Skocz do zawartości

[Hamulec przedni] Hydrauliczny do 300-500 zł


pablo945

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów 

Poszukuję dobrego hamulca hydraulicznego przedniego do 300-500 zł, pod wagę ogólną +-140kg. Dobrze jakby w komplecie znajdowała się już tarcza 160-180mm na 6 śrub oraz adapter do zacisku na przedni widelec. Najlepiej nówka.

Wcześniej korzystałem z v-brake, ale trasa hamowania przy takiej wadze sporo się wydłużyła.

Będę wdzięczny za polecenie czegoś dobrego.

Znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/magura-mt5-hamulec-hydrauliczny-tarczowy-2-palce-11542183944

Dobre to?

 

Edytowane przez pablo945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zee czy Saint to konstrukcyjnie i pod względem możliwości 100% to samo co MT520, M6120, M7120 itd. Szkoda każdego grosza dokładać do martwych grup tzw. grawitacyjnych.

Wspomniane SLX M666 to już zabytek. Nie ma żadnego sensu pakować się takie leżaki/używaki.

Ze wspomnianych w budżecie magura MT5 jest ok. Zmieścisz się też kupując nowe SLX (M7100) z jakąś tarczą np. CatalystOne od SwissStop.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saint ma dźwignię o szerokiej obejmie,  dzięki czemu może okazać się lepiej ustawialna względem innych zabawek na kierownicy. 

7 godzin temu, seczuan napisał:

https://allegro.pl/oferta/hamulec-shimano-hydrauliczny-slx-bl-m666-przod-12698144123

mam takowe i przy tarczach 180 na 120kg robi bardzo dobrą robotę 

Na zdjęciu jest 675, w ofercie 666. To dwie inne dźwignie, na minus dla 666. 

9 godzin temu, pablo945 napisał:

Zależy. 

To na pewno jeden z najmocniejszych hamulców na rynku. To na plus. 

Cena jak na czterotłok też jest bardzo ok. 

Minus to dźwignia hamulcowa,  korpus zrobiony z plastiku. Jeśli masz tendencję do glebienia to bedzie to średnie rozwiązanie. 

Wszystkie śruby są plastikowe- kiepsko dla osoby bez wyczucia. 

Plastik korpusu powoduje pewną sprężystość i całość nie jest zbyt sztywna. 

Dźwignia nie jest wg mnie super ergonomiczna. 

Optymalne rozwiązanie to ten zacisk i przewód podpięty do dźwigni shimano. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo Magura MT Trail. Ten sam zacisk z przodu co w MT5, o wiele lepsze klamki, cena podobna jak nie mniej, a dwu-tłoczkowy tył i tak wystarczy. 

Z mankamentów to wypada na starcie klocki z fabrycznej żywicy na metaliczne, oryginalne powymieniać i tak całość właśnie dotrzeć póki nowe. Wtedy jest kotwica. MT5 też to dotyczy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Zee czy Saint to konstrukcyjnie i pod względem możliwości 100% to samo co MT520, M6120, M7120 itd. Szkoda każdego grosza dokładać do martwych grup tzw. grawitacyjnych.

Nie jeździłem na nowszych grupach więc się nie wypowiem. Ale znając shimano na pewno tak jest. Dopiero teraz zobaczyłem ze taki mt420 nowy kosztuje 350zł.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale mt420 ma tłoki metalowe, wspomniane wyżej mają ceramiczne i wymienne między sobą. To samo bebebchy klamek. Do tego mt420 ma fabrycznie przewód bh59 a wspmniane powyżej sztywniejszy bh90. Największą różnicę robi klamka, która w komplecie z mt420 nIe jest z servowave.

A wracając do wątku przewodniego - jeśli to przejście z v-b to nawet zwykłe deore zrobi mega różnicę na plus.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa @Michal_288 @tobo @Brombosz

Będę przychylał się do zakupu magury mt5, tylko będę miał jeszcze jedno pytanie, bo widelec jaki ma mi przyjść to surly krampus 29 qr, czy do niego trzeba jakiś adapter do zacisku magury? Pytam bo nigdy wcześniej nie korzystałem z hamulców tarczowych hydraulicznych, tylko v-brake.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od wielkości tarczy. Zasada jest taka, że im większa tarcza tym mocniejsza siła hamowania, ale za to słabiej z wyczuciem i dozowaniem. Im wolniej tym efekt ten jest bardziej wyczuwalny.

Musisz sprawdzić jakie ma mocowanie ten widelec, a następnie dobrać adapter pod wielkość tarczy, np. 160mm na 180mm, albo 140mm na 160mm, albo 140mm na 180mm. Przy MT5 i sztywnym widelcu, tarcza większa niż 160mm to może być trochę zabójcze połączenie... dla widelca. Tam w razie ostrego hamowania pod twoim, dużym obciążeniem może coś w końcu pęknąć... Jak nie widelec, to w główce ramy. Amortyzator się w razie czego ugnie skokiem. Sztywny wideł już nie, albo nie tak jakbyś chciał. :) Stery też będą miały trudniejsze życie, a ewentualny luz na nich, dużo szybciej się będzie powiększał.

W ogóle 4-tłoczkowe MT5 i sztywniak to trochę overkill, nawet jak na 140kg wagi. To hamuje super przy prędkościach i delikatnych palcach, ale na co ci taka kotwica? Na przód to jeszcze rozumiem jak jeździsz po 40-60km/h w dół, ale z tyłu tego nawet nie wykorzystasz. A już na pewno nie przy dużej tarczy. MT Trail byłyby lepsze, lżejsze, a z większą tarczą z tyłu całkiem podobne w ich pracy.

Pomyśl dobrze, bo może być, że jakieś zwykłe Shimano za 200zł spokojnie wystarczy. My nie wiemy co jeździsz, jak jeździsz i w jakich warunkach. Wróżbitów tu nie brakuje, ale oni mogą się mylić co do twoich potrzeb.

EDIT:

Z tego co widzę to ten widelec ma mocowanie o nazwie IS, więc potrzebujesz adaptera "IS to PM" (post mount), a jakiego rozmiaru to się dowiesz jak zamówisz tarczę.

Edytowane przez Brombosz
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Brombosz

To głównie ebike w mieście z ograniczeniami typu 25km/h i mocy 250w, po odblokowaniu motorower na offroad, silnik w przednim kole 1500w, na tył nie ma szans hydraulików, brak mocowań. Na przód wsadzę oponę 29x3.0, na taką widelec pozwala no i najważniejsze że jest stalowy a nie aluminiowy. Jeżdżę tak od roku i jest w miarę w porządku, żadnych uślizgów koła itp.

Edytowane przez pablo945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem v-ki na Deore 6100 z oryginalnymi klockami i tarcze RT-56 180 i 160mm i jest petarda. Co prawda ważę połowę mniej, ale śmigam dość szybko w terenie w każdych warunkach. Z opisu wnioskuję że jeździsz raczej po asfaltach, może szutrach więc taki hebel sprawdzi się na pewno.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, pablo945 napisał:

po odblokowaniu motorower na offroad, silnik w przednim kole 1500w

To nie ma co się cackać. :) MT5 z tarczą 203mm na pająku będzie akurat. Do tego też odpowiedni adapter IS na PM203.

17 minut temu, pablo945 napisał:

na tył nie ma szans hydraulików, brak mocowań

Tył też w takiej zabawce jest ważny. ;) Są adaptery i do tego. Np. takie: 

b5858b9d67a08e47d964de6dbdbf5ef9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

 Do tego mt420 ma fabrycznie przewód bh59 a wspmniane powyżej sztywniejszy bh90. Największą różnicę robi klamka, która w komplecie z mt420 nIe jest z servowave.

Kupiłem nowy rower z MT420 i jest przewód BH90, inny znany mi rower z 2022 tez tak ma więc może coś się zmieniło?

Klamki zmieniłem na SLX a tarcze XT i dopiero zaczęło fajnie działać. Kupno nowych nieOEM mija się ze stosunkiem jakości do ceny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pablo945 napisał:

Z tego co widzę w specyfikacji widelca to:

Brake Mount (Fork): IS Disc Brake 160

Czyli większe tarcze mogą nie podejść, ogarnę adapter is-pm 160mm 

Da się większe, ale pytanie czy to będzie zdrowe dla tego widelca... i ciebie? Producent pisze o 160mm przy zwykłej jeździe, to na ebajku więcej może być już za grubo.

Ale jakby co:

https://allegro.pl/oferta/adapter-tarcz-203-shimano-sm-ma-r203-post-standard-12167923826?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gclid=EAIaIQobChMI7O7656Px-wIVQQCiAx2U8gnqEAQYAyABEgJ9fvD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, c1ach napisał:

Kupiłem nowy rower z MT420 i jest przewód BH90, inny znany mi rower z 2022 tez tak ma więc może coś się zmieniło?

Klamki zmieniłem na SLX a tarcze XT i dopiero zaczęło fajnie działać. Kupno nowych nieOEM mija się ze stosunkiem jakości do ceny :D

Tak, masz rację przewód w zestawach z mt420+klamka mt401 był już bh90. No i jak wspomniałem klamka to najsłabszy element tego zestawu.

Co do kupowania to szczęśliwie pozagrupowe komponenty (mt) są dosępne w detalu. Przyłażą w klasycznych pudełkach więc to nie specjalnie OEM.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, pablo945 napisał:

@Brombosz

Z tego co widzę w specyfikacji widelca to:

Brake Mount (Fork): IS Disc Brake 160

Czyli większe tarcze mogą nie podejść, ogarnę adapter is-pm 160mm 

Z tego wynika tylko i wyłącznie że sam widelec ma mocowanie do zacisku pod tarczę 160 mm. Czyli standard praktycznie wszystkich widelców do zastosowań innych niż enduro czy dh. Info dla kogoś kto chce zamontować hamulec. 

Natomiast to co podejdzie to inna kwestia,  producent powinien określić jaki maksymalny rozmiar tarczy dopuszcza do swojego produktu. Taka informacja powinna być podana w specyfikacji. 

Jest 203

 

 

Screenshot_20221211-100537_Drive.jpg

Edytowane przez tobo
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega ma elektryka to może mt5e? Czujnik hamowania w klamce ma. Z doświadczenia wiem ze 4tłok na tyle nie jest aż tak potrzebny.

W mt triale by idealnie się wpasowały ale poza budżet i brak mocowania z tyłu jak autor pisze. Najlepszym wyjściem by było po prostu kupno jednej mt5 (lub mt5e) czy innego tam shimanocha 520 i tarczy180 bo i tak pewnie będzie głownie przodem hamowane.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest to składak z krampusem to najprawdopodobniej z dołożonym zestawem. To wymusza znalezienie dedykowanego pod ten zestaw hebla magury z odpowiednim okablowaniem. 

Wersja pod bafanga to 1000 zł sztuka. Standardowe to 500.

Zapewne można się ewentualnie pobawić w przeróbkę jeśli ktoś się czuje na siłach 

Od lat użytkuję bafanga i uważam że w jego przypadku (silnik centralny) z powodzeniem można obyć się bez czujnika odcięcia. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michal_288 

Widziałem i się zastanawiałem, nie chcę rozcinać przewodów żeby nie popsuć czegoś później przy lutowaniu bo końcówki mam całkiem inne od sterownika w sensie wtyczki, nie są wodoodporne, musiałem zastosować puszkę hermetyczną, a nie wiem jakie przewody idą od tego hamulca.

 

Edytowane przez pablo945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo @Dokumosa @Brombosz @Michal_288

na razie plan jest taki: czekam aż kurier dostarczy widelec, potem przymiarka koła z silnikiem i ocena przestrzeni pod tarczę, jeśli będzie zbyt mało miejsca to pozostaje albo przetoczenie osi na dłuższą i włożenie koła z silnikiem na tył lub całkowita rezygnacja z przedniego hamulca i zakup specjalnego mocowania pod tarczówkę z tyłu a następnie hydrauliki.

Dam znać co z tego wyjdzie, póki co z zakupem hydrauliki się wstrzymuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...