Skocz do zawartości

[Odbudowa] Roweru kross b9


cojot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem na forum parę lat ale nie wiem czy kiedykolwiek coś pisałem dlatego chcę się przywitać :)

 

Do rzeczy.

Rower to kross b9 po modyfikacjach... .

Aktualnie brak napędu-skradziono przerzutkę tylną,przednią oraz manetki,korbę oraz koła.

Chcę kupić kpl napęd , rozważam raczej używany z kat "coś lepszego" niż tani z ryżu... .

Myślę jad czymś pokroju XT/XTR ale nie wiem czy dopłacać i czy warto...

A więc,potrzebne mi przerzutki przednia oraz tylna,korba,kaseta(łańcucha nie piszę) oraz koła 28/29er.

 

No i teraz problem,jaki napęd wybrać 2x10 czy dla amatora wystarczy 3x9? teoretycznie 3x9 powinien dłużej wytrzymać... 

Moja jazda to raczej spokojna,rekreacyjna jazda trasy max.100km . Czasem jazdza lokalnymi ddr ale zdarzało się jeździć po górach.

 

Na chwilę obecną z roweru pozostało mi ,rama,suport,sztyca/mostek/kiera carbon FSA , oraz przedni wideł carbon(nie pamiętam producenta),hamulce hydrauliczne deore ,siodełko coś tam itallia... 

Moja kwota do wydania-ok.1500zł na napęd(dlatego właśnie wolał bym używany z cyklu coś lepszego) .

Zakup kół raczej po nowym roku.Miałem opony kojak dlatego szukał bym w miarę lekkich kół.

 

Rower katalogowo ważył 12kg,po moich modach ok10kg. i chciał bym się zbliżyć do tej wagi albo i trochę mógł by być lżejszy(waga rowerzysty 67,8kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pixon jak wygląda sprawa z trwałością napędów 2x10 lub 2x11 ? 

Czytałem trochę na ten tem.na necie i jestem głupszy niż byłem. Jedni zachwalają inni piszą że łańcuchy są delikatne i że pękają.Ktoś nawet pisał że napędy 2x to niby kompromis bo brakuje lekkich/ciężkich przełożeń .

To samo tyczy się napędów 1x . Jedni zachwalają że mniej rzeczy do zepsucia oraz lżejszy napęd,inni pisali że łańcuch w skrajnych przełożeniach ma duże przekosy i się cały napęd wcześniej zużywa,a łańcuch lubi spaść z korby. 

Napęd 3x ,cóż, zdarzają się u mnie strome podjazdy które pokonywałem na przełożeniu 22x30 czyni na baaardzo lekkim przełożeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła-zakładam napęd 2x10 ew.2x11. 

Myślałem np.nad tym "zestawem" na jakiś czas starczy chyba...

https://www.olx.pl/d/oferta/naped-shimano-2x11-xtr-xt-CID767-IDR9P7H.html?reason=seller_profile

 

A i jeszcze,co z kołami?Warto dopłacić parę $$$ za np cieniowane szprychy?.

Koła warto brać używane czy lepiej/taniej je składać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kolega musi posłodzić swojego Krossa znaczkiem XTR na przerzutce 🤣 Ogólnie wyczuwam że dużo sensowniejsze byłoby kupno nowego roweru i to nie MTB. Coś tam się pojawiło o sztywnym widelcu i oponach Kojak więc zapewne chodzi o kolejnego ulicznego wojownika... Tylko po co przednia przerzutka do takich zastosowań to nie wiem... Jak ma być lekko to tylko 1x11 z kasetą 11-46 (a najlepiej 11-42). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2022 o 08:48, cojot napisał:

Myślałem np.nad tym "zestawem" na jakiś czas starczy chyba...

https://www.olx.pl/d/oferta/naped-shimano-2x11-xtr-xt-CID767-IDR9P7H.html?reason=seller_profile

O "chyba" to idealne słowo na tą okoliczność. Wystarczy że przerzutka ma lekko przetrącony wózek i nie będzie to działać wcale. Do tego nikt nie pcha kółek Tacx do przerzutki XTR dlatego że jest nowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Alsew napisał:

No ale kolega musi posłodzić swojego Krossa znaczkiem XTR na przerzutce 🤣 Ogólnie wyczuwam że dużo sensowniejsze byłoby kupno nowego roweru i to nie MTB. Coś tam się pojawiło o sztywnym widelcu i oponach Kojak więc zapewne chodzi o kolejnego ulicznego wojownika... Tylko po co przednia przerzutka do takich zastosowań to nie wiem... Jak ma być lekko to tylko 1x11 z kasetą 11-46 (a najlepiej 11-42). 

Sztywny widelec zakupiłem z myślą o fitnesie(mam dwa rowery),niestety przez nieuwagę zakupiłem wideł tarped i zamiast go oddawać założyłem go do krossa. Opony kojak były kupiłem z przeznaczeniem do fitnes'u ale z ciekawości założyłem je do krosa...Zdarzało mi się przekładać części po między rowerami. .Mi tym rowerem jezdziło sie fajnie.Nie chcę robić z tego roweru " ulicznego wojownika" (cokolwiek to znaczy) . 

Dla mnie najważniejsze jest aby rower był w miarę pewny-dlatego właśnie pisałem że nie szukam napędu " z ryżu " .Nie chcę nic taniego/kiepskiej jakości gdyż zdarzały mi się np.pękające szprychy czy zrywające się łańcuchy.Dla mnie rower ma być pewny i bezpieczny dlatego wolę kupić w miarę pewne części.

 

Ja chyba zrobiłem poważny błąd bo za dużo naoglądałem się filmików na YT i teraz mam niezły mętlik.Jedni coś zachwalaj drudzy nie.I bądź tu teraz mądry... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie jedyny (mocno umiarkowany) sens w kupowaniu jedenastkowego xtr'a dziś kiedy istnieją inne nowsze rozwiazania to po pierwsze - z przodu 1x! i właśnie kaseta 11-40/42. do tego np. z blatem 34-36. Ale żeby to w ogóle miało sens to trzeba wpisać się w pewne warunki: Kopyto konia i/lub ściganie się wyłącznie po stosunkowo płaskim przy okazji godzisz się na ograniczenia bo ... gramy. Jeśli to nie Ty... to kupujesz sobie wyłącznie napis, bo dobry napęd - nowy "nieryżowy" możesz mieć za mniejszy pieniądz i to bardziej uniwersalny np. kupująć zwykłą deorkę 1x12s.

Ps. Tak na marginesie... sam wiesz, że o nic nas nie pytasz czekasz tylko aż ktoś Twój wybór pochwali... możesz się nie doczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach jeśli chodzi o jakość działania to różnica między Deore a XTR jest żadna. Tylko manetki mają więcej funkcji i warto dopłacić do XT (xtr nic więcej już nie oferuje). No i łańcuch jest wart dopłaty... Korby od SLX wzwyż mają puste ramiona więc XT to już też zbędny wydatek. Przerzutka XTR nie różni się niczym od SLX po za wagą. A jeśli chodzi o napęd "z ryżu" (cokolwiek to znaczy) to takie XTRy mają więcej wspólnego z tym pojęciem niż Deore. Dlaczego? Bo to jest napęd dla ludzi którzy mają kupę kasy albo mają sponsorów i nie płaczą jak trza kupić nowe bo się coś zużyło lub pogięło... A nie szukają na olx pastowanych kabanów. To ma być super lekkie, a nie super trwałe. Aluminiowe zębatki takich korb znikają w oczach i duże zębatki kaset wykonane są z alu lub tytanu i też nie wytrzymują tyle co te ze stali. A z ta pomalowaną korbą to już beka na maxa 🤣🤣🤣Zobacz sobie filmik:

https://youtu.be/ELIfY5iCaIo

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, abdesign napisał:

Wg. mnie jedyny (mocno umiarkowany) sens w kupowaniu jedenastkowego xtr'a dziś kiedy istnieją inne nowsze rozwiazania to po pierwsze - z przodu 1x! i właśnie kaseta 11-40/42. do tego np. z blatem 34-36. 

Kaseta 11-46 jest w tym przypadku takim złotym środkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tobo napisał:

Przerzutka przednia z tego zestawu który podlinkowałeś jest typu side swing. Masz kompatybilną ramę? 

Nie znam się na tym, jestem amatorem a nie pasjonatem kolarstwa. Chyba nie pasuje do tego forum. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię się zdecydować z tym napędem. Napęd 1x faktycznie jest mało awaryjny bo nie ma przedniej przerzutki . Szajbajk na yt omawia ten napęd i trochę obawiam się tych przekosów w skrajnych przelorzeniach. Nie wiem czy w mim przypadku było by lepiej wybrać się do jakiegoś np serwisu i osobiście przetestować napędy może wtedy się zdecyduje czy brać 2x czy 1x. Napęd 3x skreśla bo dopiero teraz przeczytałem że tutaj przelorzenia się dublują . Ogólnie to moja wiedza o rowerach jest znikoma. Ja co jakiś czas sprawdzam rower raz w roku wymieniam linki jedyne oco staram się dbać na bieżąco to napęd. Jak waszym zdaniem nie pasuje do tego forum to piszcie wtedy poproszę o usunięcie konta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problemem jest dla ciebie przekos łańcucha, a nie stopniowanie i zakres napędu 1x? Chyba faktycznie za dużo ten temat żeś poćwiartował.😉 A że tak zapytam, ile robisz +/- km rocznie? Albo ile planujesz robić? Nie takie kwiatki już były na tym forum więc spokojnie nikt nie usunie twojego konta.

Tak wygląda twoja rama ?

image.thumb.png.49aa2edc50e861f62ed099911d745ca2.png

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cojot napisał:

Napęd 3x skreśla bo dopiero teraz przeczytałem że tutaj przelorzenia się dublują .

No i co z tego? To w niczym nie przeszkadza. Napęd 3x wciąż jest najtańszym sposobem na posiadanie roweru o dużym zakresie sensownie stopniowanych przełożeń, a do tego wcale nie musi być ciężki. W klasycznym napędzie mtb z dawnych czasów (w grupach od Deore wzwyż) była korba 44/32/22 i kasety 11-28, 11-30, 11-32 lub 11-34. Chcąc zachować najlżejsze przełożenie takie jakie miałeś, czyli 22/30 zakładasz kasetę 11-30, i masz zakres przełożeń od 0,73 do  4,0, czyli 548%. Żaden napęd 1x nie daje takiej rozpiętości. Tu możesz spokojnie pokonywać podjazdy o nachyleniu 20% jak i dokręcać na zjazdach powyżej 60 km/h (co opony typu Kojak ułatwiają). Jeśli zaakceptujesz korbę na kwadrat i kasetę 8-kę to wyjdą  najtaniej, więc można nawet zastosować jakąś lepszą przerzutkę tylną (ja polecam szosową 5701GS, wciąż dostępną jako nowa i kompatybilną ze starym ciągiem manetek , pojemność też wystarczy do kasety 11-30 z korbą 44/32/22).

Mechanizm korbowy MIRANDA ALFA PLUS 44x32x22 (bikemia.com)

SUPORT (SUP51) MASZYNOWY ALU NECO B920AL 113,5 MM - 9567812037464 - 7503829434 - Allegro.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Przerzutka Tył Shimano 105 Rd-5701 10S, TYŁ e-bmx.pl

Kaseta 8 rzędowa Shimano Alivio CS-HG51 11-30T - ACSHG518130 - 12604875407 - Allegro.pl

KMC X8-99 łańcuch 6 7 8-rzędowy BOX ORYG 114 - BX08NP114 - 11832994822 - Allegro.pl

Przerzutka przednia może być nawet z jakiejś tańszej grupy, nawet Altus (jeśli mocowanie jest na obejmę):

Przerzutka przednia Shimano FD-M313 3x6-8 rz 42/48 - AFDM313M6 - 12141808362 - Allegro.pl    

Złożyłem Ci kompletny napęd za około 900 zł,  w dodatku tani w eksploatacji i mało wrażliwy na rozregulowanie czy nawet lekkie skrzywienie haka. Zostaje z tych 1500 zł jeszcze na komplet przyzwoitych piast do kół (np. XT) i może nawet szprychy (ja proponuję cieniowane 2-1,8-2).

Gwarantuję, że to się szybko nie rozpadnie, a precyzja działania też będzie zupełnie dobra.  

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marvelo świetny pomysł. 😂 A może od razu korba 48x38x28 żeby na zjazdach można było dokręcić do 70km/h... Tylko żeby kolega jadł dużo ryżu i mu sił starczyło. Dawno się tak nie uśmiałem... A nie dało by rady tej korby Miranda chociaż przemalować na XTR? 🤣😂🤣

54 minuty temu, marvelo napisał:

Gwarantuję, że to się szybko nie rozpadnie, a precyzja działania też będzie zupełnie dobra.  

A ja gwarantuje że połowy tego co proponujesz nawet nie da się przykręcić do tej ramy. 

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetny pomysł. 😂 A może od razu korba 48x38x28 żeby na zjazdach można było dokręcić do 70km/h... 

Pewnie, że świetny, chyba że ktoś ma patyki zamiast nóg.

A nie dało by rady tej korby Miranda chociaż przemalować na XTR?

A po co, przecież już wygląda prawie jak M970. Nie widzisz podobieństwa?

XTR SL-M970 FC-M970 TAUSCH FH-M970 910 950 951 952 953** in Leipzig - Nord  | Fahrrad Zubehör gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen

A ja gwarantuje że połowy tego co proponujesz nawet nie da się przykręcić do tej ramy. 

A to wywalić ją na złom (a jak karbon, to do pieca) i kupić taką, do której się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, marvelo napisał:

No i co z tego? To w niczym nie przeszkadza. Napęd 3x wciąż jest najtańszym sposobem na posiadanie roweru o dużym zakresie sensownie stopniowanych przełożeń, a do tego wcale nie musi być ciężki. W klasycznym napędzie mtb z dawnych czasów (w grupach od Deore wzwyż) była korba 44/32/22 i kasety 11-28, 11-30, 11-32 lub 11-34. Chcąc zachować najlżejsze przełożenie takie jakie miałeś, czyli 22/30 zakładasz kasetę 11-30, i masz zakres przełożeń od 0,73 do  4,0, czyli 548%. Żaden napęd 1x nie daje takiej rozpiętości. Tu możesz spokojnie pokonywać podjazdy o nachyleniu 20% jak i dokręcać na zjazdach powyżej 60 km/h (co opony typu Kojak ułatwiają). Jeśli zaakceptujesz korbę na kwadrat i kasetę 8-kę to wyjdą  najtaniej, więc można nawet zastosować jakąś lepszą przerzutkę tylną (ja polecam szosową 5701GS, wciąż dostępną jako nowa i kompatybilną ze starym ciągiem manetek , pojemność też wystarczy do kasety 11-30 z korbą 44/32/22).

Mechanizm korbowy MIRANDA ALFA PLUS 44x32x22 (bikemia.com)

SUPORT (SUP51) MASZYNOWY ALU NECO B920AL 113,5 MM - 9567812037464 - 7503829434 - Allegro.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Manetka Acera Sl-M315 Rapidfire, MANETKI, KLAMKOMANETKI e-bmx.pl

Przerzutka Tył Shimano 105 Rd-5701 10S, TYŁ e-bmx.pl

Kaseta 8 rzędowa Shimano Alivio CS-HG51 11-30T - ACSHG518130 - 12604875407 - Allegro.pl

KMC X8-99 łańcuch 6 7 8-rzędowy BOX ORYG 114 - BX08NP114 - 11832994822 - Allegro.pl

Przerzutka przednia może być nawet z jakiejś tańszej grupy, nawet Altus (jeśli mocowanie jest na obejmę):

Przerzutka przednia Shimano FD-M313 3x6-8 rz 42/48 - AFDM313M6 - 12141808362 - Allegro.pl    

Złożyłem Ci kompletny napęd za około 900 zł,  w dodatku tani w eksploatacji i mało wrażliwy na rozregulowanie czy nawet lekkie skrzywienie haka. Zostaje z tych 1500 zł jeszcze na komplet przyzwoitych piast do kół (np. XT) i może nawet szprychy (ja proponuję cieniowane 2-1,8-2).

Gwarantuję, że to się szybko nie rozpadnie, a precyzja działania też będzie zupełnie dobra.  

Zapomniałeś tylko wspomnieć o dziurach w kasecie i potrzebie ciągłego wachlowania przednią przerzutką. Pora się obudzić i zaakceptować fakt, że są nowsze, lepsze rozwiązania.

Jeździłeś kiedyś na 1x z kasetą z szerokim zakresem? 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...