Skocz do zawartości

[Amortyzator powietrzny przód] Właściwa regulacja ciśnienia w nowym amorze.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Zainstalowałem sobie w rowerze mój pierwszy widelec powietrzny. Jest to Rock Shock Paragon Gold. Przystąpiłem do regulacji, i zgodnie z tabliczką na obudowie widelca powinienem  napompować widelec do wartości 125 psi (78kg), co też uczyniłem. Natomiast widelec ugina się wstępnie o więcej niż 10%, prawie do 20%... I mam teraz pytanie; Co jest bardziej wiarygodne, pompowanie powietrzem do wartości które są podane na obudowie widelca, czy opieranie się na wstępnym ugięciu widelca tak aby nie przekraczało 10%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ugięcie zależy od obciążenia przedniego koła, a to, poza masą rowerzysty, także od geometrii roweru. Tabelka jest na start. Ustawić warto na SAG. I trzeba pamiętać, że duży SAG to subiektywnie bardziej miękki widelec (łatwiej go ugiąć rękami) ale nie bardziej komfortowa jazda, bo progresja jest większa.  

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, bzyk69 napisał:

Witam.
Zainstalowałem sobie w rowerze mój pierwszy widelec powietrzny. Jest to Rock Shock Paragon Gold. Przystąpiłem do regulacji, i zgodnie z tabliczką na obudowie widelca powinienem  napompować widelec do wartości 125 psi.

Sporo amorów nie ma żadnych tabliczek, coś tam można znaleźć w instrukcjach. Producenci wychodzą z założenia, że ustawienie ciśnienia zależy od tylu obiektywnych i subiektywnych czynników, że pozostawiają tą kwestie użytkownikom. Te 20 % to dobre ustawienie na początek a potem trzeba jeździć i eksperymentować i nie patrzeć na tabele. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak i kiedy mierzysz ugięcie wstępne . Czasem nawet +/- dobry wideł potrafi się ,,zawiesić " i np po wsiądnięciu ( :) , no jak to napisać ? )  ugina się więcej niż podczas jazdy .  Jeśli masz gumkę ( znowu :) ) na goleni to po zejściu z roweru na pewno będzie wskazywała większe ugięcie niż niż jest w czasie jazdy .

A reszta jak koledzy pisali . Nie ma co (za bardzo ) przejmować się tabelkami  .  Mniej niż 10% to raczej twardo , więcej niż 20% też nie wydaje mi się stosowne , szczególnie w crosie/trekingu .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punktem odniesienia są WYŁĄCZNIE twoje odczucia w czasie jazdy testowej. Najlepiej w różnych warunkach,  oddających to co zazwyczaj robisz. Jedziesz,  zjeżdżasz,  podjeżdżasz,  sprawdzasz jak subiektywnie pracuje. Jest za twardy,  zapada się podczas hamowania,  jak bardzo. Jeździsz z blokadą stojąc "w korbach" czy nie. Ile skoku wykorzystałeś. Dobił,  nie dobił. 

Do tego uwzględniasz temperaturę powietrza. Widelce powietrzne mogą wymagać w niskich temperaturach podniesienia ciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pomiar wykonywałem w oparciu o testowego ringa (taki w czerwonym kolorze), uwzględniałem dodatkowe ugięcie podczas wsiadania na rower. Ale mniejsza o to, Wasze odpowiedzi rozwiały wątpliwości. To co piszecie ma jak najbardziej sens i oczywiście zastosuje się do tego (a nie do tabelek na widelcu). Jeszcze raz dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...