Skocz do zawartości

[Gravel] Backroad/Grizl/Loca


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ponieważ temat poprzedniego wątku nieco się już wyczerpał, a ja dostałem solidną porcję porad dzięki którym mogłem nieco precyzyjniej określić czego potrzebuję W związku z czym przychodzę do was z kolejną prośbą o doradztwo odnośnie wyboru konkretnego modelu gravela oraz rozmiaru.

Po analizie ofert, asortymentu i dostępności na placu boju pozostały gravele do 15 000 z GRX 800

Rose Backroad GRX RX 810 w kolorze zielonym

https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx810-2696924?product_shape=*blue+haze

 Canyon Grizl CF SL 8 w kolorze srebrnym

https://www.canyon.com/en-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-8/2713.html?dwvar_2713_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

Loca na GRX RX 800 2x11 i podstawowymi kołami 700C

https://locabikes.pl/RBW

Podpowiedzcie proszę, które modele rozważyć przy następujących założeniach:

użytek 70-80% niskiej jakości asfalt - 30-20% drogi leśne, niestety często piaszczyste

Jazda raczej rekreacyjna, bardziej nakierowana na pokonywanie dystansów (powiedzmy około 100km ) niż osiągi, carbon, napęd 2x11, manetki GRX 800, max szerokość opony przynajmniej 45mm, najlepiej gdyby mostek kierownica i sztyca były standardowe.

I tu pojawia się pierwsza zagwostka:

Rose ma chyba kwadratową sztycę, nie wiem jak z mostkiem ?

W Canyon chyba wszystko jest "normalne" 31,8 poza średnicą mostka 1i1/4, ale tu dramatu być nie powinno

Loca chyba wszystko standardowe  ?

zestawienie.thumb.jpg.813d799f677e641f345b62ad10499feb.jpg

Odnośnie plusów i minusów to za:

Rose przemawia dostępność od ręki w kolorze zielonym, waga (najlżejszy), pełna grupa GRX 800, oponki w rozmiarze 700x38C od których chciałem zacząć przygodę z jazdą asfaltowo/leśną Z kolei na minus kwadratowa sztyca (chociaż tego się raczej nie wymienia) i mostek (nie wiem czy jest standard czy nie) koła autorskie Rose o szerokości wewnętrznej 19mm, co przy szerokości 45mm opony może być problemem (?)

Canyon ma być dostępny na początku lutego, fajne srebrne malowanie i ciekawe rozwiązanie sztycy, koła DT-Swiss o szerokości 24mm z piastą DT-Swiss 370. Na minus może przyjść z rozkompletowaną grupą w postaci korby Rotor,  bardzo szerokie opony na start 700x45mm, dla mnie wydaje się za szerokie, dziwna średnica mostka 1i1/4, cięższy od Rose.

Loca Gracel w sumie o niej wiem najmniej, pełna grubra GRX 800, wychodzi najtaniej, składana w Polsce, koła na piastach DT-Swiss 370, obręcze VYTYV, na minus kształt ramy taki sobie i chyba będzie najcięższa

Który z tych rowerów byście wybrali jako 3 w domu ? Rose wydaje się bliższa szosy, Canyon MTB 

Potrzebuję również porady odnośnie doboru rozmiaru ramy ponieważ po rozpoznaniu lokalnego rynku okazało się, że nie uda mi się skorzystać z usług ogarniętego BF w tym zakresie.

Moje wymiary to około 189,5 cm wzrostu i 93,5 cm przekroku czyli długie nogi i 67 cm długość rąk.

Obecnie jeżdżę  na

Rockrider XC 900 XL , siodełko wyciągnięte na max dla sztycy 350mm, z mostkiem skróconym z 90mm na 70mm (mógłby być 80) - 17 stopni. Pod mostkiem 1 cm podkładka, ale chyba spróbuję 0,5. Siodełko max do tyłu  

Rose Pro SL rozmiar 610mm (stack)  z mostkiem + 6 stopni skróconym z 120mm na 100mm . Pod mostkiem wyjęte 2 cm podkładek .Siodełko max do tyłu.

Analizując moje dotychczasowe rowery i ich rozmiar według mnie za każdym razem powtarza się ten sam temat. Mam długie nogi więc siodełko musze mieć wysoko i mocno do tyłu co powoduje, że mam kłopoty ze swobodnym zasięgiem do kierownicy i muszę skracać mostki.

Każdy konfigurator producencki wskazuje mi rozmiar XL ( na zielono) nawet dla ram, które z wymiarów wydają się być dłuższe od moich obecnych rowerów ( na żółto)

Jaki rozmiar wy doradzacie ?  Iść w Backroad 62 lub Grizl XL ? 

1984714216_rozmiarygraw.thumb.jpg.07128116d0b1474b2e262d3b33d3cf04.jpg

 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że sam wszystko dobrze podsumowałeś, trudno coś dodać, ale spróbuję:

- Grizl nie jest srebrny tylko szary, niby połysk ale wrażenie raczej matowe

- Frameset w Grizlu fajnie tłumi nierówności (przynajmniej w porównaniu do mojego stalowego Ruuta)

- Backroad w poprzedniej generacji ma sztycę klasyczną i oprócz koloru Evil Green także zaisty Purpe Haze 😉

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolor to ja na nim nie jeżdżę, więc ten aspekt jest dla mnie na drugim planie . W srebrnym macie mam już Rose Pro SL więc to może wskazówka za zielonym Backroad. 

Dostępność obłędnego blue haze za 15 tygodni, chyba bym nie ryzykował dla koloru bo może się okazać że przyślą mi go w czerwcu :)

Ogólnie zakup roweru rozpatruje bardziej w aspekcie technicznym.

Z tego co wyczytałem Rose będzie mega sztywne

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pochłanianie drgań przodów Grizla i Carbondy 707 (Loca), to w Grizl robi to lepiej mimo węższych opon (40 vs 45 mm). Tyłów nie porównuję ponieważ w Grizlu mam firmową sztycę VCSL (czy jakoś tak), w Carbondzie sztywną. Sztyca Canyona -jak dla mnie- to super sprawa w terenie.

Jeśli chodzi o lakier to błyszczący jest DUŻO łatwiejszy do utrzymania w czystości czy pielęgnacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelW84 napisał:

Odnośnie plusów i minusów to za:

Rose przemawia dostępność od ręki w kolorze zielonym, waga (najlżejszy), pełna grupa GRX 800, oponki w rozmiarze 700x38C od których chciałem zacząć przygodę z jazdą asfaltowo/leśną Z kolei na minus kwadratowa sztyca (chociaż tego się raczej nie wymienia) i mostek (nie wiem czy jest standard czy nie) koła autorskie Rose o szerokości wewnętrznej 19mm, co przy szerokości 45mm opony może być problemem (?)

Na pewno wygląd. Jest wizualnie ( przynajmniej na zdjęciach ) najładniejszy ale nie wiem czym bym się pakował w pełni chowany kokpit, chyba że to bez znaczenia dla kogoś oddający rower do serwisu. Waga roweru podana przez producenta jest bardzo dobra, ale też podana dla wszystkich rozmiarów, na pewno dość dużo znaczenia mają tu koła o których sam nic nie wiem, a 19 mm wewnętrznej średnicy to na dzisiejszy standardy troszku za mało, ale problemu nie będzie nawet przy szerszych oponach, po prostu inaczej będzie się układać. 

 

1 godzinę temu, PawelW84 napisał:

 

Canyon ma być dostępny na początku lutego, fajne srebrne malowanie i ciekawe rozwiązanie sztycy, koła DT-Swiss o szerokości 24mm z piastą DT-Swiss 370. Na minus może przyjść z rozkompletowaną grupą w postaci korby Rotor,  bardzo szerokie opony na start 700x45mm, dla mnie wydaje się za szerokie, dziwna średnica mostka 1i1/4, cięższy od Rose.

Nie mam pojęcia jak tam mają inni, ale sztyca faktycznie działa i to da się odczuć w gorszym terenie, ale to raczej nie jest niespodzianka patrząc jak jest zrobiona. Mam grizla i jak dla mnie jeździ się świetnie, ale też nie mam porównania żadnego z tego typu rowerami, więc nie będę tutaj obiektywny. Bez problemu najmniejszego robienie na nim dystansów nie stanowi dużego problemu i takie 100 km to jest pryszcz. 

2 godziny temu, PawelW84 napisał:

Loca Gracel w sumie o niej wiem najmniej, pełna grubra GRX 800, wychodzi najtaniej, składana w Polsce, koła na piastach DT-Swiss 370, obręcze VYTYV, na minus kształt ramy taki sobie i chyba będzie najcięższa

No chyba raczej na 99% będzie najcięższa skoro podają informacje że sama waga ramy zaczyna się od 1300 gram, a cały zestaw od 8,2 kg to w rozmiarze S na karbonowych kołach i Grx 1x11, ale przynajmniej chyba nie ma kolorowania że super extra leciutki, sztywniutki i ogóle najlepszy.... Osobiście jak ma to jakieś znaczenie to wolę mieć nieco cięższą ramę pochłaniającą drgania niż sztywniaka do maximum, tym bardziej w rowerze typu gravel. 

Co do geometrii, to tutaj nie pomogę, sam kupowałem na pałe, no może nie do końca na pałe, ale zaufałem Canyonowi że do mnie najlepsza będzie S-ka i skoro do tej pory nie czuje żadnych dolegliwości siedząc nawet cały dzień na rowerze, to chyba dobrze. Chociaż mostek bym zmienił na 90 i zobaczył i pewnie zmienię choćby z ciekawości by zobaczyć czy będzie jeszcze lepiej. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli:

Grizl

- pochłaniająca drgania sztyca

- pochłaniająca drgania rama

- prawdopodobnie korba Rotor

- koła DT Swiss G 1800 na piaście DT 370, szer wew 24mm

- opony 45mm (dla mnie ewidentnie za szerokie)

 

Backroad:

- lżejszy

- sztywna rama z jakichś tam super włókien 

- pełna grupa GRX-RX800

- koła Rose 24 szprychy Sapin, szer wew 19mm 

- opony 38mm

- fajniejszy kolor

Według mnie żadna z tych rzeczy nie przesądza definitywnie na rzecz żadnego z nich.

W necie znalazłem info że felgi o rozmiarze 19mm pozwalają na stosowanie opon od 28mm do 50mm co dla mnie jest absolutnie wystarczające w gravelu bo mam MTB ( 2,35" to chyba 57mm)

Korba Rotora to chyba żaden wstyd ale jednak fajnie mieć grupówkę

Sztywność ramy, tu nie potrafię stwierdzić ale biorąc pod uwagę, że rower ten jednak w większości będzie latał po asfalcie nie wiem czy nie fajniej będzie mieć coś sztywnego ?

A może geometria będzie tu jakims uzasadnieniem ? Dla mnie są niemal identyczne (zestawiłem je w tabelce w pierwszym poście)

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z korbami Rotora sporo ludzi ma problemy, wystarczy poczytać na różnych forach, również na tym kilka osób o tym pisało.

Do masy  deklarowanej przez Rose podchodziłbym z dużym dystansem, bywały w przeszłości przypadki znacznego jej zaniżania.

Wymiana opon to chyba najmniejszy problem, zdjęte z roweru nieużywane można łatwo sprzedać. Sam od razu zmieniłem opony z 40 mm na 45 (i koła).

Edytowane przez Chociemir
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelW84 napisał:

Sztywność ramy, tu nie potrafię stwierdzić ale biorąc pod uwagę, że rower ten jednak w większości będzie latał po asfalcie nie wiem czy nie fajniej będzie mieć coś sztywnego ?

Nie wiem czy byś odróżnił sztywność jednego i drugiego jeżdżąc po gładkim asfalcie, to nie są rowery szosowe że bez bólu nie ma zabawy 🙃.

Godzinę temu, PawelW84 napisał:

W necie znalazłem info że felgi o rozmiarze 19mm pozwalają na stosowanie opon od 28mm do 50mm co dla mnie jest absolutnie wystarczające w gravelu bo mam MTB ( 2,35" to chyba 57mm)

Oczywiście że się da wsadzić, szkopuł polega na tym jak opona się układać będzie, na węższych idzie bardziej w żarówkę, na szerszych w walec gdzie przy tym drugim więcej gumy ma styczności z podłożem. Teraz nawet się spotyka 20 i więcej mm rowerach szosowych ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy byłbym w stanie odróżnić od siebie sztywność tych ram nawet gdybym przejechał się tymi rowerami jeden po drugim w terenie. 

Odnośnie felg oczywiście masz rację dlatego w mojej ocenie na tą chwilę jest to jedyna skaza na Rose, chociaż nie przewiduję żebym wsadził do niego oponę większą niż 40mm bo z założenia to rower na gorszy asfalt, szuter i sporadyczne wjazdy do lasu. W prawdziwy teren mam MTB na 2,35". Na równy nowy asfalt szosę 700x30 chociaż po za kupie grawela pewnie zrobi się z tego 700x28c .

Za to z tego co kolega @Chociemir pisał korba Rotora w Canyon to chyba większy problem i to pcha mnie w kierunku Rose.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu wsadzili Rotora, może z racji braków?  Faktycznie widziałem wpisy że są problemy z krzywymi blatami czy coś. Tak czy siak, bierz co bardziej Ci się podoba, geometrią faktycznie są bardzo zbliżone. Zaleta kupowania online masz że przez 30 dni sobie testujesz, a w razie co, to oddajesz :) . 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wprawdzie Graila AL ale też na korbie Rotor - i jest problem z luzującym się lewym ramieniem korby - u mnie póki co 100 km na trenażerze i ten problem się nie pojawił.

A jeżeli chodzi o krzywe blaty to właśnie wczoraj mi przysłali nowe, stare "falowały" 😕

Edytowane przez Sanali
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sanali ale korby nie wymienili ? Tylko blaty ? 

@Chociemir no jest to niewątpliwie minus bo odpadają sztyce amortyzowane ( np mój tata używa cane creek) czy carbonowe.

Offset oryginalne wydaje się rozsądny 25mm no i mocowanie jedną śrubą też na plus. Czy wpadnie mi do głowy ją wymieniać, w szosie i mtb wymieniłem, ale tylko z uwagi na zmianę regulacji pochylenia siodełka na jednośrubowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat moja korba nie ma luzów - zalecają sprawdzić czy nie ma luzów przed jazdą, natomiast jak wpiszesz sobie w google "rotor crank loose canyon" to znajdzie kilka tematów. Podejrzewam, że mechanicy canyona dostali nowe korby z Rotor, rutynowo (nie wiem z jaką siłą dokręca się GRX) je przekręcili i jak już podczas jazdy pojawił się luz to doszło do zniszczenia gniazda, dlatego późniejsze dokręcanie nawet z zalecanymi 35-40 nm nic nie dawało. 

Ale to moje zdanie :)

Są wypowiedzi które mówią, że teraz (gdy pojawia się problem) wymieniają całość na GRX. Ja póki co staram się nie uprzedzać - Rotor sam z siebie złym produktem chyba nie jest :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm w wątku wypowiedziało się już kilku właścicieli Grizl-a, a o Backroad nikt.

Kminię tą sztycę i zastanawiam się czy rozwiązanie Rose nie uniemożliwi mi ewentualny montaż podsiodłówki przez ten profil D.

Jak to wygląda w Canyon z tym ich wynalazkiem ? Przeszkadza czy nie robi różnicy ??

No i druga kwestia, pomijając już Rotora to malowanie Grizla w wersji CF Sl 8 jest nad wyraz mało atrakcyjne 😕 

Niby o gustach się nie dyskutuje ale to pomazane matcha splash i szaro bure Earl Grey nie porywają. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PawelW84 napisał:

Jak to wygląda w Canyon z tym ich wynalazkiem ? Przeszkadza czy nie robi różnicy ?

Jakim wynalazkiem? Sztyca jest normalnie okrągła, tylko że składa się z 2 części o standardowej średnicy 27,2mm gdzie w razie czego nie będzie problemów by zmienić na inną.  A jak jest w Rose to nie wiem, ale każde niestandardowe rozwiązania często uzależniają nas od producenta, nawet Giant ze swoim D-fuse a poszedł na pewne ułatwienia dając w zestawie adapter umożliwiający zamontowanie dowolnej innej sztycy. Podobnie może mieć się sprawa z mostkami/podkładkami tym bardziej chowającym kable. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej marki jest suport w tyym Grizlu CF SL 8 ? @Sanali orientujesz się ? Bo piszą tylko o korbie, że może być Rotora

Druga sprawa jaki rozmiar wybrać L czy XL ??

Każdy konfigurator producencki wskazuje mi rozmiar XL (na zielono) nawet dla ram, które z wymiarów wydają się być dłuższe od moich obecnych rowerów ( na żółto)

Moje wymiary to około 189,5 cm wzrostu i 93,5 cm przekroku czyli długie nogi i 67 cm długość rąk.

Obecnie jeżdżę  na

Rockrider XC 900 XL , siodełko wyciągnięte na max dla sztycy 350mm z offsetem 20mm, z mostkiem skróconym z 90mm na 70mm (mógłby być 80) - 17 stopni. Pod mostkiem 1 cm podkładka, ale chyba spróbuję 0,5. Siodełko max do tyłu  

Rose Pro SL rozmiar 610mm (stack)  z mostkiem + 6 stopni skróconym z 120mm na 100mm . Pod mostkiem wyjęte 2 cm podkładek .Siodełko max do tyłu, sztyca z offsetem 20mm.

 Mam długie nogi więc siodełko musze mieć wysoko i mocno do tyłu co powoduje, że mam kłopoty ze swobodnym zasięgiem do kierownicy i muszę skracać mostki.

Jaki rozmiar wy doradzacie ? 

wymiary.thumb.png.5522b62d98e467bc1e0816b62f593fe6.png

Druga sprawa to te malowania, w CF SL8 jedno gorsze od drugiego ;). Zawsze mówiłem że na kolorze nie jeżdżę ale te są wyjątkowe... Jak wybór między dżumą a cholerą, ale chyba przeważy ten szary 

grizl.thumb.jpg.e8c48a0b098d40d2f4987f5aa5a8560a.jpg.68927d95aca1ec89c8a26a516fefddea.jpg

Canyon_Grizl_CF_SL_mid-1-1024x682.thumb.jpeg.df7351bd98534b96bdd8616a64118e60.jpeg

Canyon-Grizl-3-2fb6747.webp.4134ec6ec8ca5b47a148c1c0879d1662.webp

eQtMLaHg-scaled.thumb.jpeg.160186a4f500d4c44192ed954603d599.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PawelW84 i @Mandoleran

Trochę demonizujecie szerokość obręczy. W moim Rondlu fabrycznie było 19mm, teraz mam 25mm i w obu przypadkach ta sama opona (tj. ten sam model) układa się prawie tak samo, trudno zauważyć różnicę. Aaa, opona 40mm 👌

Malowanie jest kwestią gustu ale na żywo kamuflaż robi lepsze wrażenie niż szary. Rose to już w ogóle ma piękne malowania, np. limitowany grafit z brokatem 😎

Sztyca jak dla mnie temat nieistotny, aczkolwiek zawsze można poszukać roweru z poprzedniego roku modelowego.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra porzućmy już kwestię malowań :) 

Czy ktoś mógłby się nieco pochylić nad kwestią doboru prawidłowego rozmiaru ??

L czy XL ?? 

W Xl pewnie trzeba będzie mostek skracać.

Biorąc pod uwagę długość całkowitą górnej rury + mostek to przyrównując rozmiar XL  do mojego Rose Pro w rozm. 61 z skróconym mostkiem z 120 na 100 mm, w Canyon trzeba będzie dać mostek 70 lub 80 mm ( org 90mm)

W przypadku L z kolei trzeba by go wydłużyć z 90mm na 100mm

Co radzicie ?

PS.

Wstawię jeszcze fotki Rose w zieleni ;) 

IMG_6767.jpg.thumb.webp.51ac6ccf58a76f3587d69c36a2ceacc9.webp

IMG_5941.thumb.webp.f442f378cba43f7b189cae2b411aff32.webp

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...