seba8121 Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Witam, obecnie mam damper foxa float DPS z 3 pozycjami blokady, lecz przełączane przy damperze, chciałbym mieć zdalne przełączanie z manetki, lecz tu są schody i koszty, ponieważ amortyzator do zwykły SID i pod jedną manetką trzeba by robić kombinacje, żeby to funkcjonowało poprawnie. I tutaj pada pytanie, najlepiej do kogoś kto miał okazję jeździć na obu typach. Czy posiadanie 3 pozycji to jakaś wielka zaleta ? Dodam, że rower użytkowany będzie raczej na starty w maratonach i takie treningi po terenach Jury Krakowsko Częstochowskiej. Czy kupując np. damper SIDLuxe z 2 pozycjami, dużo tracę ? może zyskuję ? Czy będę go w stanie tak ustawić jak foxa na środkowym trybie ? A ewentualnie na wyjazd w góry, bawić się regulacjami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 9 Grudnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Mogłeś dopytać w poprzednim temacie, zamiast zakładać nowy. Przede wszystkim to nie masz w damperze "3 pozycyjnej blokady", tylko jest to regulacja kompresji. Masz 3 pozycje, na full otwarty, ustawienie średnie i zablokowany. Tego foxa jest też wersja 2 pozycyjna, dostosowana do manetki. Ja w swoim RS też mam 3 pozycyjne ustawienie, ale jeżdżę cały czas na otwartym. Ale to kwestia preferencji i zawieszenia w rowerze. W moim przypadku Maestro Gianta jest bardzo odporne na bujanie, dlatego nie czuję praktycznie różnicy w bujaniu w pozycji otwartej i środkowej, za to w pozycji otwartej jest wyraźnie czulszy. no i ja jeżdżę rekreacyjnie, w zawodach nie startuję, to też istotna różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 9 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 U mnie również Anthem, ale już na nowym zawieszeniu. Tak da się przerobić go na manetkę i dwu i trzy pozycyjną. Chciałbym właśnie wiedzieć, czy na siłę trzymać się 3 pozycji, bo jest to mega przydatne, czy wystarczy dobrze ustawić zamknięty otwarty, a 3 pozycje to tylko taki chwyt na klientów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Cytat Chciałbym właśnie wiedzieć, czy na siłę trzymać się 3 pozycji, bo jest to mega przydatne, czy wystarczy dobrze ustawić zamknięty otwarty, a 3 pozycje to tylko taki chwyt na klientów. Nie myślałeś żeby może... pojeździć i ocenić co Tobie pasuje? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Też mamy takie trzypozycyjne i zawieszenie Maestro - 95% mam w środkowej pozycji i jest super. Na wertepiaste zjazdy czasem otwieram. A a zamykam tylko na asfalcie. Jednak otwarty damper w rowerze żony to widzę z daleka - jak otwarty to się buja, jak na środku jest idealnie - amortyzuje, a nie buja. Te trzy pozycje mają sens. Może w wyścigach warto przełączać otwarty-zamknięty - na wycieczkach - środek i od święta otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 9 Grudnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Ja na początku tez tak jeździłem, głównie na środkowym i na zjazdy otwierałem. Blokady nie używam bo mam sklerozę i zapominam potem wyłączyć Ale razu pewnego po zjeździe zapomniałem przełączyć na środek i zdałem sobie sprawę ze różnicy nie wyczułem, nic nie bujało, więc teraz jeżdżę na otwartym i nie muszę pamiętać o przełączaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 Najpierw miałem dwa Foxy 3 pozycyjne bez zdalnej blokady. Startuje w zawodach i się naczytałem o stratach wiec przerobiłem na wersje z blokadą. Początkowo dużo się bawiłem z trzema pozycjami. Teraz 70 % tras jadę na środkowym ustawieniu, otwieram całkiem na jakiś mega wertepach a całkowitej blokady prawie nie używam. Podsumowując - to środkowe ustawienie zwłaszcza w przypadku dampera nie jest głupie😁. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 9 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 W takim razie chyba czekam na pierwsze jazdy i może montaż zdalnej blokady to tylko bezsensowne koszty. Boję się bujania na pojazdach, bądź twardych równych odcinkach. Z drugiej strony, na podjazdach poprawi się trakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2022 (edytowane) W dniu 9.12.2022 o 07:16, seba8121 napisał: rower użytkowany będzie raczej na starty w maratonach Tutaj właśnie ci się to przyda... Po to jest ten tryb pośredni między blokadą a jej brakiem, żeby urywać sekundy tam gdzie i na blokadzie źle i bez niej też niedobrze. Problemem większości użytkowników takich systemów jest zazwyczaj odpowiednie czytanie terenu i brak manetki, bez której cały zysk jest stracony na grzebanie przy ramie podczas jazdy. Trzeba też dobrze sobie policzyć jak waga takiego zestawu (czyli manetki 3x, okablowania, linki) ma się do całej wagi roweru. Chodzi o to, że inna będzie różnica między przykładowo 13,2kg, a 13,5kg, od tej między 9,4kg, a 9,7kg... To już takie wyliczanki dla osób, które się naścigały tysiące kilometrów i mają duże parcie na podium, rankingi i w ogóle cały splendor takich imprez. Dlatego też najnowsze wynalazki typu "brain" czy inne drogie mody zawieszenia, były takim hitem. Bo nie dość, że wagi ubyło, to jeszcze zawiecha sama się dostraja do jeźdżca i terenu. Trzeba to tylko z głową kupić i z głową używać... A później z pełnym portfelem serwisować. Edytowane 11 Grudnia 2022 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 28 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Cały czas nurtuje mnie jedna rzecz, na którą chciałbym znać odpowiedź. Tryb otwarty, to swobodny przepływ pełna praca zawieszenia. Zamknięty to wiadomo przepływ odcięty, blokada zamknięta. A ten środkowy tryb ? Jest wtedy jakoś w połowie przymknięty ''zawór''. Dlaczego mnie to nurtuje, dlatego, że chciałbym przerobić go na blokadę z manetki. Ale nie chciałbym mieć bałaganu na kierownicy i mnóstwa manetek, amor jest co prawda z twistlocka, ale jest też już sztyca regulowana z manetką. Jak zrobię damper na 3 pozycję będę musiał dołożyć kolejną manetkę, jak zrobię na dwie to zepnę to z twistlockiem. Ale boję się, że przy dwóch pozycjach stracę ten atut trybu drive. A głownie na nim mi zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2022 Tłumik to po prostu dwie komory, pomiędzy którymi jest właśnie taki zawór. To są po prostu otwory, które w zależności ustawienia są w pełni odsłonięte/ częściowo zakryte/ w pełni zakryte co spowalnia/ uniemożliwia przepływ. Pamiętaj, że na ogół, zawieszenie nawet w pełni zamkniętej pozycji, ma jakiś minimalny skok i nie jest w 100% twarde. Nie miałem wysokich modeli amortyzatorów, ale średnio/ niższa półka RS nie blokuje się, a jedynie daje wrażenie bardzo twardej i ograniczonej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 6 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2023 Zdecydowałem, że zrobię dodatkową manetkę na 3 pozycję pod damper, być może kiedyś będzie dane zmienić Sida na Foxa i wtedy podłączenie pod jedną manetkę. Jaka manetka najlepsza na 3 pozycję ? Dobrze, żeby była to manetka na prawą stronę. A może jest jakaś manetka 2w1 która obsłuży damper 3pos i mykmyka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.