Skocz do zawartości

[Nowy amortyzator] na miejsce Suntour Raidon 27,5 9mm


Manley

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój Suntour Raidon 27,5 zaczyna wykazywać zużycie i rozglądam się za następcą . Czytałem że Epixon właściwie się niczym nie różni od Raidona , czy Rock Shox Recon Gold pociągnie dłużej niż 2 lata? Robię 800 km miesięcznie okrągły rok przy max 97 kg wagi :-).

Napisano

Recon Gold pociągnie spokojnie 2 lata. Kluczowe są regularne przeglądy (harmonogram producenta zakłada "mały" serwis co 50h jazdy a "duży" co 200). Obecnie sporo przecenionych widłów pod koła 27,5 jak reba czy revelation (szczególnie w .de i .uk). Niestety u Ciebie pewnie prosta główka ramy o wymianie koła nawet nie wspominam.

Napisano
4 godziny temu, ChuChu napisał:

A co się stało z Raidonem? Robiłeś serwis?

Tłumik padł i wżery coraz większe na goleniach.  Serwis tak , 2 x uszczelki i gąbki olejowe. 

3 godziny temu, Dokumosa napisał:

Recon Gold pociągnie spokojnie 2 lata. Kluczowe są regularne przeglądy (harmonogram producenta zakłada "mały" serwis co 50h jazdy a "duży" co 200). Obecnie sporo przecenionych widłów pod koła 27,5 jak reba czy revelation (szczególnie w .de i .uk). Niestety u Ciebie pewnie prosta główka ramy o wymianie koła nawet nie wspominam.

Właśnie ma być taperowana główka, (rama Scott Scale) ale koło faktycznie niedawno wymienianie i nie bardzo mi się widzi przesiadka na coś innego niż QR. Gdzie szukać Reby w DE?

Napisano
14 godzin temu, Galvatron napisał:

a tymczasem w polskiej dystrybucji

O ile są to ceny jakie są realnie, bo jak pytałem kiedyś o Epixon-a to:

A. nie było go na stanie

B. cena ze strony była mocno nieaktualna

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 25.11.2022 o 09:26, Manley napisał:

Amorek dotarł. Dla zamawiających z Wiggle informacja: Mimo, że Wiggle płaci VAT i nie ma cła dostałem plik papierów do wypełnienia, które trzeba było wysłać pocztą do Agencji celnej więc doliczyć należy 27 zł za pełnomocnictwo i 8,8 zł za polecony. Na szyjce widać jakieś nierówności, ale mam nadzieję że to nie będzie miało wpływu na działanie. 

 

IMG-75e0bd640d398f9647ced6139bec5955-V.jpg

IMG-fa06694b32953a6d14a66a2367489e95-V.jpg

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 7.12.2022 o 13:39, Manley napisał:

Amorek dotarł. Dla zamawiających z Wiggle informacja: Mimo, że Wiggle płaci VAT i nie ma cła dostałem plik papierów do wypełnienia, które trzeba było wysłać pocztą do Agencji celnej więc doliczyć należy 27 zł za pełnomocnictwo i 8,8 zł za polecony. Na szyjce widać jakieś nierówności, ale mam nadzieję że to nie będzie miało wpływu na działanie. 

 

IMG-75e0bd640d398f9647ced6139bec5955-V.jpg

IMG-fa06694b32953a6d14a66a2367489e95-V.jpg

No i niestety mam Zonk. Zabrałem się za montaż, wszystko niby ok, powietrze napompowane zgodnie z instrukcją ,ciśnienie trzyma ale w trakcie jazdy zjeżdża praktycznie po kilku minutach w dół i już nie wraca :-(.  W domu powoli wraca do poziomu sprzed jazdy. Ktoś się spotkał z takim zjawiskiem?

Napisano

Pierwsza i najważniejsza rada przy zakupie nowego amortyzatora- serwis zerowy. Producenci często wypuszczają z fabryki suche amortyzatory. Sprawdzić dolne lagi i komorę powietrzną, tłumika nie trzeba ruszać. 

Napisano
5 godzin temu, Manley napisał:

No i niestety mam Zonk. Zabrałem się za montaż, wszystko niby ok, powietrze napompowane zgodnie z instrukcją ,ciśnienie trzyma ale w trakcie jazdy zjeżdża praktycznie po kilku minutach w dół i już nie wraca :-(.  W domu powoli wraca do poziomu sprzed jazdy. Ktoś się spotkał z takim zjawiskiem?

Jeśli jest zimno i uszczelki twardnieją to może być "przebicie" między komorami. Jeśli skok się zmniejsza to znaczy że ciśnienie wzrasta w negatywnej kosztem pozytywnej. Po podniesieniu temperatury do pokojowej uszczelki odzyskują swoje właściwości i ciśnienie wraca do ustawionej wstępnie normy. Smaru i oleju może być mało albo smar może być stary. On dodatkowo uszczelnia. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...