Skocz do zawartości

[Odbudowa] Roweru kross b9


cojot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,jestem na forum parę lat ale nie wiem czy kiedykolwiek coś pisałem dlatego chcę się przywitać :)

 

Do rzeczy.

Rower to kross b9 po modyfikacjach... .

Aktualnie brak napędu-skradziono przerzutkę tylną,przednią oraz manetki,korbę oraz koła.

Chcę kupić kpl napęd , rozważam raczej używany z kat "coś lepszego" niż tani z ryżu... .

Myślę jad czymś pokroju XT/XTR ale nie wiem czy dopłacać i czy warto...

A więc,potrzebne mi przerzutki przednia oraz tylna,korba,kaseta(łańcucha nie piszę) oraz koła 28/29er.

 

No i teraz problem,jaki napęd wybrać 2x10 czy dla amatora wystarczy 3x9? teoretycznie 3x9 powinien dłużej wytrzymać... 

Moja jazda to raczej spokojna,rekreacyjna jazda trasy max.100km . Czasem jazdza lokalnymi ddr ale zdarzało się jeździć po górach.

 

Na chwilę obecną z roweru pozostało mi ,rama,suport,sztyca/mostek/kiera carbon FSA , oraz przedni wideł carbon(nie pamiętam producenta),hamulce hydrauliczne deore ,siodełko coś tam itallia... 

Moja kwota do wydania-ok.1500zł na napęd(dlatego właśnie wolał bym używany z cyklu coś lepszego) .

Zakup kół raczej po nowym roku.Miałem opony kojak dlatego szukał bym w miarę lekkich kół.

 

Rower katalogowo ważył 12kg,po moich modach ok10kg. i chciał bym się zbliżyć do tej wagi albo i trochę mógł by być lżejszy(waga rowerzysty 67,8kg)

  • Mod Team
Napisano

Za 1500 zł kup sobie nowy napęd np. Deore M4100 2x10 lub może wystarczy na M5100 2x11, zamiast ładować się w często wyjeżdżonego już XTRa.

Napisano

Pixon jak wygląda sprawa z trwałością napędów 2x10 lub 2x11 ? 

Czytałem trochę na ten tem.na necie i jestem głupszy niż byłem. Jedni zachwalają inni piszą że łańcuchy są delikatne i że pękają.Ktoś nawet pisał że napędy 2x to niby kompromis bo brakuje lekkich/ciężkich przełożeń .

To samo tyczy się napędów 1x . Jedni zachwalają że mniej rzeczy do zepsucia oraz lżejszy napęd,inni pisali że łańcuch w skrajnych przełożeniach ma duże przekosy i się cały napęd wcześniej zużywa,a łańcuch lubi spaść z korby. 

Napęd 3x ,cóż, zdarzają się u mnie strome podjazdy które pokonywałem na przełożeniu 22x30 czyni na baaardzo lekkim przełożeniu...

Napisano

No ale kolega musi posłodzić swojego Krossa znaczkiem XTR na przerzutce 🤣 Ogólnie wyczuwam że dużo sensowniejsze byłoby kupno nowego roweru i to nie MTB. Coś tam się pojawiło o sztywnym widelcu i oponach Kojak więc zapewne chodzi o kolejnego ulicznego wojownika... Tylko po co przednia przerzutka do takich zastosowań to nie wiem... Jak ma być lekko to tylko 1x11 z kasetą 11-46 (a najlepiej 11-42). 

Napisano
W dniu 16.12.2022 o 08:48, cojot napisał:

Myślałem np.nad tym "zestawem" na jakiś czas starczy chyba...

https://www.olx.pl/d/oferta/naped-shimano-2x11-xtr-xt-CID767-IDR9P7H.html?reason=seller_profile

O "chyba" to idealne słowo na tą okoliczność. Wystarczy że przerzutka ma lekko przetrącony wózek i nie będzie to działać wcale. Do tego nikt nie pcha kółek Tacx do przerzutki XTR dlatego że jest nowa. 

Napisano
3 godziny temu, Alsew napisał:

No ale kolega musi posłodzić swojego Krossa znaczkiem XTR na przerzutce 🤣 Ogólnie wyczuwam że dużo sensowniejsze byłoby kupno nowego roweru i to nie MTB. Coś tam się pojawiło o sztywnym widelcu i oponach Kojak więc zapewne chodzi o kolejnego ulicznego wojownika... Tylko po co przednia przerzutka do takich zastosowań to nie wiem... Jak ma być lekko to tylko 1x11 z kasetą 11-46 (a najlepiej 11-42). 

Sztywny widelec zakupiłem z myślą o fitnesie(mam dwa rowery),niestety przez nieuwagę zakupiłem wideł tarped i zamiast go oddawać założyłem go do krossa. Opony kojak były kupiłem z przeznaczeniem do fitnes'u ale z ciekawości założyłem je do krosa...Zdarzało mi się przekładać części po między rowerami. .Mi tym rowerem jezdziło sie fajnie.Nie chcę robić z tego roweru " ulicznego wojownika" (cokolwiek to znaczy) . 

Dla mnie najważniejsze jest aby rower był w miarę pewny-dlatego właśnie pisałem że nie szukam napędu " z ryżu " .Nie chcę nic taniego/kiepskiej jakości gdyż zdarzały mi się np.pękające szprychy czy zrywające się łańcuchy.Dla mnie rower ma być pewny i bezpieczny dlatego wolę kupić w miarę pewne części.

 

Ja chyba zrobiłem poważny błąd bo za dużo naoglądałem się filmików na YT i teraz mam niezły mętlik.Jedni coś zachwalaj drudzy nie.I bądź tu teraz mądry... 

Napisano

Wg. mnie jedyny (mocno umiarkowany) sens w kupowaniu jedenastkowego xtr'a dziś kiedy istnieją inne nowsze rozwiazania to po pierwsze - z przodu 1x! i właśnie kaseta 11-40/42. do tego np. z blatem 34-36. Ale żeby to w ogóle miało sens to trzeba wpisać się w pewne warunki: Kopyto konia i/lub ściganie się wyłącznie po stosunkowo płaskim przy okazji godzisz się na ograniczenia bo ... gramy. Jeśli to nie Ty... to kupujesz sobie wyłącznie napis, bo dobry napęd - nowy "nieryżowy" możesz mieć za mniejszy pieniądz i to bardziej uniwersalny np. kupująć zwykłą deorkę 1x12s.

Ps. Tak na marginesie... sam wiesz, że o nic nas nie pytasz czekasz tylko aż ktoś Twój wybór pochwali... możesz się nie doczekać.

Napisano

W dzisiejszych czasach jeśli chodzi o jakość działania to różnica między Deore a XTR jest żadna. Tylko manetki mają więcej funkcji i warto dopłacić do XT (xtr nic więcej już nie oferuje). No i łańcuch jest wart dopłaty... Korby od SLX wzwyż mają puste ramiona więc XT to już też zbędny wydatek. Przerzutka XTR nie różni się niczym od SLX po za wagą. A jeśli chodzi o napęd "z ryżu" (cokolwiek to znaczy) to takie XTRy mają więcej wspólnego z tym pojęciem niż Deore. Dlaczego? Bo to jest napęd dla ludzi którzy mają kupę kasy albo mają sponsorów i nie płaczą jak trza kupić nowe bo się coś zużyło lub pogięło... A nie szukają na olx pastowanych kabanów. To ma być super lekkie, a nie super trwałe. Aluminiowe zębatki takich korb znikają w oczach i duże zębatki kaset wykonane są z alu lub tytanu i też nie wytrzymują tyle co te ze stali. A z ta pomalowaną korbą to już beka na maxa 🤣🤣🤣Zobacz sobie filmik:

https://youtu.be/ELIfY5iCaIo

Napisano
37 minut temu, abdesign napisał:

Wg. mnie jedyny (mocno umiarkowany) sens w kupowaniu jedenastkowego xtr'a dziś kiedy istnieją inne nowsze rozwiazania to po pierwsze - z przodu 1x! i właśnie kaseta 11-40/42. do tego np. z blatem 34-36. 

Kaseta 11-46 jest w tym przypadku takim złotym środkiem. 

Napisano
2 godziny temu, tobo napisał:

Przerzutka przednia z tego zestawu który podlinkowałeś jest typu side swing. Masz kompatybilną ramę? 

Nie znam się na tym, jestem amatorem a nie pasjonatem kolarstwa. Chyba nie pasuje do tego forum. 

Napisano

Nie potrafię się zdecydować z tym napędem. Napęd 1x faktycznie jest mało awaryjny bo nie ma przedniej przerzutki . Szajbajk na yt omawia ten napęd i trochę obawiam się tych przekosów w skrajnych przelorzeniach. Nie wiem czy w mim przypadku było by lepiej wybrać się do jakiegoś np serwisu i osobiście przetestować napędy może wtedy się zdecyduje czy brać 2x czy 1x. Napęd 3x skreśla bo dopiero teraz przeczytałem że tutaj przelorzenia się dublują . Ogólnie to moja wiedza o rowerach jest znikoma. Ja co jakiś czas sprawdzam rower raz w roku wymieniam linki jedyne oco staram się dbać na bieżąco to napęd. Jak waszym zdaniem nie pasuje do tego forum to piszcie wtedy poproszę o usunięcie konta 

Napisano

Czyli problemem jest dla ciebie przekos łańcucha, a nie stopniowanie i zakres napędu 1x? Chyba faktycznie za dużo ten temat żeś poćwiartował.😉 A że tak zapytam, ile robisz +/- km rocznie? Albo ile planujesz robić? Nie takie kwiatki już były na tym forum więc spokojnie nikt nie usunie twojego konta.

Tak wygląda twoja rama ?

image.thumb.png.49aa2edc50e861f62ed099911d745ca2.png

Napisano
Godzinę temu, cojot napisał:

Napęd 3x skreśla bo dopiero teraz przeczytałem że tutaj przelorzenia się dublują .

No i co z tego? To w niczym nie przeszkadza. Napęd 3x wciąż jest najtańszym sposobem na posiadanie roweru o dużym zakresie sensownie stopniowanych przełożeń, a do tego wcale nie musi być ciężki. W klasycznym napędzie mtb z dawnych czasów (w grupach od Deore wzwyż) była korba 44/32/22 i kasety 11-28, 11-30, 11-32 lub 11-34. Chcąc zachować najlżejsze przełożenie takie jakie miałeś, czyli 22/30 zakładasz kasetę 11-30, i masz zakres przełożeń od 0,73 do  4,0, czyli 548%. Żaden napęd 1x nie daje takiej rozpiętości. Tu możesz spokojnie pokonywać podjazdy o nachyleniu 20% jak i dokręcać na zjazdach powyżej 60 km/h (co opony typu Kojak ułatwiają). Jeśli zaakceptujesz korbę na kwadrat i kasetę 8-kę to wyjdą  najtaniej, więc można nawet zastosować jakąś lepszą przerzutkę tylną (ja polecam szosową 5701GS, wciąż dostępną jako nowa i kompatybilną ze starym ciągiem manetek , pojemność też wystarczy do kasety 11-30 z korbą 44/32/22).

Mechanizm korbowy MIRANDA ALFA PLUS 44x32x22 (bikemia.com)

SUPORT (SUP51) MASZYNOWY ALU NECO B920AL 113,5 MM - 9567812037464 - 7503829434 - Allegro.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Przerzutka Tył Shimano 105 Rd-5701 10S, TYŁ e-bmx.pl

Kaseta 8 rzędowa Shimano Alivio CS-HG51 11-30T - ACSHG518130 - 12604875407 - Allegro.pl

KMC X8-99 łańcuch 6 7 8-rzędowy BOX ORYG 114 - BX08NP114 - 11832994822 - Allegro.pl

Przerzutka przednia może być nawet z jakiejś tańszej grupy, nawet Altus (jeśli mocowanie jest na obejmę):

Przerzutka przednia Shimano FD-M313 3x6-8 rz 42/48 - AFDM313M6 - 12141808362 - Allegro.pl    

Złożyłem Ci kompletny napęd za około 900 zł,  w dodatku tani w eksploatacji i mało wrażliwy na rozregulowanie czy nawet lekkie skrzywienie haka. Zostaje z tych 1500 zł jeszcze na komplet przyzwoitych piast do kół (np. XT) i może nawet szprychy (ja proponuję cieniowane 2-1,8-2).

Gwarantuję, że to się szybko nie rozpadnie, a precyzja działania też będzie zupełnie dobra.  

Napisano

@marvelo świetny pomysł. 😂 A może od razu korba 48x38x28 żeby na zjazdach można było dokręcić do 70km/h... Tylko żeby kolega jadł dużo ryżu i mu sił starczyło. Dawno się tak nie uśmiałem... A nie dało by rady tej korby Miranda chociaż przemalować na XTR? 🤣😂🤣

54 minuty temu, marvelo napisał:

Gwarantuję, że to się szybko nie rozpadnie, a precyzja działania też będzie zupełnie dobra.  

A ja gwarantuje że połowy tego co proponujesz nawet nie da się przykręcić do tej ramy. 

Napisano

świetny pomysł. 😂 A może od razu korba 48x38x28 żeby na zjazdach można było dokręcić do 70km/h... 

Pewnie, że świetny, chyba że ktoś ma patyki zamiast nóg.

A nie dało by rady tej korby Miranda chociaż przemalować na XTR?

A po co, przecież już wygląda prawie jak M970. Nie widzisz podobieństwa?

XTR SL-M970 FC-M970 TAUSCH FH-M970 910 950 951 952 953** in Leipzig - Nord  | Fahrrad Zubehör gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen

A ja gwarantuje że połowy tego co proponujesz nawet nie da się przykręcić do tej ramy. 

A to wywalić ją na złom (a jak karbon, to do pieca) i kupić taką, do której się da.

Napisano
10 godzin temu, marvelo napisał:

No i co z tego? To w niczym nie przeszkadza. Napęd 3x wciąż jest najtańszym sposobem na posiadanie roweru o dużym zakresie sensownie stopniowanych przełożeń, a do tego wcale nie musi być ciężki. W klasycznym napędzie mtb z dawnych czasów (w grupach od Deore wzwyż) była korba 44/32/22 i kasety 11-28, 11-30, 11-32 lub 11-34. Chcąc zachować najlżejsze przełożenie takie jakie miałeś, czyli 22/30 zakładasz kasetę 11-30, i masz zakres przełożeń od 0,73 do  4,0, czyli 548%. Żaden napęd 1x nie daje takiej rozpiętości. Tu możesz spokojnie pokonywać podjazdy o nachyleniu 20% jak i dokręcać na zjazdach powyżej 60 km/h (co opony typu Kojak ułatwiają). Jeśli zaakceptujesz korbę na kwadrat i kasetę 8-kę to wyjdą  najtaniej, więc można nawet zastosować jakąś lepszą przerzutkę tylną (ja polecam szosową 5701GS, wciąż dostępną jako nowa i kompatybilną ze starym ciągiem manetek , pojemność też wystarczy do kasety 11-30 z korbą 44/32/22).

Mechanizm korbowy MIRANDA ALFA PLUS 44x32x22 (bikemia.com)

SUPORT (SUP51) MASZYNOWY ALU NECO B920AL 113,5 MM - 9567812037464 - 7503829434 - Allegro.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Przerzutka Tył Shimano 105 Rd-5701 10S, TYŁ e-bmx.pl

Kaseta 8 rzędowa Shimano Alivio CS-HG51 11-30T - ACSHG518130 - 12604875407 - Allegro.pl

KMC X8-99 łańcuch 6 7 8-rzędowy BOX ORYG 114 - BX08NP114 - 11832994822 - Allegro.pl

Przerzutka przednia może być nawet z jakiejś tańszej grupy, nawet Altus (jeśli mocowanie jest na obejmę):

Przerzutka przednia Shimano FD-M313 3x6-8 rz 42/48 - AFDM313M6 - 12141808362 - Allegro.pl    

Złożyłem Ci kompletny napęd za około 900 zł,  w dodatku tani w eksploatacji i mało wrażliwy na rozregulowanie czy nawet lekkie skrzywienie haka. Zostaje z tych 1500 zł jeszcze na komplet przyzwoitych piast do kół (np. XT) i może nawet szprychy (ja proponuję cieniowane 2-1,8-2).

Gwarantuję, że to się szybko nie rozpadnie, a precyzja działania też będzie zupełnie dobra.  

Zapomniałeś tylko wspomnieć o dziurach w kasecie i potrzebie ciągłego wachlowania przednią przerzutką. Pora się obudzić i zaakceptować fakt, że są nowsze, lepsze rozwiązania.

Jeździłeś kiedyś na 1x z kasetą z szerokim zakresem? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...