tobo Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 (edytowane) W dniu 28.11.2022 o 11:44, Q_u napisał: Koleś jeżdżąc w Szkocji końcem XI dziwi się, ze mu niechroniony powłoką antykorozyjną łańcuch pokazuje rudą. Świat się kończy. Mieszkam w Anglii 6 lat. Ten kraj ogólnie kojarzy(ło) się z deszczem. Od kiedy tu jestem pada bardzo rzadko. Klimat się zmienił. Jestem w stanie jeździć 5-6 razy w tygodniu bez grama opadu. Edytowane 29 Listopada 2022 przez bogus Wydzielenie tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz3211 Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 Cytat Klimat się zmienił. Jestem w stanie jeździć 5-6 razy w tygodniu bez grama opadu. No to gratki TABO, ciekawe w której części UK tak dobrze jest? U mnie to deszcz i wiatr non stop jak przejadę w suchym terenie to cud. Piszę z glasgow Panowie jaki łańcuch moglibyscie polecić żeby był lżejszy i żywotniejszy od tego lancucha za 12£. Kmc x11 waży tyle samo co łańcuch za 12£. Mój napęd to Sram rival 2x11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 Lżejszy łańcuch? Wiesz że różnica to powiedźmy maksymalnie 20 gramów? Pc 1110 , powyżej jest 1130 za dwie dychy. Potem pc 1170 i pc xx1. 1130 wyżył u mnie 2x tyle co 1110, do momentu gdy przyrząd wpadł na 0.5. Kmc x11 EL lub x11 SL. El ma wycinane zewnętrzne a SL wszystkie płytki. Dostępne w wielu kolorach. Poza tym campagnolo record, wippermanny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz3211 Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 (edytowane) Ok TOBO masz rację, źle podszedłem do tematu. W takim razie który łańcuch byłby najlepsze do Sram rival pod względem pracy - żeby wchodził na kasety super gładko i przyjemnie oraz z dobra żywotnością i aby cena nie powalała na nogi. W dół, łańcuch wchodzi szybko i perfekcyjnie, ale już na górę to nie jest tak pięknie. Moze takie są manetki oporne lub nie jest najlepiej dostrojony napęd, nie wiem dokładnie, ale mogłoby być to lepsze. Generalnie wrzucanie górnego biegu nie jest przyjemne w Sram rival trzeba włożyć troche siły, ale za to zrzucanie należy do bardzo przyjemnych. Jeśli miałbym wybór między Sram rival a shimano 105 zdecydowanie wybrałbym 105-ke. Edytowane 28 Listopada 2022 przez Mateusz3211 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz3211 Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 4 godziny temu, Q_u napisał: Koleś jeżdżąc w Szkocji końcem XI dziwi się, ze mu niechroniony powłoką antykorozyjną łańcuch pokazuje rudą. Świat się kończy. Ja nie wiedziałem moją wiedza o łańcuch jest praktycznie zerową, teraz cokolwiek sie dowiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 4 godziny temu, Mateusz3211 napisał: Ok TOBO masz rację, źle podszedłem do tematu. W takim razie który łańcuch byłby najlepsze do Sram rival pod względem pracy - żeby wchodził na kasety super gładko i przyjemnie oraz z dobra żywotnością i aby cena nie powalała na nogi. W dół, łańcuch wchodzi szybko i perfekcyjnie, ale już na górę to nie jest tak pięknie. Moze takie są manetki oporne lub nie jest najlepiej dostrojony napęd, nie wiem dokładnie, ale mogłoby być to lepsze. Generalnie wrzucanie górnego biegu nie jest przyjemne w Sram rival trzeba włożyć troche siły, ale za to zrzucanie należy do bardzo przyjemnych. Jeśli miałbym wybór między Sram rival a shimano 105 zdecydowanie wybrałbym 105-ke. W górę ciągniesz przerzutkę która sprężynę ma działającą w przeciwnym kierunku. Zrzucanie jest wspomagane sprężyną, wrzucanie ogarniane naciskiem palców. Zawsze w górę jest trochę ciężej. Plus regulacja. Na przerzutce masz baryłkę, wykręć ją pół obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Zobacz czy jest lepiej. Kolejne pół żeby jeszcze zweryfikować. Będzie lepiej, zostaw, nie - wróć do pierwotnego ustawienia. Zrób zdjęcie prostopadle do przerzutki gdy łańcuch jest na największej koronce kasety i małej tarczy korby, wstaw je tu, zobaczę czy jest ustawiona przerzutka jak powinna. Wrzucanie wybitnie zależy też od linek i pancerzy. Im lepsze tym lżej pracuje manetka. Używam srama pc1130 u siebie, ludziom montuję kmc x11. Wersja EL jest niezłej jakości. Pc1130 jest bardziej odporny na korozję. Pc1170 ma niklowane wszystkie ogniwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 8 godzin temu, tobo napisał: Od kiedy tu jestem pada bardzo rzadko. Zgadza się, ale wilgotność jest sporo większa niż na kontynencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz3211 Napisano 28 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 37 minut temu, tobo napisał: Plus regulacja. Na przerzutce masz baryłkę, wykręć ją pół obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Zobacz czy jest lepiej. Kolejne pół żeby jeszcze zweryfikować. Będzie lepiej, zostaw, nie - wróć do pierwotnego ustawienia. Nie ogarniam która baryłka? Wiem że są dwie śruby od regulacji plus jedna śruba pod guma od opaski do klamki. W klamkach te śruby byly regulowane pod moje parametry więc klamki są idealnie ustawione podemnie. 47 minut temu, tobo napisał: Zrób zdjęcie prostopadle do przerzutki gdy łańcuch jest na największej koronce kasety i małej tarczy korby, wstaw je tu, zobaczę czy jest ustawiona przerzutka jak powinna. Sprawdziłem biegi i na dużym blacie 1,2,3,4,5 mają jakiś konflikt na łańcuchu podczas pracy i jeden bieg nie wrzuca pod górę albo 10na9 albo 9na8 - pomija któraś koronkę. Natomiast na małym blacie konflikt na łańcuchu jest od 6 lub 7 biegu do ostatniego czyli 11, łańcuch trze o przezutke przednią. Wychodzi ze naped jest do wyregulowania cały jeszcze raz. Godzinę temu, tobo napisał: Wrzucanie wybitnie zależy też od linek i pancerzy. Im lepsze tym lżej pracuje manetka. Rower jest jeżdżony od końca września więc wszystko jest nowe w nim i ma zaledwie 350km A tu obkleiłem taśma ochronna, rower stał się jakoś ciężki wydaje mi się że tam nagromadziła się woda w środku ramy. Jeśli to było złe to mnie zbesztajcie tutaj lol. Chciałem żeby linki się nie zasyfily i aby tam nie dostała się woda, ale chyba jest odwrotnie do zamierzonego celu lol Godzinę temu, tobo napisał: Używam srama pc1130 u siebie, ludziom montuję kmc x11. Wersja EL jest niezłej jakości. Pc1130 jest bardziej odporny na korozję. Pc1170 ma niklowane wszystkie ogniwa. To uważasz że najlepszym wyborem jeśli chodzi o jakość pracy łańcucha będzie łańcuch od srama, bo najlepsza powinna być kompatybilność - tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2022 Baryłka NA przerzutce. Tam wchodzi pancerz I linka. Nie wrzuca biegu bo jest "luz" linki. 350 km to tyle ile może potrwać "układanie" się pancerzy. Takie docieranie się wszystkiego. Linki są prawdopodobnie fabryczne a pancerz prawdopodobnie jagwire. Nie przepadam za nim. Najlepszy zestaw to szlifowane linki albo ta co jest, plus pancerze shimano ot - sp41. Skoro przerzutka się mota z tyłu to doreguluj baryłką. Przód w tym konkretnym przypadku to dość skomplikowana dla amatora kwestia. Przerzutka upierdliwie trudna do ustawienia optymalnie. Zdejmij tą naklejkę, to fatalny pomysł. Zarżniesz ślizg, czyli prowadnicę linek, pomiędzy naklejkę i linki dostanie się piasek. Chyba że linki prowadzone są w plastikowych rurkach. Tak czy inaczej szczelność w tym miejscu nie jest dobrym pomysłem. Wkręciłbym śrubę na przerzuce tylnej żeby lekko odsunąć jej górne kółko i łańcuch od koronki kasety - sugeruję obejrzeć jakiś film na yt, jak regulować przerzutkę tylną. Czy najlepszym wyborem jest łańcuch srama? Chciałeś lepszą jakość niż obecny - 1130tka jest dużo lepiej wykonana niż 1110, lepiej znosi wodę. Wyższe modele jeszcze lepiej. 1130 to bardzo dobry łańcuch, jego alternatywą co do jakości jest kmc 11EL ale jest 50% droższy. Wg mnie nie jest bardziej odporny na korozję mimo lepszego zabezpieczenia powierzchni wszystkich ogniw. Obecnie używam 1130tki bo oferuje dużo za niewyśrubowaną cenę. Mam elektryka a to zjada łańcuchy - 1130tka przeżyła 2x dłużej niż 1110. Nie mam pojęcia jak odporne na korozję są najwyższe modele srama - od bardzo dawna nie miałem z żadnym styczności, bardzo mało popularne. Wyższe modele srama na 10 rzędów były najbardziej odpornymi na korozję łańcuchami na rynku. Za to wyciągały się szybko. Wybierałbym z dwóch wspomnianych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz3211 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 MOD-dzie BOGUS i teraz nie wiem co mam robić jak usunąłeś posty. Nawet nie zdążyłem podziękować mu za rady - ić Pan.... 2 godziny temu, Mandoleran napisał: @Mateusz3211 Woski generalnie nie nadają się na tą porę roku. Najlepiej iść w jakiś olej albo smar na mokro/uniwersalne warunki, masz ten łańcuch uwalony bardziej ale napęd ma smarownie, jest cichy i nie rdzewieje, tylko warto przecierać szmatką po każdej jeździe łańcuch, minuta roboty i zaoszczędzi w przyszłości roboty. Mandoleran sory ale łańcuchem za 12£ to ja nie mam zamiaru się przejmować i bawić w jakieś ściereczki. Czyszcze cyklicznie rower specjalnie środkami i to wystarczy. Ale dzięki za dobre rady odnośnie smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz3211 Napisano 3 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2022 Dzieki tobo za wszystkie wskazówki, wlasnie planuje zabrac sie za ustawienie napedu bo wczesniej jakos busy bylem za bardzo. Planuje kupic lancuch sram red https://www.bikester.co.uk/sram-red-22-bicycle-chain-114-links-11-speed-M316597.html?vgid=G354346#cgid=37130 Albo sram 1170 https://www.bikester.co.uk/sram-pc-1170-bicycle-chain-120-links-11-speed-M418108.html#cgid=37130 Jak myslisz lancuch SRAM RED wejdzie do mojego sram rival i bedzie dzialal perfekto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz3211 Napisano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 Nie moge ustawic tylnej przerzutki - jak ustawie dolne na perfekt to mi nie schodzi lancuch na 1-2-3 zas jak ustawie na perfekt gore to nie wchodzi mi lancuch na 9-8-7 i vice versa, nieźle frustrujące jest to ustawianie. Nie wiem jak to pogodzic zeby dobrze całość chodziła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pemekscreen Napisano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 (edytowane) poluzuj śruby na przerzutce, nie to pojedynczą tylko te obok siebie, jedna z nich może blokować ruch przerzutki i stąd problem, z regulacją przerzutki to prosta sprawa, wystarczy odrobina cierpliwości, odpuść bieg na najmniejszą koronkę, poluzuj śrubę trzym. linkę, dociągnij linkę ta żeby była naciągnięta ale nie ruszała przerzutki w stronę koła, linia między kółkiem górnym a koronką kasety powinna być równoległa do linii kasety lub jak wolisz prostopadła do podłogi kiedy rower stoi idealnie prosto dokręć śrubę, resztę załatwi manetka. na zdjęciu przykład jak nie powinno to wyglądać, wozek trochę z blisko następnej koronki, koronka kółka wózka nie może być pomiędzy koronkami kasety, łańcuch ma być tam prosty ważne jest też żeby linka była czysta na wejściu w pancerz i żeby nie była tam uszkodzona linka, jak również pancerz nie przyszczypnięty, również nie polecam smarowania linki od dołu bo wtedy zbiera brud bardzo efektywnie i wciąga tenże w pancerz nie powinno się również oliwić przerzutki, ona ma pracować na sucho bez oliwy, tutaj to praca sprężyny, musi być czysta, tak żeby piasek itd. nie blokował jej powrotu, warto raz na jakiś czas zdjąć przerzutkę i dokładnie odtłuścić, szczególnie dotyczy to osób olejujących łańcuchy, nie ma nic gorszego niż ratowanie się wd40 w przypadku nieposłuszeństwa przerzutki, szybko pogarsza sprawę, wszystko to przećwiczyłem na własnej, czasami z pośpiechu robi się takie idiotyzmy, a regulacja linki to tylko 1 do 3 minut :} lepiej regulować linkę od dołu, bo nie trzeba naciągać linki mocno co często wymaga szczypiec, które to mogą rozdzielać linkę i powodować nieestetyczny problem na jej końcu, dość popularny, czyli rozczapierzone druty linki wystające spod śruby, zwykle to rozkręcanie się linki postępuje i w końcu ona nie wchodzi w pancerze jak trzeba, wtedy trzeba wymienić linkę... warto też pamiętać o końcówce na lince, ona pomoże uniknąć takich kłopotów. Edytowane 4 Grudnia 2022 przez pemekscreen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Co znaczy regulować linkę od dołu? Oliwienie przerzutki - nie, jeśli mieszkasz na pustyni. Tak, jeśli eksploatacja jest w mokrych warunkach. Wtedy olej powinien być zapodawany na wszystkie punkty obrotu przerzutki, poza ciapaniem na kółka. Piny łączące zawiasy są w przypadku większości przerzutek zrobione z kiepskiego materiału i niezbyt sensownie zabezpieczone przed korozją- w takim przypadku przerzutka zesztywnieje na zawiasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.