Skocz do zawartości

[Nexus 8] Czy są jakieś cyngle 8s revoshift?


Franc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś zna jakieś cyngle 8s revoshift, tak, żeby współpracowały z z Nexusem 8. Bo seryjnie Shimano oferuje do niego manetki obrotowe, które mi nie pasują do kierownicy?

Napisano

Co to za kierownica, że nie pasuje w sumie standardowa manetka?
Jest za gruba, czy jakaś gięta?

W przypadku giętej manetka Alfine "cynglowa" też może mieć problemy z przeciągnięciem na właściwe miejsce. Powinno się udać ale pewności nie mam.
Jeżeli za gruba, to nie wiem czy się wciśnie. Nie ma tutaj za bardzo możliwości rozepchnięcia obejmy.

Napisano

Tak wygląda moja Alfine 8 od dołu.
Zrób zdjęcie kierownicy, bo nie wiadomo na czym polega problem z montażem. Można się tylko domyślać, że obrotowy nexus umiejscowuje się gdzieś na jej zgięciu.
 

IMG20221126083513.jpg

Napisano

Nexus jest LowNormal i standardowo obrotowy a Alfina - TopNormal i standardowo cyngle i tu leży wampir pogrzebany. W międzyczasie, dostałem info od dystrybutora Shimano, że też są cyngle Alfine 8s w wersji LowNormal, co prawda dostępne na grudzień 2023, ale zawsze :D

To jest prosta kierownica, o normalnej średnicy 22mm, ale w eBiku, więc jest jeszcze obrotowa manetka gazu do pożenienia - 2 obrotowe manetki nie wchodzą pod jedną rękę.

Napisano

Jeżeli niczego z ciągiem linki nie zamieszali, to top/low nie powinno robić różnicy, ot cyferki będą odwrotnie ;)

Skoro to rower, to po co manetka gazu? Problem z dwoma obrotowymi sam się rozwiąże.

Napisano

MikeSkywalker:  

Dokładnie tak, manetka SL-S503 (Shimano grupa Alfine) 8S jest LowNormal, więc cyferki przy Nexusie będą się zgadzać. Uciąg jest ten sam. U dystrybutora - dostępna na grudzień 2023. Nie chcę mieć cyferek odwrotnie, bo wyglądają szalenie nieprofesjonalnie i nie nadają się produkować w większych partiach. Na lew rękę też nie chcę montować, bo na lewej kierownicy będą przełączniki wszystkich świateł. Ale cyngle dają się pogodzić z obrotową manetką gazu. Może uda się kupić coś po sklepach.

zekker:

to będzie cargo, DMC = 450kg , tego samymi nogami nie ruszysz.

 

 

Napisano
10 godzin temu, Franc napisał:

to będzie cargo, DMC = 450kg , tego samymi nogami nie ruszysz

Problem w tym, że to już nie będzie rower. Będzie ciężko na legalu wprowadzić do ruchu.
Przypuszczam, że silnik będzie mocniejszy niż ustawowe 250W, więc tym bardziej taki pojazd nie łapie się w definicję roweru.

Nie miałem okazji spróbować tak ciężkiego roweru ale samochody ważą więcej i idzie je przepchnąć ;)
Przy takiej masie ta piasta może mieć problemy z przeniesieniem napędu, zwłaszcza na wyższych biegach (5-8).

Napisano

Zekker : to będzie rower, będzie miał szerokość mniejszą niż 90cm (89.6cm zgodnie z projektem) a moc ciągła silników nie będzie przekraczała 250W przy 48V. Stety, niestety przepisy te są tak debilnie zapisane, ze moc silnika dotyczy "pracy ciągłej, przy której silnik się nie grzeje" i taką moc ciągłą deklarujemy. Prawo nie ogranicza zaś mocy chwilowej tzw "boost" lub "turbo" oraz nie definiuje jak długo trwa ta chwila, ba wręcz w ogóle o niej nic nie mówi. Jak wiadomo silniki elektryczne mogą chwilowo dać dużo więcej mocy - wszystko zależy ile prądu chwilowo wyda sterownik i jak długa może to być ta chwila (wartości zależne)

Przepchać się da, ale tu chodzi, żeby to się w miarę sprawnie przemieszczało w ruchu ulicznym. Ale dalej - w świetle głupich przepisów to będzie rower.

Nie będzie problemu z przeniesieniem napędu, silniki pomogą.

Roballinho : dzięki za link

Napisano

A ten nexus nie ulegnie zmieleniu przy pierwszym ruszeniu? Czy silniki w przednich kołach? Bo te przekładnie mają ograniczenie maksymalnego momentu i jakiś turbo motor centralny plus wolne przełożenie łańcucha może skrócić życie przekładni znacząco.

Napisano

zekker:

Napęd normalnym trybem działa wyłącznie jako wspomaganie z czujnikiem PAS z siłą proporcjonalną do prędkości pedałowania - czyli rower. Jednakże czasem są w życiu sytuacje, że nagle trzeba dać pełną moc, niezależnie od prędkości pedałowania (typu szybka ewakuacja ze skrzyżowania) i tu się manetka przydaje - pamiętajmy o DMC 450kg. Manetka jest też potrzebna do trybu pełzania do przodu z Vmaks 6km/h oraz do wstecznego (również z Vmax 6km.h). Poza tym, poza drogami publicznymi, można przełączyć się na tryb z manetką...Ale tylko poza drogami publicznymi - to bardzo ważne. Tak, czy siak z programu będzie Vmaks bez pedałowania 6km/h w jakimkolwiek z trybów.

Wojcio:

Nexus nie ulegnie zmieleniu, on jest napędzany wyłącznie nogami. Poza tym nie przenosi obciążeń od masy roweru, bo jest przekładnią pośrednią (nie jest zapleciony). Bajdełej - IMHO  silnik w suporcie to głupota - ani wstecznego biegu, ani hamowania silnikiem, szczególnie w takim rowerze,

 

Napisano

Pierwszy prototyp już od dawna jeździ, 2 kolejne prototypy są na etapie strojenia napędu, 1 produkcyjny w budowie i to do niego potrzeba manetki. Zdjęcia - niet, czekają na publiczną prezentację.

W prototypach nie było problemu manetek, bo są DI2 (małe przyciski kompatybilne z obrotową manetką gazu), bo chcieliśmy zrobić automatyczną zmianę biegów oraz zasilanie przerzutki z akumulatorów trakcyjnych - nie wyszło, nikt nie potrafi wytłumaczyć jak działa eShift.

Napisano
4 godziny temu, Franc napisał:

silnik w suporcie to głupota - ani wstecznego biegu, ani hamowania silnikiem, szczególnie w takim rowerze,

A w Twoim jest hamowanie silnikiem...?

Napisano

Chudzinki - oczywiście - sterownik ma ustawioną siłę hamowania elektrycznego (prądem) + opcja utrzymywania zadanej prędkości maks przy zjeździe (nie ustawiona, na niziny nie ma takiej potrzeby), teoretycznie mogę podłączyć nawet manetkę sterującą siłą hamowania ale to jest ekstrawagancja, której użyszkodnik by nie ogarnął

Napisano
21 godzin temu, Franc napisał:

Poza tym nie przenosi obciążeń od masy roweru, bo jest przekładnią pośrednią (nie jest zapleciony).

Jeżeli bierze udział w napędzaniu, to przenosi. Nie chodzi o nacisk na oś, tylko elementy przeniesienia siły napędowej.
W tych piastach nie ma tradycyjnych zapadek, napęd jest przenoszony przez docisk rolek do korpusu piasty. Przy dużym momencie potrafią się ślizgać.

21 godzin temu, Franc napisał:

(typu szybka ewakuacja ze skrzyżowania)

Tu by wystarczył przycisk "turbo".

Napisano
W dniu 29.11.2022 o 09:31, Franc napisał:

Nexus nie ulegnie zmieleniu, on jest napędzany wyłącznie nogami.

Czyli elektrycznie napędzane są pozostałe koła, które nie mają mechanicznego połączenia z zębatką napędową korby. Dobrze to rozumiem?

Jaki jest układ kół w tym rowerze, czyli ile z przodu, ile z tyłu i które to te elektrycznie napędzane, a które kierowane?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...