Skocz do zawartości

[Amortyzator powietrzny przód] Właściwa regulacja ciśnienia w nowym amorze.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.
Zainstalowałem sobie w rowerze mój pierwszy widelec powietrzny. Jest to Rock Shock Paragon Gold. Przystąpiłem do regulacji, i zgodnie z tabliczką na obudowie widelca powinienem  napompować widelec do wartości 125 psi (78kg), co też uczyniłem. Natomiast widelec ugina się wstępnie o więcej niż 10%, prawie do 20%... I mam teraz pytanie; Co jest bardziej wiarygodne, pompowanie powietrzem do wartości które są podane na obudowie widelca, czy opieranie się na wstępnym ugięciu widelca tak aby nie przekraczało 10%?

Napisano

Tabelka to tylko dane wyjściowe. Pompujesz pod siebie, wcale nie musi to być 10% czy 20%. Ja lubię miękkie ustawienie, więc SAG na ogół miałem wyższy.

Napisano

Ugięcie zależy od obciążenia przedniego koła, a to, poza masą rowerzysty, także od geometrii roweru. Tabelka jest na start. Ustawić warto na SAG. I trzeba pamiętać, że duży SAG to subiektywnie bardziej miękki widelec (łatwiej go ugiąć rękami) ale nie bardziej komfortowa jazda, bo progresja jest większa.  

Napisano
39 minut temu, bzyk69 napisał:

Witam.
Zainstalowałem sobie w rowerze mój pierwszy widelec powietrzny. Jest to Rock Shock Paragon Gold. Przystąpiłem do regulacji, i zgodnie z tabliczką na obudowie widelca powinienem  napompować widelec do wartości 125 psi.

Sporo amorów nie ma żadnych tabliczek, coś tam można znaleźć w instrukcjach. Producenci wychodzą z założenia, że ustawienie ciśnienia zależy od tylu obiektywnych i subiektywnych czynników, że pozostawiają tą kwestie użytkownikom. Te 20 % to dobre ustawienie na początek a potem trzeba jeździć i eksperymentować i nie patrzeć na tabele. 

Napisano

Pytanie jak i kiedy mierzysz ugięcie wstępne . Czasem nawet +/- dobry wideł potrafi się ,,zawiesić " i np po wsiądnięciu ( :) , no jak to napisać ? )  ugina się więcej niż podczas jazdy .  Jeśli masz gumkę ( znowu :) ) na goleni to po zejściu z roweru na pewno będzie wskazywała większe ugięcie niż niż jest w czasie jazdy .

A reszta jak koledzy pisali . Nie ma co (za bardzo ) przejmować się tabelkami  .  Mniej niż 10% to raczej twardo , więcej niż 20% też nie wydaje mi się stosowne , szczególnie w crosie/trekingu .

Napisano

Punktem odniesienia są WYŁĄCZNIE twoje odczucia w czasie jazdy testowej. Najlepiej w różnych warunkach,  oddających to co zazwyczaj robisz. Jedziesz,  zjeżdżasz,  podjeżdżasz,  sprawdzasz jak subiektywnie pracuje. Jest za twardy,  zapada się podczas hamowania,  jak bardzo. Jeździsz z blokadą stojąc "w korbach" czy nie. Ile skoku wykorzystałeś. Dobił,  nie dobił. 

Do tego uwzględniasz temperaturę powietrza. Widelce powietrzne mogą wymagać w niskich temperaturach podniesienia ciśnienia. 

Napisano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pomiar wykonywałem w oparciu o testowego ringa (taki w czerwonym kolorze), uwzględniałem dodatkowe ugięcie podczas wsiadania na rower. Ale mniejsza o to, Wasze odpowiedzi rozwiały wątpliwości. To co piszecie ma jak najbardziej sens i oczywiście zastosuje się do tego (a nie do tabelek na widelcu). Jeszcze raz dziękuję.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...