Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Kupiłem nowy rower z napędem Tiagra 4700. Z racji połowicznie zintegrowanego kokpitu, bo pancerze są tylko na kierownicy, nie ma zamontowanej baryłki. Niestety nie widzę także za bardzo miejsca, w którym mógłbym taką baryłkę umieścić.

Macie jakieś porady, jak dobrze wyregulować przerzutkę bez tego elementu?

Napisano

@ChuChu niepotrzebnie się unosisz, @RabbitHood dał dobrą radę. W zasadzie powinieneś napisać co już wiesz, wtedy było by łatwiej.

Wracając do tematu, u mnie baryłka jest przy przerzutce (GRX). Nie bardzo wiem jak by to miało wyglądać w klamkomanetce? Ale ja nigdy regluarnej szosy nie miałem

  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

 Z racji połowicznie zintegrowanego kokpitu, bo pancerze są tylko na kierownicy, nie ma zamontowanej baryłki. Niestety nie widzę także za bardzo miejsca, w którym mógłbym taką baryłkę umieścić.

@JWO czy to nie jest wystarczający opis? Po prostu, pancerze są schowane, a baryłki nie ma gdzie zamontować. Przerzutka 4700 nie ma wbudowanego regulatora.

Napisano

@JWO tyle pancerza wystaje mi w całym rowerze. Nie za bardzo jest tam gdzie wsadzić baryłkę. Uwierzcie, gdyby to było możliwe, to bym to zrobił.

Tuż pod mostkiem na zamontuję, bo będzie mi szorował.

@RabbitHood przepraszam, niepotrzebne emocje.

 

IMG_7083.jpg

  • +1 pomógł 1
Napisano

Aale tandeta… (przepraszam nie mogłem się powstrzymać)

Tak, żeby założyć baryłkę to i tak musisz zmienić linkę, także robiąc to dodaj więcej pancerza i nie będzie szorował. Tylko czy przypadkiem ta baryłka nie jest schowana tam w kokpicie. Tzn czy nie ma nadmiaru kabla schowanego w kokpicie razem z baryłką? Bo jeżeli nie to to piękne rozwiązanie jest zupełnie bez sensu…

Napisano
5 godzin temu, rozk_rock napisał:

tandeta… (przepraszam nie mogłem się powstrzymać

Raczej cena zintegrowanego kokpitu. Byłem gotowy na takie niedogodności. Coś za coś. No i weź pod uwagę, że przerzutki 105 w górę, mają wbudowaną regulację napięcia w przerzutce.

@JWO też nie za dużo.

Plan jest taki, że będę próbował ustawić bez baryłki, a za rok przy zmianie pancerzy znajdę jakieś dobre miejsce. Jeżeli nie uda się ustawić bez baryłki, to będę musiał ciąć już teraz.

Tymczasem czekam na jakieś rady odnośnie regulacji :P

Napisano
Cytat

No i weź pod uwagę, że przerzutki 105 w górę, mają wbudowaną regulację napięcia w przerzutce.


W takim razie może weź pod uwagę wymianę przerzutki na 105? 
Jednak to da się wyregulować i bez baryłki.

Poluzuj linkę, następnie ustaw przerzutkę śrubą tak aby znajdowała się w pozycji optymalnej, analogicznej do obecnego ustawienia na klamce. Następnie trzymając płaskoszczypcami linkę napręż ją z całej siły i zablokuj ją imbusem. 

Napisano

Da się wyregulować bez baryłki, tylko to strasznie upierdliwe będzie. Poza tym linka, szczególnie nowa, się wyciąga. Robisz wtedy ćwierć obrotu baryłki i sprawa załatwiona. Baryłka to taki "fine adjustment", bez niej życie jest trudne 😜 

Napisano
7 godzin temu, rozk_rock napisał:

Bo jeżeli nie to to piękne rozwiązanie jest zupełnie bez sensu…

Rozwiązanie jest zupełnie ok tylko przeznaczone dla wyższych grup napędowych. 

 

W dłuższej perspektywie wymiana na 105/ultegra/da jest najlepszym wyjściem choć regulacja tych przerzutek jest mocno upierdliwa względem starszych generacji

Napisano

Przyjrzałem się jeszcze raz i chyba uda się zamontować regulator pod mufą suportu. Pancerza wystaje sporo, więc pewnie właśnie tam umieszczę baryłkę.

Ten rower wychodzi na Claris, Tiagra, 105 a może i wyższych grupach, nie wiem, nie sprawdzałem. Tak jak pisałem, jestem w stanie to zaakceptować. Schowane pancerze są tego warte.

Przejścia na 105 nie planuję, bo kosztowo jest to bez sensu. Może za kilka lat, gdy Tiagra 4700 umrze ze starości, a na jej miejsce wpadnie coś nowego.

Napisano
Cytat

Przyjrzałem się jeszcze raz i chyba uda się zamontować regulator pod mufą suportu. Pancerza wystaje sporo, więc pewnie właśnie tam umieszczę baryłkę.

Zwróć uwagę, że w takim wykonaniu to będzie łapało błoto i brud, obawiam się, że po kilku intensywniejszych jazdach przestanie to być używalne.

Cytat

Przejścia na 105 nie planuję, bo kosztowo jest to bez sensu. Może za kilka lat, gdy Tiagra 4700 umrze ze starości, a na jej miejsce wpadnie coś nowego.

Tak jest! Sam wybierając rower w tym roku byłem pomiędzy Tiagrą i 105, mój świadomy wybór padł na Tiagrę 4700.

Napisano
54 minuty temu, ChuChu napisał:

Przejścia na 105 nie planuję, bo kosztowo jest to bez sensu.

nikt ci nie sugeruje wymiany grupy tylko samej przerzutki, na pewno będzie to o wiele praktyczniejsze rozwiązanie niż baryłka pod suportem, przerzutki wiszą na olx po kilkadziesiąt złotych

Napisano

Pytałem o to już kiedyś. 105 ma węższą klatkę, przez co będzie tarła przy 10s. Sam chyba mi o tym pisałeś :P 

10 minut temu, rozk_rock napisał:

Zwróć uwagę, że w takim wykonaniu to będzie łapało błoto i brud, obawiam się, że po kilku intensywniejszych jazdach przestanie to być używalne.

Prawdę mówiąc, w Gravelu miałem tylko nieco wyżej. Po pierwszej regulacji, nigdy więcej baryłki nie dotknąłem.

Napisano (edytowane)

Generalnie jestem ciekawe co napisze @abdesign

Mój głos przeciw baryłce pod mufą, sam mam ją przy przerzutce i łapie dużo pyłu/piasku, regulacja nie jest już tak dokładna jak na początku.

Cytat

Po pierwszej regulacji, nigdy więcej baryłki nie dotknąłem.

Zazdroszczę, ja tak co 500-600 km muszę delikatnie doregulować aby napęd pracował w idealnej ciszy 🙂

Edit: wrzuć jakieś foty tego nowego nabytku 👍

Edytowane przez marcesco
Napisano (edytowane)

Tym lepiej sprzedać przerzutkę póki nowa 😁

Ale wiem, że nie przebolisz niekompletnej grupy, jak ja 😂

 

Firefox_Screenshot_2022-11-18T08-42-47.966Z.png

Edytowane przez marcesco
Napisano
32 minuty temu, ChuChu napisał:

Zejdźmy na ziemię, wczoraj odebrałem rower :D 

 NO! To jeszcze możesz go zwrócić...i kupić inny... Najlepiej w karbonie i na DA Di2. ;) Przynajmniej nie będzie problemu z baryłką! 😛

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Napisano

Dobra, miałem wczoraj napisać ale wyszedł (co zawsze cenne) wieczór bez komputera ;)

Od razu uprzedzam - to druciarska metoda "Pana Czesia co naprawiał Romety w oparach dymu papierosowego" no ale działa - sam tstowałem.

Przednią przerzutkę da się ustawić bez regulatora, nie jest to ani fajne ani userfriendly no ale się da.

Widzieliście kiedyś szczelinomierz klinowy?  Generalnie to narzędzie kosztuje ze 150zł i żal go do regulacji przerzutki ale można go sobie zrobić samemu (do tego celu nie musi być certyfikowany.

Ustawia się przerzutkę byle jak... bierze dwie deseczki oraz szczelinomierz...(nie bierze się bo po co go kupować - tu służy tylko ilustracji zasady) albo grubszy klin z podziałką i blokując klinem wychył przerzutki przykręca linkę tam gdzie trzeba. Wyjedzie z tego z pięć prób ale wyjdzie idealnie. Tak wygląda szczelinomierz jak się go ma to można dołożyć dwie listewki albo sobie grubszy zrobić klin drewniany żeby nie rysować ramy zrobić z podziałką. Każdy sobie wyobrazi:

szcz.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...