ChuChu Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Hej, Mam opony 34c, realnie mierzące około 33.5 mm. Aktualnie mam wsadzone dętki Schwalbe Extralight, które obejmują opony do 45c i ważą ~117g. Szukam lekkich dętek, które będą odpowiednie do aktualnej opony. Czy takie z zakresem 32c będą dobre, czy może jednak szukać większego rozmiaru? Pirelli, Tubolito i bliźniacze nie wchodzą w grę. Ponad 100 zł za dętkę, to już nie mój obszar cenowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 lateksowe challenge: https://www.bike-discount.de/en/challenge-cross-latex-700x28/35-presta-tube Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Zastanawiałem się nad lateksem, jeszcze zanim napisałeś. Sprawdzam ciśnienie często, ale robienie tego codziennie to chyba przesada. Popatrzyłem i wychodzi że te moje Schwalbe mają rozsądną wagę. Ciężko znaleźć coś lżejszego. Niby są Maxxis, ale zupełnie nie mam zaufania do tej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 32 mm powinny być odpowiednie. . https://pl.aliexpress.com/item/1005004938977100.html?spm=a2g0o.ppclist.product.2.6aedrWzdrWzdms&pdp_npi=2%40dis!USD!US %2413.28!%249.96!!!!!%400b0a23a716693108800411878e1a8c!12000031088154662!btf&_t=pvid%3Ac87ee689-46a7-4cf0-865e-02d152e3e044&afTraceInfo=1005004938977100__pc__pcBridgePPC__xxxxxx__1669310880&gatewayAdapt=glo2pol4itemAdapt 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 25 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2022 Walczyć o 200g, to lepiej iść do toalety. Lepiej pomyśleć o kołach bezdętkowych, trakcja, hamowanie to będzie prawdziwy zysk. No i oczywiście odporność na przebicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 25 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2022 W jaki sposób bezdętka zmienia trakcję i hamowanie? To, że opory toczenia symbolicznie mniejsze się zgodzę (bo mniej gumy do ugniatania), to że można zejść z ciśnieniem bez ryzyka "snejka" (co sens ma w MTB), ale hamowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 25 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2022 Odporność na przebicia także nie wzrasta. Dziura po prostu zostanie zaklejona, chociaż nie mam pewności czy to działa aż tak dobrze przy ciśnieniu znacznie wyższym niż w MTB. Ogólnie nie widzę sensu posiadania Tubeless w rowerze szosowym. Co do zrzucania 200g w wiadomym miejscu. To jest argument, który pojawia się za każdym razem gdy mowa o wadze. Równie dobrze można napisać żeby nie wziąć 200 ml wody lub czegoś do jedzenia. Tylko kto normalny tak robi? Waga roweru to waga roweru i nic tego nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 25 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2022 2 godziny temu, radko10 napisał: Walczyć o 200g, to lepiej iść do toalety. Czy od pójścia "do toalety" rower zrobi się lżejszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 25 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2022 Bardzo lubię filozoficzne argumenty w stylu można wziąć 200 ml wody mniej, wysikać się albo najlepiej schudnąć 2 kg i po co wydawać kilka tysięcy na lekki rower. Nie jestem maniakiem ekstremalnego odchudzania rowerów (tytanowe śrubki itd) ale jeżeli ktoś chce mieć lekki rower to niestety każdy element ma znaczenie i przekłada się czasami na duże wydatki . Możliwość zaoszczędzenia 200 g stosunkowo niskim kosztem to jest naprawdę dużo. Odpowiadając na pytanie autora; używałem Schwalbe Extralight kilka lat i sądzę, że sobie spokojnie poradzą z szerszą oponą. Niestety ostatnio -nie wiem czy to kwestia partii, nie trzymają ciśnienia (niskie cieśninie w MTB) obawiam się, że przy ciśnieniach wymaganych w szosie czy gravelu może to być uciążliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 25 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2022 Ja mam aktualnie te Schwalbe Extralight. Ciśnienie trzymają tak sobie, ale nadal jest to o wiele dłuższy okres niż Lateks. Lateks kusi, już nawet pomijając kwestię wagi, ale chyba jestem zbyt leniwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 @ksikorski Już dawno wiadomo że koło, dętka i opona potrafią się przesunąć podczas jazdy lub hamowania jeśli dla Ciebie to nieistotne no cóż. Czasami nieoczekiwanym zjawiskiem przy hamowaniu jest ścięcie wentyla przez obręcz. W kolarstwie zawodowym wiele lat używano przyklejanych opon, dopóki nie pojawił się system bezdętkowy. Warto poczytać poradnik Schwalbe, oni sami napisali że przez wiele lat byli sceptyczni co do opon bezdętkowych ale po przemyśleniu tematu zmienili zdanie. @Chociemir Jak kolarz pójdzie do toalety to rower pojedzie dalej sam Nikt przy zdrowym podejściu nie rozważa wagi samego roweru, patrzy się na całość i rozważa co ma ekonomiczny i zdrowotny sens. Kolarz z dużą nadwagą na 6 kg rowerze pewno jeszcze z karbonu i bagażnikiem na dachu samochodu, żeby przejechać 5o km po szosie w zalesionym terenie, fajne. @ChuChu Masz rację jako pojęcie tyczące się materiału opony odporność na przebicie nie wrasta, jeśli rozpatrujesz oponę z mlekiem i bez mleka to przyznasz że ta z mlekiem przebita się załata i może nawet tego nie zauważysz. @Kettler Kto od Ciebie tych ciśnień wymaga :)? Po wielu latach jazdy na 8 barach, stwierdzam podobnie jak wielu kolarzy że dużo lepiej jeździ się na szosie przy niższych ciśnieniach i przekonanie że więcej znaczy lepiej można sobie darować. Oczywiście opona i obręcz musi być szersza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 W dniu 24.11.2022 o 09:11, ChuChu napisał: Tubolito miałem i też nie trzymały ciśnienia. Właśnie szykuję żonie rower i wsadziłem Schwalbe Aerothan, udało mi się kilka miesięcy temu wyrwać po dobrej cenie, napiszę Ci za tydzień czy trzymają ciśnienie. Raczej dobrej alternatywy do TPU od Pirelli czy Schwalbe nie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 (edytowane) Skoro uważasz, ze to nie ma "ekonomicznego sensu" i zamiast tego wolisz "chodzić do toalety" to Twój wybór. Masa ludzi odchudzających rowery jednak woli mieć lżejszy rower. Poza tym wiązanie chęci wymiany dętek na lżejsze z "sensem zdrowotnym" to dość karkołomna konstrukcja... U mnie Tubolito trzymają ciśnienie rewelacyjnie. Revoloop trochę gorzej, ale też przyzwoicie. Edytowane 26 Listopada 2022 przez Chociemir 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 @Chociemir Masa ludzi chodzi do toalety i od razu waga kolarza z rowerem spada nawet o kilogram a nie tam marne 200g. A poważnie, możesz się odchudzić w miesiąc a możesz w rok i w tym sensie jest to działanie - to pierwsze które raczej nie służy zdrowiu. Bo przecież szukanie lżejszej dętki niż te które warzą 200g to po założeniu rower rakieta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 Autor tematu pyta o lżejsze dętki i oprócz merytorycznych odpowiedzi dostaje również taką, żeby "lepiej poszedł do toalety" i jakieś dyrdymały o odchudzaniu się czy jeżdżeniu "po szosie w zalesionym terenie". Ma to tyle samo sensu co doradzenie chcącemu się odchudzić, żeby lepiej kupił lżejsze dętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 26 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 (edytowane) @radko10 daj spokój, naprawdę. Trzymaj się tematu. Pytam o dętki, a nie czy mam sikać przed jazdą. @Chociemir @marcesco jakiego rzędu były to spadki? Jeżeli trzymają 3-5 dni wartość zbliżoną do docelowej, to nie ma problemu. Edytowane 26 Listopada 2022 przez ChuChu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 @ChuChu 100g to już jest lekka dętka, czasami nie wprost próbujemy pomóc koledze w myślowym zapętleniu. Jak widać niektórym nie da się pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 26 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 Cieszę się, że uważasz że jestem przypadkiem beznadziejnym. Na szczęście nie Ty decydujesz co jest lekkie i co warto założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 26 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2022 Po 3 dniach spadek był praktycznie niezauważalny. Może warto spróbować chinoli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 27 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 @ChuChu Napisz do Schwalbe żeby zmienili nazwę produktu, bo jest to na pewno według niektórych klientów kłamstwo marketingowe i następnym razem kupią dętkę u konkurencji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 27 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 (edytowane) W dniu 25.11.2022 o 07:47, ChuChu napisał: Odporność na przebicia także nie wzrasta. Dziura po prostu zostanie zaklejona, chociaż nie mam pewności czy to działa aż tak dobrze przy ciśnieniu znacznie wyższym niż w MTB. Ogólnie nie widzę sensu posiadania Tubeless w rowerze szosowym. Felipe, pozwolę sobie odnieść się do powyższego stwierdzenia. Również byłem przeciwnikiem, czy raczej nie do końca rozumiałem sens TL w szosie. Wysokie ciśnienie, trudno dostępne opony itp. Jednak niedawno założyłem do swojego roweru, na próbę, dokładnie takie same koła jak posiadam, czyli 50mm stożek + Pireli P Zero Velo, tyle że z dopiskiem TLR. Proszę pana, inna jazda, inne wrażenia. Mimo niższego ciśnienia, 6bar zamiast 7bar, miałem wrażenie że toczy się zupełnie inaczej. Tak więc u mnie kolejne opony to TLR + mleko. Oczywiście dyskusyjna jest skuteczność uszczelniania przy wysokim ciśnieniu i małej objętości opony, zysk na wadze znikomy bo opony cięższe a 2x50ml mleka też swoje waży, a zapasowa dętkę też trzeba wrzucić do kieszonki ale... 🤩 Sorry za OT. Co do Tubolito to miałem 2 sztuki. Jedna pękła podczas stania w domu, wyglądało to jak pęknięcie wzdłuż zgrzewu, druga podczas jazdy. 2x nie do naprawy. Pieniądze wyrzucone w błoto, co nie zmienia faktu, że zysk na wadze, względem tradycyjnej dętki jest wyrażny i jak ktoś wierzy w te wszystkie masy wirujące, to wtedy ma to jakiś sens. Co do spadku ciśnienia, to był porównywalny z tradycyjną dętką. Znając Ciebie, będzie Cię drażnił pomarańczowy wentylek wystający z obręczy 😉 Edytowane 27 Listopada 2022 przez KNKS 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 Godzinę temu, radko10 napisał: @ChuChu Napisz do Schwalbe żeby zmienili nazwę produktu, bo jest to na pewno według niektórych klientów kłamstwo marketingowe i następnym razem kupią dętkę u konkurencji. Z czym Ty masz problem? Wiesz ile ważą wspomniane dętki typu Tubolito? Proszę abyś nie udzielał się więcej. Nie wnosisz kompletnie nic do tematu. Rady o sikaniu przed jazdą zostaw dla rodziny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 27 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 Godzinę temu, KNKS napisał: Felipe, pozwolę sobie odnieść się do powyższego stwierdzenia. Również byłem przeciwnikiem, czy raczej nie do końca rozumiałem sens TL w szosie. Wysokie ciśnienie, trudno dostępne opony itp. Jednak niedawno założyłem do swojego roweru, na próbę, dokładnie takie same koła jak posiadam, czyli 50mm stożek + Pireli P Zero Velo, tyle że z dopiskiem TLR. Proszę pana, inna jazda, inne wrażenia. Mimo niższego ciśnienia, 6bar zamiast 7bar, miałem wrażenie że toczy się zupełnie inaczej. Tak więc u mnie kolejne opony to TLR + mleko. Oczywiście dyskusyjna jest skuteczność uszczelniania przy wysokim ciśnieniu i małej objętości opony, zysk na wadze znikomy bo opony cięższe a 2x50ml mleka też swoje waży, a zapasowa dętkę też trzeba wrzucić do kieszonki ale... 🤩 Sorry za OT. Co do Tubolito to miałem 2 sztuki. Jedna pękła podczas stania w domu, wyglądało to jak pęknięcie wzdłuż zgrzewu, druga podczas jazdy. 2x nie do naprawy. Pieniądze wyrzucone w błoto, co nie zmienia faktu, że zysk na wadze, względem tradycyjnej dętki jest wyrażny i jak ktoś wierzy w te wszystkie masy wirujące, to wtedy ma to jakiś sens. Co do spadku ciśnienia, to był porównywalny z tradycyjną dętką. Znając Ciebie, będzie Cię drażnił pomarańczowy wentylek wystający z obręczy 😉 Nadejdzie tak dzień, że zrobię Tubeless, ale jeszcze nie teraz. Z roku na rok coraz mniej się przejmuję niektórymi sprawami, więc pewnie i wizja mleka w końcu przejdzie Co do pomarańczowego Tubolito. Masz rację, wybrałbym żółte Pirelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 27 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 Pasuje jak świni siodło 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 27 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2022 4 godziny temu, KNKS napisał: niedawno założyłem do swojego roweru, na próbę, dokładnie takie same koła jak posiadam, czyli 50mm stożek + Pireli P Zero Velo, tyle że z dopiskiem TLR. Proszę pana, inna jazda, inne wrażenia. Podzielam entuzjazm... ale to moim zdaniem w dużej mierze zasługa tej konkretnej gumy, ani corsy ani strady (nie wiem jak np. gp5k) takich odczuć nie dają. I podzielam zdanie o tubolito, nietrwałe są. Za to serio spróbujcie bezszwowego lateksu z dobrą oponą. Też się człowiek uśmiecha. A że trzeba ciśnienie kontrolować... no trzeba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.