Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Akurat "kalikulator treka" to w środowisku szosowym temat jaki można całkowicie olać.

Jak chcesz siedzieć na rowerze szosowym w pozycji jak na kiblu to rzeczywiście rozmiar 62 ze względu na stack może być ok (oczywiście po uprzedniej wymianie mostka na krótszy co również zapewne parę stów pochłonie)

Edytowane przez Mihau_
Napisano

Dzięki, padło sformułowanie

Cytat

jeśli już musi być emonda

Chciałbym mieć rower szosowy który nie będzie szosówka dla pro ale nie będzie też dziadkowozem. Brałem pod uwagę  Scott Addict 30/20 ale niema szkoda.

Napisano
Cytat

Chciałbym mieć rower szosowy który nie będzie szosówka dla pro ale nie będzie też dziadkowozem. Brałem pod uwagę  Scott Addict 30/20 ale niema szkoda.

Koen1 jak wybrałeś TREKA nie myślałeś o Domane SL 5 Gen 3?

Napisano
9 godzin temu, koen1 napisał:

Dzięki, padło sformułowanie

Cytat

jeśli już musi być emonda

Chciałbym mieć rower szosowy który nie będzie szosówka dla pro ale nie będzie też dziadkowozem.

Emonda jako model się w twoje wymagania wpasuje (oczywiście nie w rozmiarze 62) a takie sformułowanie padło bo wydając ~15k można kupić coś ciekawszego niż rowerowy volkswagen na drutowych oponach.

https://www.olx.pl/d/oferta/szosa-wilier-garda-disc-carbon-ultegra-rozm-CID767-IDMTInX.html

https://www.olx.pl/d/oferta/szosa-colnago-v3-disc-shimano-carbon-55-cm-58cm-CID767-IDLI4xS.html?reason=seller_profile

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-lapierre-xelius-sl-5-0-pd23789/

https://szybkierowery.pl/kategoria-produktu/rowery/rowery-sensa/

 

Napisano
12 godzin temu, JarBas napisał:

Koen1 jak wybrałeś TREKA nie myślałeś o Domane SL 5 Gen 3?

JarBas rozważałem taką możliwość. Domane SL 5 Gen 3 rower na "kiepski asfalt", dobry szuter, na bruki. Mnóstwo systemów np IsoSpeed, lepiej ma rozwiązaną sztyce pod siodłową niż emonda. No i te linki z przodu widać że rower jest niedorobiony domaga się zintegrowanego kokpitu. Ani to grawel ani to szosa. Zbyt uniwersalny. Bardziej wersje alu, ale to już pancerne kobyły.

Mihau_  fajne rowery, masz rację 15k dość dużo za 105 mechanik, no i koła ala marketowe no i za markę z 1k, waga na pewno lekko poniżej 9 kg dość dużo. Jest jeszcze dostępna wersja 2022 emodny na pewno z delikatnym rabatem, oraz Orbea Orca M30.  Oj ale mamy teraz wybór, przekleństwo naszych czasów.

Napisano (edytowane)

Cześć. Od około miesiąca posiadam Emondę SL5 2022 w kolorze Silver. Mam 176 cm wzrostu i też długo borykałem się z tym jaki rozmiar wybrać, czy 54 czy może 56. Jeździłem na obydwu i na 56 czułem się zbytnio rozciągnięty. Finalnie padło na rozmiar 54. Co prawda, całe dotychczasowe życie to jazda na MTB i jak wsiadam na szoskę, to odnoszę wrażenie, że albo ja jestem za duży na nią albo ona na mnie za mała :P Miałem robiony podstawowy fitting (ustawienie kiery, bloków, pozycji) i słyszałem, że 56 byłaby dla mnie za duża. Było dopiero kilka przejażdżek ale to co obserwuję głównie, to ból nóg po dłuższej jeździe. Reszta tj. nadgarstki, plecy ok - jak na sporą zmianę - MTB =>ROAD ;)

Dodam, że katalogowo też mi kalkulator TREKa sugerował rozmiar 56. Przekrok 80 cm.

Edytowane przez przemekbial
Napisano

Witam Emonda Treka ma nietypowe rozwiązanie, siedzenie jest zamontowane nie na sztycy a na nasadce od sztycy. Pole manewru to tylko 5 cm. Siedem rozmiarów ramy a nasadki na sztycę tylko dwa rozmiary i mamy problem.

Napisano
Cytat

I gdzie niby widzisz ten problem?

Problem jest w tym że nie wsadzę dłuższej nasadki sztycy,  a pole manewru tylko 5 cm , przy wyższych butach albo wkładce morze brakować.

Napisano

6cm w wysokości sztycy to jest absolutny kosmos. Wszelkie korekty dokonuje się w zakresie max. 15mm.

Z drugiej strony, osobiście nie jestem zwolennikiem powyższego rozwiązania.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Rower zakupiony, nareszcie rower dotarł do sklepu przymierzony wstępnie ustawiony, no i mam jeszcze ok 15 mm regulacji na sztycy, rozmiar 60. Ogólnie wydaje się za długi ale to pierwsza szosa, odczucie może być mylące.  Rower wymaga dostosowania kierownica do wymiany to pewne, w topie jest nieporęczna, i za szeroka, powinienem mieć 420mm. Po za tym 100mm zasięgu w karownicy za długa, dłonie mam średnie nie potrzebuje takiego zasięgu. Na razie mam jeździć na wstępnych ustawieniach, bo fiting  to proces, jak będę wiedział co mnie boli, jaki mam dyskomfort druga sesja ustawień. 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...