Alsew Napisano 15 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2022 (edytowane) Zgodnie z oczekiwaniami pojawił się oficjalnie nowy Scale. Wyżej geo rozmiaru M. Więcej szczegółów na stronie Scotta. https://www.scott.pl/wiadomosc/423/Perfekcja-Lekkosci Edytowane 15 Grudnia 2022 przez Alsew 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2022 Pełne geo. Od razu coś mi nie pasowało z tym kątem podsiodłówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 15 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2022 14kEUR za topową wersję🙂 nieźle jak za hardtaila od Scotta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2022 (edytowane) Rozmowę o cenach to trzeba by zacząć od zdania, że poprzewracało im się w d... Wersja aluminiowa za 10 tys to oferta dla jakiegoś łosia... Pierwszy w miarę sensowny karbon to ponad 12 tys a za rower który nie będzie wymagał jakiś głębszych modyfikacji trza prawie 16 tys zapłacić. Takie czasy... Decathlon już zaciera ręce 😉 A wizualnie, to siodło w kolorze boków opon wygląda moim zdaniem słabo, te jasne kolory wyglądają jakby były z palety Rockridera, a połączenie czerwonego matu z beżowym siodłem i bokami opon to już szczyt wiochy 🤣 I mówię to jako osoba która przez ostatnie 6 lat jeździła na czerwonych rowerach. Edytowane 15 Grudnia 2022 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 16 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2022 (edytowane) Mój "stary" Scale 2018 vs nowy Scale 2023 - kąt główki zmienia się z 69,5 na 67,9. Płasko jak na wyścigowego Hardtail'a 🤨 To chyba znaczy że o zwrotności znanej ze starszej konstrukcji możemy zapomnieć, tym bardziej że rozstaw osi zwiększył się z 1128 na 1158 (Size L). Bardzo jestem ciekawy co i jak. Wyjdzie na testach, na wiosnę. Edytowane 16 Grudnia 2022 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2022 @KNKS wszystkie nowe ramy XC ht tak wyglądają jeśli chodzi o geo. 69,5st możesz znaleźć już tylko w rowerach gdzie rama dość dawno nie była "aktualizowana" a jej nowa odsłona będzie już podobna do tego Scale. Fulle do XC już wszystkie tak wyglądają (po za Supercaliber). Ja przesiadłem się na rower XC ht z główką 68st , bazą kół 1139mm w Mce, podsiodłówką 75st oraz mostkiem 60mm i jestem zachwycony. Do 69,5/73st już bym nie wrócił... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 16 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2022 Mam już drugiego "nowego" Sparka RC który ma 67,2 w przeciwieństwie do "starego" Sparka RC, który miał 68,5. W połączeniu z krótkim mostkiem prowadzi się bardzo pewnie, do momentu kiedy zamiast wirażowania zaczynamy ostrzej skręcać 😉 Tak więc ogólne tendencje są mi znane, niemniej jednak nie do końca aprobuje geometrie "nowego" Scale. O ile w Sparku RC potrafię ja zrozumieć i szczerze polubiłem, to w Scale już niekoniecznie. Ale wszelkie dywagacje odłożę do momentu kiedy to nie zapoznam się z nowym Scale. Mam nadzieje, że na wiosnę wpadnie w ręce jakaś testówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2022 (edytowane) Cytat "Byliśmy w stanie zmniejszyć wagę o 7,5g dzięki nowej konstrukcji haków a zoptymalizowana konstrukcja tylnego trójkąta faworyzuje węższą przestrzeń w tym obszarze co z kolei umożliwiło zmniejszenie wagi o kolejne 20g w tej części ramy." Jak dla mnie to totalny gamechanger, konkurencja się nie pozbiera. Cytat "Niewielki otwór serwisowy, dostępny pod osłoną w dolnej rurze, pozwala na łatwy dostęp do wnętrza ramy bez konieczności demontażu suportu. Konserwacja ramy jest ułatwiona, jeśli chodzi o prowadzenie przewodów." Scott chyba zwęszył dobry interes na częściach zamiennych. Nowego Sparka jedni jeszcze nie zdążyli odebrać, a inny już szukali do kupienia klapek, które pogubili w czasie jazdy. I ta pokrywa kabli przy mostku też ludziom odpadała, a tu jest chyba ten sam kokpit co w Sparku. Co mogę powiedzieć... poprzednia rama Scale'a była bardzo udana, ale miała swoje lata i siłą rzeczy musieli ją odświeżyć, iść za trendami. Czy to zmiany na lepsze? Okaże się, jak właściciele starej ramy będą mieli możliwość dłuższego potestowania nowej. Ja po 4 latach jazdy na Scale (HMF) nie mogę powiedzieć o tej konstrukcji złego słowa. No...poza tym pieprzonym pressfitem... Jeśli chodzi o sam wygląd ramy, kształt i linie, to stara podoba mi się zdecydowanie bardziej. No i z tymi kolorami to też się średnio popisali. Chyba tylko 910 i WC Evo jako tako wyglądają, reszta jak dla mnie trochę festyn, chociaż często jest tak, że dany lakier na żywo wygląda zdecydowanie inaczej. No i to też sprawa mocno indywidualna, każdy ma inne gusta. A z cenami, to im się coś chyba pomyliło... Edytowane 16 Grudnia 2022 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2023 Jak patrzę na nowa ramę scotta, to widzę przed oczami dobrze znana ramę z gianta xtc advanced... Dla mnie scott 925 na 2023 ma przepiękne malowanie ramy. Szkoda, ze tak ceny poszły do góry, bo do tej wersji za ponad 12 klocków, i tak trzeba dorzucić na dzień dobry manetkę xt, kasetę chociaż slx no i tarcze + heble - slx/xt. Taki rower robi się wtedy za 14 kawałków... dużo. Bede pewnie polował na używanego lub może jakimś cudem gdzie uda się wyrwać go za 10k po jakiś rabatach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.