Skocz do zawartości

[opony] Jaki rozmiar full do XC, co z obręczami ?


seba8121

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Zrobiłem mały eksperyment i zamówiłem trochę opon do porównania, wersje Race i Speed, porównanie dotyczy tylko opcji 29x2.4. Różnice na 8 sztukach każdego modelu są spore. Oto wyniki pomiarów na wadze:

1. Speed: 675g, 663g, 675g, 652g, 652g, 674g, 655g, 652g

2. Race: 726g, 735g, 727g, 727g, 738g, 730g, 740g, 733g

W porównaniu z tym co podaje producent wersja Speed powinna ważyć 640g, a Race 690g.

Co ciekawe na boku opony Speed widnieje 61x622, a na Race 60x622, więc rozmiar rozmiarowi nierówny a w dodatku producent na stronie podaje dla obu wersji 60x622.

Dodatkowo nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę, ale opony zdrożały na oficjalnej stronie Wolfpack - z 39,99 EUR ma 47,59 EUR, a jeszcze dwa dni temu były w niższej cenie. Jak widać z Nowym Rokiem nowym krokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprawdzenie. Klasyka - żadna opona poniżej wagi deklarowanej mimo że Wolfpack na swojej oficinalniej stronie pisze jak byk ze waga może się różnić plus - minus 9%  - sciema bo jak zwykle na niekorzyść klienta.

Trzeba kupować puki Polskie sklepy mają jakieś zapasy bo nowe dostawy = nowe ceny. Na stronie oficialnego sklepu polskiego dystrybutora było kilka sztuk, teraz już nie ma nic. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz odgrzebałem pomiary 13 sztuk CST Jack Rabbit II Pro SF (29x2,25), które robiłem po zamówieniu drużynowym. Katalogowo 460g. Najlższejsza z tego zamówienia miała 466g, najcięższa 476g, średnio 470,15g.
Średnia różnica wynosiła więc +2,21%, a maksymalna +3.48%. Myślę, że to wynik do przyjęcia. ;)
Jak dla siebie zamawiałem pierwszy komplet w wersji EPS, to były ok. 30-40g (sztuka) lżejsze niż z ostatniego zamówienia jeśli dobrze kojarzę.

W przypadku pomiarów Wolfpacka wykonanych przez @bogus wygląda to następująco:
Speed: średnia 662,25g / +3,48% - maksymalna +5,47%
Race: średnia 732g / +6,09% - maksymalna +7,25%

Moim zdaniem bez tragedii. :) Jeśli tej gumy jest więcej tam gdzie trzeba, to nie ma co narzekać. 😜
Po kilku jazdach jakieś nadlewki czy "włoski" się wytrą i waga spadnie o 2-3 gramy na sztuce. 😆

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Procentowo niby różnica nie jest wielka, ale od deklarowanych przez producenta 690g Race, nawet biorąc pod uwagę najlżejsze opcje mamy prawie 100g różnicy na kołach, a to już czuć.

Sytuacja w przypadku Speed wygląda trochę lepiej, bo są opony, które odbiegają od deklaracji o 12g na sztuce, co jest akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bogus napisał:

1. Speed: 675g, 663g, 675g, 652g, 652g, 674g, 655g, 652g

2. Race: 726g, 735g, 727g, 727g, 738g, 730g, 740g, 733g

W porównaniu z tym co podaje producent wersja Speed powinna ważyć 640g, a Race 690g.

Z tego wynika że Speed był cięższy o max 35g , a Race o max 50g. Czyli jeden pies jeśli to nie apteka 😜  Wszystkie opony rozpakowałeś do ważenia? Nie wiem jak je Wolfpack pakuje ale ten "kartonik" firmowy Vittoria z którym pakują opony waży prawie 40g 😋

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wszystkie rozpakowane, więc o dodatkowych gramach nie ma mowy.

Na ten moment zostawiłem dwie dla siebie najlżejsze opony w wersji Speed. Zobaczymy jak to będzie wyglądało już po założeniu i po chwili testowania. Generalnie jak opory będą podobne do Mezcala i będą ciche na dojazdówkach podobnie jak Mezcal to zostaną na dłużej (strasznie irytuje mnie buczenie na asfalcie). O zdolności w terenie jestem raczej spokojny.

Jak nie spełnią pokładanych w nich nadziei to będą do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Speed to wygląda jak "rzadki" CrossKing jeśli chodzi o bieżnik w sumie, więc obstawiam że Mezcal ze swoim paskiem na czole opony będzie cichszy na dojazdach . Ogólnie zamówienie 16 opon po to żeby znaleźć te dwie najlżejsze... Szacun! Akcja prawie jak w stajni u Nino przed startem na igrzyskach 🤣

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@Alsew tak, zamówiłem, po pierwsze żeby wybrać czy Race czy Speed, ale Race nie byłby żadnym progresem wagowym względem Mezcala, a w trudniejszy teren się póki co nie zapuszczam, więc nie ma sensu się w niego pchać.

Po drugie chciałem na własne oczy dowiedzieć się jakie są realne wagi i wrzucić je do wątku dla potomnych. 😁

@KNKS ktoś musiał to zrobić bo o Wolfpackach krążą już różne opinie, ale żadne nie są potwierdzone.

Jak ktoś ma ochotę to mam zdjęcia każdej sztuki na wadze. 😉

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z różnych opinii o Wolfpackach, pozostanie jedna... że w mniejszym bądź większym stopniu nie trzymają deklarowanej wagi. A poważnie to sam jestem ciekawy tych opon i ich możliwości terenowych. Ten Speed wygląda na ciekawą alternatywę dla Barzo. Jak ktoś śmiga na Mezcalach to szybciej raczej nie będzie ale kilka gram lżej pewnie tak. No i zastanawia mnie logika która temu wszystkiemu przyświeca ... Jaki jest sens ładowania opon 2,4 do jazdy w "lekkim" terenie skoro głównym wyznacznikiem jest niska waga opon?? Moda?

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Komfort Panie komfort. Przy obręczach 30 mm wewnątrz mogę spokojnie zejść z ciśnieniem do poziomu 1.4-1.5 bara. Ponadto lubię szersze opony pod kątem możliwości w terenie po którym jeżdżę.

Alternatywa dla Barzo to raczej Race.

Pytanie jak te około 80g na oponie wpłynie na odczucia z jazdy w porównaniu z Mezcalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kompletne koła z taśmą pod tubeless i wentylami ważą równo 1800 g, więc całkiem przyzwoicie. Zwłaszcza, że priorytetem była wytrzymałość i zwiększenie szerokości obręczy przy jednoczesnym zbiciu wagi. Dodatkowo 30 mm jest przyszłościowe pod paroma względami.

Ponadto 1700-1800 g uważam za rozsądną granicę w wadze kół przy moich 80 kg i nie wydawaniu taczki pieniędzy.

2,25 są komfortowe przy takim ciśnieniu, ale 2,4 powinny być jeszcze lepsze pod tym względem. Poza tym szerszą obręcz i opona pozwalają na kolejne zejście z ciśnieniem.

 

Podsumowując jest tak jak miało być i wszystko mam pod kontrolą 😁

Opony jak się nie sprawdzą w moim terenie to z przyjemnością wrócę do Vittorii i już nie mam zamiaru nic w aspekcie opon kombinować.

Jak będę po montażu opon i jakichś testach to zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mały update. Jedna opona założona na obręcz.

Obręcz 30 mm, szerokość opony przy ciśnieniu 1,5 bar wynosi 59,5 mm, czyli bez szału.

Dla porównania zmierzyłem co prawda nieco rozjechanego już Mezcala na obręczy 26 mm przy ciśnieniu 1,5 bar i ma 58,5 mm.

W związku z tym zastanawiam się czy nie pozostać przy sprawdzonym Mezcalu, ale na decyzję mam jeszcze kilka dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kolejny update.

Po nocy Speed przy ciśnieniu 1,5 bar ma 60,5 mm, więc katalogowo.

Założyłem dzisiaj Mezcala na drugie koło i uwaga... Mezcal ma przy ciśnieniu 1,5 bar na takiej samej obręczy 59,6 mm.

Różnica żadna jeśli chodzi o szerokość. Za to różnicę widać w kształcie balona. Mezcal jest bardziej płaski, a w Speed ma zaokrąglony profil.

IMG_20230108_164424~2_copy_1500x1183.jpg

IMG_20230108_164414~2_copy_865x1042.jpg

IMG_20230108_164400~2_copy_1105x1464.jpg

IMG_20230108_164356~2_copy_1163x1465.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeździł ktoś na Pirelli Scorpion ?  Podchodzą mi wizualnie, a jak się sprawdzają w terenie ?  Jutro może poszukam info w necie, bo teraz nie mam czasu - w każdym razie opinie użytkowników mile widziane (szerokość na obręczy również, bo nie wiem czy mi się do Scale zmieszczą :icon_wink::thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrissDeValnor Miałem Scorpiony ale wersję Enduro (S+R) - w sumie fajne opony, wytrzymałe, ale tylko i wyłącznie na bardzo suche warunki, kompletnie nie dają sobie rady na mokrym, a co gorsza w błocie. Ale Ty pewnie celujesz w wersje XC 🙂o nich się nie wypowiem. Jak już tutaj mowa o oponach XC - przy okazji podepnę się pod temat - co byście zaproponowali na 6 dniowy wyścig XC na pustyni? Startuję w Titan Marocco i potrzebuję szerokiej opony na tamtejsze warunki - czyli sucho, pewnie większość po ubitych trasach z kamieniami do tego sporo piasku no i najważniejsze żeby była wytrzymała, przyczepność nie jest priorytetem, tam nie powinno być nic wymagającego technicznie. Myślę, żeby spróbować zachwalane tutaj Mezcale w wersji TNT @bogus jak one się sprawdzają w terenie suchym, piaskowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na suchym bardzo dobrze. Nie mam im nic do zarzucenia. Oczywiście w kopnym piasku myszkują, ale to dotyczy każdych opon tej szerokości. Ponadto piaszczyste drogi leśne, szuter jest bardzo dobrze. Jedyne co można im zarzucić to przeciętne trzymanie w zakrętach, ale profil bieżnika nie wskazuje, żeby miało być rewelacyjnie. Dodatkowo lekko się toczą. Nie zmienia to wszystko faktu, że są to najlepsze opony na jakich do tej pory jeździłem.

Zobaczymy jak będą się spisywały Wolfpacki w tym samym terenie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...