Skocz do zawartości

[Dętki rowerowe] Continental, Schwalbe


adamek1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Wiecie może, czy warto dopłacić trochę więcej i kupić dętki Continental ewentualnie Schwalbe. Bo odkąd 3 lata temu przebiłem fabryczną dętkę przednią w rowerze pinezką, już 4 raz wymieniam dętkę przednią, o dziwo dętka tylna ma już 5 lat i nic z nią się nie dzieje. 

 

CONTINENTAL Tour All: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-all-pd9101/

SCHWALBE Standard: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-schwalbe-standard-27-5-28-29-cali-pd8501/

SCHWALBE Standard: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-schwalbe-standard-28-cali-pd8502/

CONTINENTAL Tour Hermetic Plus: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-hermetic-plus-pd9102/

Może są jacyś użytkownicy dętek tych firm, którzy wypowiedzą się na ich temat, czy wyższa cena ich to tylko marketing i rozpoznawalne logo, czy faktycznie jakość będzie wyższa od takich za 15 zł ze sklepu rowerowego 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylne zużywają się dużo szybciej . Trudno powiedzieć dlaczego łapiesz kapcie tylko z przodu . Być może coś siedzi w oponie ale wtedy łapałbyś gumę co chwilę .

Dętki Conti i Schwalbe są dobre. Czy lepsze od ,,nie firmowych ? Ja powiem , że tak bo mają wersje light albo super light , a takich w tanich dętkach nie uświadczysz , choć akurat te najlżejsze trwałością nie grzeszą .

A ile km te opony zrobiły ? Przy ,,normalnym" użytkowaniu po 5 latach z opon to tylko druty zostają . Może czas na wymianę ?

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitas, 5 lat, to wróży kłopoty, Pewnie opona już jest na tyle spękana i sparciała że zbiera jakieś śmieci z drogi. 

Nie wiem jak Schwalbe, ja do nich byłem uprzedzony odkąd zaczęli wypuszczać kiepskie opony, ale Continental to u mnie jedne z najlepszych. Nie pod względem odporności na przebicia, bo na to dętka nie wpływa, ale pod względem trzymania ciśnienia - bo im dętka lepsza tym rzadziej trzeba dobijać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki continentala to pchanie się w gips. Już mówię: robiące się w nich mikroskopijne dziurki przez które powoli ucieka powietrze, nie ważne ile ciśnienia i jaka opona to zawsze one się robią. I każdy kolega co miał te dętki to samo. Nawet najtańsze dętki z auchan trzymają miesiącami i się nie dziurawią. Jak opony robią spoko to ich dętki to totalna kicha, zdecydowanie odradzam, tyle wyjazdów poszło psu w d...

 

Nie doczytałem, koledzy mówią o 28 czyli treking. Ja natomiast mówię o zastosowaniu mtb 

Edytowane przez Michal_288
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Continental, mam Schwalbe. Wersje zwykłe, light i extralight.

Dętka to dętka. Jak opona puści, to i dętka pójdzie. Tyle ze kupując od dużego producenta, możesz mieć pewność że będzie wolna o wad. Przynajmniej ja nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dętka ma być przebiciodporna, to takie Michelino powinno być lepsze od no-name'a:

https://www.rowertour.com/p/52765/michelin-c4-protek-max-26-x-1.852.30-presta-40mm-detka?gclid=EAIaIQobChMI4P6w2uiC-wIVvguiAx1N0goxEAQYCSABEgLiEfD_BwE

Ale nie testowałem. Ja do mieszczucha zdecydowałe sie na mleczko do opon (bo zestaw na 2 opony kosztuje mniej niż jedna antyprzebiciowa dętka, a na dodatek ta antyprzebiciówka ma prestę, a moje obręcze są na samochodowe wentyle-presta by była luźna w otworze, choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie):

https://allegro.pl/oferta/slime-plyn-uszczelniacz-mleczko-do-detek-237ml-12426652745?snapshot=MjAyMi0xMS0wMVQxNDowMDo1Ny4yOTdaO2J1eWVyOzQ0YmM5NDJjNGRlZjQzZDExNzU5ZTg4Njc0ZTQ4NTc3ZjhhYTk0ZDkzY2QxYzNlZWJjZjc4Nzk5MjQ5MmVlYzY%3D

I chyba działa, bo odkąd wlałem, to nie złapalem kapcia. Ale wcześniej też bywały całe miesiące bez łatania dętki (w ubiegłym roku ani razu nie złapałem). Więc może to efekt placebo.

A generalnie to jak pisali inni za antyprzebiciowość odpowiada opona. Ja też łapię zawsze z przodu. Ale z tyłu mam terenową na grubych klockach i chyba gwóżdź musiałby mieć z centymetr żeby się przebić do dętki. A po małch kawałkach szkła to mógłbym jeżdzić jak po żwirku. Zresztą zanim taki kawałek wbije się w tylną, to go ta przednia wyłapie (i sflaczeje)-działa jak odkurzacz.

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower głównie użytkowany jako dojazd do pracy w sezonie wiosenno-letnim i jesiennym, jeśli jest akurat nie pada. Do pracy mam ok 4 km, dodatkowo w czerwcu, lipcu i sierpniu robię dodatkowo jakieś 10-14 km dziennie, więc niewiele. Opony nie wydają się na jakoś bardzo zużyte, co prawda faktycznie wzorki spękania są na całej długości opony. Wymienię je na wiosnę, bo teraz i tak stoi w garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...