Franc Napisano 30 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2022 Mięśniowy napęd na 2 przednie koła, silniki w 2 tylnych Inaczej nie da się "bezpiecznie" utrzymać 450kg na rowerowych kołach. Teoretycznie mogłoby być 500kg dmc, ale trzeba by mieć pewność, dobrego rozłożenia ładunku a to jest nierealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 30 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2022 Hmm, to chyba jednak nie jest rower... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franc Napisano 30 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2022 Roballinho: Why? Zgodnie z definicją, rower to pojazd jedno lub wielośladowy, o szerokości mniejszej niż 90cm, napędzany siłą mięśni osoby jadącej, dopuszcza się silnik o mocy ciągłej nie większej niż 250W przy 48V, działające jako wspomaganie do prędkości 25km/h a potem odłączane. Spełnia wszystko: ma 89.6cm szerokości, wieloślad jest zgodny z definicją, moc ciągła silników nie przekracza 250W przy 48V i działają jako wspomaganie czyli bez manetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 Ja jestem po 40. Dla mnie rower, to co innego niż słownikowa definicja. Ale nie neguję projektu, chcialbym zobaczyć, jak zostanie ukończony, bo zainteresowały mnie rozwiązania techniczne, które tam zastosowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 W moim Nexus 8 mam z tyłu 19T z przodu 32T, działa bez problemu. 450kg, a jak rozwiązałeś układ hamulcowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franc Napisano 1 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 Inforobert: 2 zestawy Tektro Auriga eTwin+ HD-E745 - 4tłoczkowe hydrauliczne - przednia oś pod prawą klamką, tylna oś - pod lewą, tarcze 203x2.2 na wszystkich 4 kołach. Dodatkowo całkiem sprawnie działa hamowanie elektryczne silnikami (styczniki w klamkach odpalają też hamowanie prądem) - był moment, ze miałem zdjęte tylne zaciski, to mimo wszystko, na zjazdach, bez obciążenia potrafiło przyblokować tylne koła. Awaryjne zaciśnięcie przednich hamulców, przy 40km/h, bez obciążenia, powoduj rycie dziobem w ziemie - podnosi tył. Roballinho: dla mnie wszystko co jest napędzane siłą ludzkich mięśni przy pomocy jakiejś formy pedałów /korb jest rowerem, mój Thys222, velomobile jak Quest, Cabbike, Aventybike czy streamlinery pokroju ALTAÏR6, Varna, Velox, Soup Dragon oraz najszybszy Aerovelo. Dopuszczam wspomaganie elektryczne. Maleństwo bez obciążenia można poruszyć z miejsca siłą mięśni i rozpędzić, gdzieś do 20~25km/h tylko na dłuższą metę silniki za bardzo denerwują. Będę musiał kiedyś zrobić test, wyłączyć wspomaganie i przeprogramować by był tylko "elektryczny freewheeling" (coś w rodzaju wirtualnego wolnego koła, gdzie prąd tylko rekompensuje opory silnika - ~kilka W). Normalnie ma ustawione 3 (4) tryby pracy sterownika - pełzanie na manetce z Vmaks 6km (wsteczny), jazda na wspomaganiu do 25km/h z ograniczoną mocą, jazda na wspomaganiu bez kagańca mocy i prędkości do użycia poza drogami publicznymi. Teraz tak myślę, że fajniej mogło by być 3 (4) tryby - jazda na pedałach z wirtualnym wolnym kołem, jazda na wspomaganiu do 25km/h z ograniczoną mocą w tym do 6km/h pełzanie na manetce (cofanie na manetce z 6km/h), jazda na wspomaganiu bez kagańca. Problem jest wtedy, że sterownik inaczej reaguje na ustawienie "Vmax" - natychmiastowa odcinka prądu, a inaczej na "maksymalna prędkość bez pedałowania" - tu chwilowo przekracza a potem regulator myśli co zrobić i zmniejsza prąd do uzyskania zadanej wartości czyli na manetce mógłby chwilowo przekroczyć prędkość a potem by zwalniał co jest niewskazane przy trybie "pełzania". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.