatku jakieś super liajty i to są dętki, które pompuję najrzadziej (trzymaja po kilka miesięcy), a dobijam je do 4 bar, więc dużo jak na koło 26. Nie wiem jaki wpływ może mieć na to czestotliwość użytkowania, ale tej streetówki używam rzadko. Elektryka zaś na dętkach Continental pompuję raz na 2 tygodnie, a użytkowanie podobne jak @MikeStorm - ok. 150km tygodniowo w każdych warunkach i to na 2x niższym cisnieniu, bo ok. 2 bar. Nie wiem czym pompujecie, bo u mnie z 1.5 min. to raczej dopompowanie jednego koła rowerowego, a pompka niby zwykła ręczna, ale z wężykiem, co jednak nieco ułatwia sprawę (trzeba pilnować w miarę stałego ułożenia wężyka, bo przy dziadowskich Prestach niestety czasem połączenie robi się luźne). Jednak stare i grubsze dętki (np. z uszczelniaczem - kiedyś kupiłem taką w Decu) trzymały o wiele dłużej - pewnie rodzaj wentyla też ma znaczenie, bo z samochodowymi nie było nigdy problemu, w przeciwieństwie do Prest... Faktem jest, że stojący od ponad roku rower z wentylami auto, ma tyle powietrza, że bez obciążenia nawet nie widać ugięcia opony, a na Prestach byłyby bankowo kapcie... U Ciebie jest dwukrotna różnica w wartości ciśnienia, więc po obliczeniu wychodzi Pi x drzwi podobne tempo jego utraty - po prostu łatwiej i szybciej można zauważyć spadek przy wyjściowo niższym ciśnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 25 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2022 Ogólnie najczesciej korzystam z kompresora, bo mam taka możliwość, ale w drugiej kolejności używam pompki stacjonarnej. Jezeli chodzi o regularne dobijanie cisnienia, to nie wyobrazam sobie robienia tego małą, ręczną pompką. Stacjonarka to pare machnięć i gotowe. Tym bardziej jak mam zamiar przejechać się z rodzinką i miałbym 4 rowery pod rząd machać zgarbiony jakims ręcznym badzieiwm, to odechcialoby mi się jeździć jeszcze przed skończeniem pompowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2022 15 godzin temu, MikeStorm napisał: Zastanawiam się nad schwalbe air plus. Teoretycznie grubsze ale ile to da? Używałem ich w dwóch rowerach. W szerszej wersji do kół 50C schodziło mi 0,1 bara na tydzień. W węższej do kół 40C schodziło 0,2 bara na tydzień. Nie wiem dlaczego akurat tak (być może ciut wyższe ciśnienie w wersji 40C). W każdym razie można przyjąć że pompowanie będzie konieczne raz na miesiąc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2022 @KrissDeValnoro jakości wentylów i ich wpływie na trzymanie powietrza nie pomyślałem. Muszę to sprawdzić z czego wynikają różnice pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami tej samej marki i modelu 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.