ironman2015 Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Witam Mam rower na starym suporcie tzn.zwykła ośka i same kulki,pół roku temu zmieniłem na nowe kulki i nowy smar.Moje pytanie brzmi ;czy jeśli kupię suport zintegrowany na łożyskach maszynowych to będę odczuwał różnicę w jeździe ,mniej będę się męczył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Wątpliwe, jeżeli obecny suport kręci się relatywnie lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kadirax Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Jest trochę różnica pomiędzy kompaktowymi suportami a klasycznymi. Klasyczne kręcą się trochę ciężej nawet jsk są dobrze przeserwisowane. Ale nie są to jakieś znaczące różnice. No ale plus kompaktowych wymieniasz raz na jakiś długi czas i masz spokój klasycze natomiast trzeba tam czasem zajrzeć i wszystko posmarować, ewentualnie wymienić lozyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ironman2015 Napisano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Mam 2 rower na suporcie z łożyskami maszynowymi. Jak ściągnę łańcuch i zakręcę korbą to kręci się conajmiej 3 x dłużej niż w rowerze na suporcie klasycznym. Ciekawi mnie ile watów tracę jeżdżąc na starym klasycznym sporcie. Jeżdżąc w sezonie trasy po górach 100 - 200 km w tedy każdy wat ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Myślę że znacznie więcej tracisz na oponach i stratach na napędzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ironman2015 Napisano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Opony mam sliki 28 x1.20 schwalbe Spicer, a napęd najlżejsze przełożenie to 28 x 34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Miałem na myśli to, że brudny napęd generuje większe straty, niż te łożyska w suporcie. Suport HT2 Shimano przy mocnym pchnięciu, zrobi może trzy obroty. Tylko najwięksi onaniście zmieniają suport, żeby im się lekko na stojaku kręcił. Zyski nawet na ceramicznych łożyskach są ZNIKOME. Dobre opony + czysty napęd i zyskasz więcej... Chociaż prawdę mówiąc, gdybym miał się bawić z kulkami w suporcie, to już dawno bym kupił pakiet. Szkoda życia na takie groszowe sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Właśnie miałem napisać że HT2 kręci się gorzej od ,,pakietu" , a i tak wszyscy chwalą . Prawie wszyscy . Klasyczny suport jest słaby bo ...jest słaby ale nie generuje większych oporów niż nowsze rozwiązania . Jeśli jest prawidłowo utrzymany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2022 1.5h wyścigu w trudnych warunkach, nawet nowy token ninja nie wytrzymuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2022 Łooo... panie. Przy takim bajzlu uszczelnienie nie ma aż takiego znaczenia... Tzn. jakieś tam ma, ale w środku i tak będzie gnój, który trzeba wyczyścić zanim padnie całe łożysko. W tym przypadku większe znaczenie będzie miała jakość stali, z której składają się poszczególne elementy łożyska, niż samo zabezpieczenie tych elementów przed zabrudzeniem. Z grubsza chodzi mi o czas, przez jaki elementy nośne będą mielić drobiny syfu, zanim same zostaną zmielone. Dla jednego wyrobu będzie to 1,5h jazdy w takich warunkach, dla innego całe dni, a dla jeszcze innego tygodnie... Jakość to nie tylko uszczelki i smary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 9 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2022 (edytowane) Wg mnie są dwie podstawowe różnice: Primo: suport zintegrowany wkręcasz i tyle. A do starego trzeba mieć te śmieszne klucze, które kiedyś były dodawane do rowerów Wigry 3 i które teraz można znaleźć jedynie u dziadka gdzieś w ostatniej szufladzie w garażu Następne primo: stary trzeba czasem przesmarować, odpowiednio dokręcić i uważać na te cholerne kulki żeby się nie pogubiły., Jeśli stary działa, to bym zostawił. Jak masz gdzieś na olx lub allegro nowy za parę dych na miejscu do kupienia, to można wymienić. Ale różnicy nie będzie praktycznie żadnej. A jeśli korba kręci się dłużej jak rower jest na wieszaku to znaczy, że łożyska mogą być słabo uszczelnione. Edytowane 9 Grudnia 2022 przez bob555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ironman2015 Napisano 12 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2022 Ok jak ten stary suport mi padnie kupię już zintegrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kingins Napisano 12 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2022 (edytowane) W dniu 6.12.2022 o 07:08, seba8121 napisał: 1.5h wyścigu w trudnych warunkach, nawet nowy token ninja nie wytrzymuje. Mój (samoróbka) wytrzymuje takie warunku już 2 lata. Edytowane 12 Grudnia 2022 przez Kingins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.