Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

Prośba o opinie czy jest duża różnica w poważnej jeździe na gravelu między mechanicznymi a hydraulicznymi hamulcami?

Pytanie też czy ewentualna zmiana na hamulce hydrauliczne jest łatwa i opłacalna bo model roweru, który chcę zakupić ma hamulce mechaniczne?

 

Edytowane przez memphis123
Napisano
Cytat

Pytanie też czy ewentualna zmiana na hamulce hydrauliczne jest łatwa i opłacalna bo model roweru, który chcę zakupić ma hamulce mechaniczne?

Jest trudna i nieopłacalna, bo hydrauliczne klamkomanetki to najdroższe elementy roweru. Zakup roweru z mechanikami + wymiana na hydraulikę będzie sumarycznie znacznie droższa niż zakup od razu roweru z hydrauliką.

Dobrej klasy hamulce mechaniczne są w zupełności wystarczające do gravela, choć na dłuższą metę wymagają więcej obsługi by pracowały idealnie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Proponuję pójść do sklepu i samemu ocenić różnicę. Miałem wszystkie rodzaje hamulców i siła hamowania wygląda tak: hydrauliczne tarczowe, v-brake, mechaniczne tarczowe. W przypadku gravela dodatkowo dochodzi problem że w górnym chwycie nie łapiemy za końce klamek więc dźwignia jest mała i trzeba użyć sporej siły podczas hamowania. Jeżeli od razu myślisz o wymianie zdecydowanie lepiej dołożyć do roweru fabrycznie wyposażonego w hydrauliki. Mam od ponad roku rower z hamulcami mechanicznymi i jeżeli kiedyś najdzie mnie ochota na zmianę następny na 100% będzie miał hamulce hydrauliczne (i sztywne osie).

  • +1 pomógł 1
Napisano

A co znaczy jazda na poważnie? No i gdzie?

Jeżeli masz płasko i jeździsz na trasach do których jest przeznaczony, a nie zrobisz z niego pseudo MTB, to mechaniczne powinny wystarczyć.

Jeżeli kupujesz nowy rower i możesz kupić na hydrailice, to tak zrób.

Napisano

Dziś nigdy nie wrócił bym do mechanicznych. Mam 105 tki i w gravelu Sram. Na początku bałem się obsługi. Teraz uśmiecham się gdy to wspominam. Tylko hydraulika. A i ja często ściągam koło do samochodu może dlatego mechaniczne mnie denerwują.

  • +1 pomógł 1
Napisano

W jeździe nie ma żadnej różnicy. Za to w hamowaniu... ;) 

Gravel i tak ma słabe hamulce w porównaniu do MTB, a generalnie jeździ szybciej i znacznie łatwiej się rozpędza. Lepiej nie oszczędzać na własnym bezpieczeństwie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Co prawda z mechanikami tarczówkami nie miałem do czynienia, ale na hydraulikach hamujesz jednym palcem - no może dwoma...

Skoro ma to być "poważna" jazda, to poważnie lepiej iść w hydraulikę, tym bardziej na baranku ;) . 

  • +1 pomógł 1
Napisano

No ja właśnie wymieniłem mechaniczne na hydrauliczne tarcze. No i teraz też się uśmiecham pod nosem, że tego nie zrobiłem wcześniej. No ale jak koledzy mówią - drogi gips. Mi się udało kupić używane klamkomanetki i sprzedać stare graty, więc coś się wrócio. Na koniec cena nie zabiła, ale i tak 600zł włożyłem. Tak więc, NIGDY nie kupuj roweru z mechanicznymi hamulcami NIGDY. Co by to nie było.

A jak sobie przypominam, że błoto idzie do linek, i że te hamulce najpierw nie łapią a potem nie puszczają, że 2/3 ruchu klamki jest martwa bo się linka musi napiąć, a potem klocki dobić do tarczy i na koniec hamujesz ostatnim centymetrem skoku klamki. A potem wiecznie przegrzane B01S-y się topią jak z plasteliny by były. A i tak nie hamują, DRAMAT.

A tak zapakowałem 4erotłok, z szerokimi klockami - wszystkie problemy zniknęły. (tydzień temu przez kierownice przelecialem, wiec jest OK)

  • +1 pomógł 1
Napisano

Niech autor naprawdę najpierw sprecyzuje jaka i gdzie będzie to jazda. Mam i miałem hamulce mechaniczne, nie bronię ich, ale w niekyórych przypadkach są... wystarczające.

Napisano

Wiesz, dąże do tego, że sam jeździłem po trasach typowo Gravelowych, a hamulce były używane sporadycznie. Już jeżdżąc po Warszawie, używam hamulców znacznie intensywniej niż wcześniej.

Tak czy inaczej, hamulce hydrauliczne zeszły już dość nisko. Jeżeli kupuje się "poważny" rower, to będzie miał hydraulikę.

  • +1 pomógł 1
Napisano
6 godzin temu, memphis123 napisał:

Hej,

Prośba o opinie czy jest duża różnica w poważnej jeździe na gravelu między mechanicznymi a hydraulicznymi hamulcami?

Pytanie też czy ewentualna zmiana na hamulce hydrauliczne jest łatwa i opłacalna bo model roweru, który chcę zakupić ma hamulce mechaniczne?

 

Jak wszystko w życiu, prawidłowa odpowiedz. "To zależy"

Jaki to model roweru?

ChuChu hydraulika w rowerach z barankiem, to raczej dźwignia do wywindowania cen do nieprzyjemnych poziomów. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...