Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ok, zaloze jeszcze tutaj temat bo juz sie gubie :) 

https://www.cannondalebikes.pl/o-marce/archiwum/2017-rowery-2017/e_series/contro_e/contro_e-speed-1

Rama jest oryginalnie z headshokiem fatty i ma rure 1,5 cala. Chce zalozyc zwykly amor/widecec sztywny 1 1/8

Rama jest z roku 2017 - czy normalne redukcje podejda? Im wiecej czytam tu forum tym bardziej sie poplatalem.

Jedni mowia ze trzeba specjalne redukcje/stery bo cannondale to nie "prawdziwe" 1 1/2

inni ze do nowych ram bez problemu pasuja takie stery.

Bardzo prosze o wyjasnienie jak ktos sie babral podobna sprawa :) A jeszcze lepiej wskaze link/porade co kupic (stery lub same redukcje) bede bardzo wdzieczny.

Dzieki.

Napisano (edytowane)

Masz w ramie stery 1,5"   a widelec  1 1/8  , potrzebujesz redukcję która oprze się na obecnym łożysku a jednocześcnie będzie miała węższą średnicę wewnętrzą - do osadzenia na rurze 1 1/8" .

Czyli takie coś https://allegro.pl/oferta/bieznia-redukcyjna-sterow-tapered-1-5-1-1-8-is52-11807640566

 

Nie wnikam w konstrukcję tej ramy (bo główka wygląda dziwnie), podałem CI tylko rozwiązanie odnośnie przejścia między tymi rozmiarami ;)

 

 

 

 

Edytowane przez RafalxM
Napisano (edytowane)

Mam sama rame. Czyli najprotsze rozwiazanie, dwie takie redukcje i stery 1 1/8 (bo nie chce tapera) i sprawdzic czy to hula :)

Edytowane przez drizzt
Napisano

Pomierzyłem swoją starą ramę Cannondale F800 i główka ma ok. 49mm średnicy, jeśli u ciebie jest taka sama średnica to potrzebujesz dolną miskę ZS49/30 i górną ZS49/28.6 dla rury sterowej 1 1/8".

 

Napisano

Jedne i drugie są kompletne, tzn. mają miski, łożyska, bieżnię itepe...będą ok!

 

Pamiętaj że wideł musi być w okolicach 40cm A - C (odległość od osi do punktu mocowania korony) bo jak zapodasz zbyt wysoki to rower będzie niefajnie skręcać, chyba że wiesz jak obliczać A-C vs fork's rake/offset vs kąt główki biorąc pod uwagę rozmiar koła żeby uzyskać odpowiedni trail...

 

https://calfeedesign.com/geometry-of-bike-handling/

https://www.mbr.co.uk/news/fork-offset-head-angle-trail-342679

https://cyclingtips.com/2018/11/the-geometry-of-bike-handling-its-all-about-the-steering/

https://katalog.bikeboard.pl/artykuly,rowery-i-ramy,sinus-alfa-wyjaniamy-zawiloci-geometrii-roweru:2

https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...