Taki_tam Napisano 15 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Witam. Mam rower z napędem 1x11 z tarczą 30t megatooth typu FSA Single Comet Direct Mount z tyłu 11-46. Korba FSA Direct Mount MegaExo Boost.bNiestety nie spełnia to moich oczekiwań co do zakresu pracy napędu. Chciałbym to przerobić na napęd z tarczami z przodu 26/34 lub 28/32 lub w kombinacji tych zakresów 26/32, 28/34. Pytanie jest czy w korbach FSA typu Direct Mount jest to możliwe. Proszę o odpowiedzi techniczne a nie dewagacje czy to ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Może mało widziałem, ale nie spotkałem się z tak małą różnicą ilości zębów w jednym i działającym napędzie (8 zębów OK, ale 6 i 4 nie)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taki_tam Napisano 15 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Krissdevalnor. Napęd na podjazdach mniej więcej mi wystarczy ale na długich prostych zdecydowanie mi brakuje przełożeń. Może zdecyduje się na inną konfigurację tych przednich blatów pal licho... To sobie jeszcze rozważę, dopytam. Ale najistotniejsze dla mnie jest to czy ta korba mi na to pozwoli! Proszę o odpowiedź tego typu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Nie wiem czy znalazłem dobry model, ale z tego co widzę to tam jest jedna zębatka. Musiałbyś mieć pająk dedykowany do tej korby, który pozwoli na montaż dwóch zębatek. Nie sądzę, żebyś coś takiego znalazł. Pomijam juz kwestię działania takiego zestawu tarcz, bo żadna przerzutka nie jest przeznaczona do pracy z tak małą różnicą zębów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taki_tam Napisano 15 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Bogus. Dzięki za podpowiedź. Tak jak wspomniałem, blaty są kwestia do przemyślenia. Ich rozmiar będzie w większości uzależniony od możliwości ramy. Obawiam się, że jeżeli założę za duża zębatkę to mi będzie tarła o tylny trójkąt. Póki co mam blat 30t z offsetem. Niestety nie pamiętam ile on wynosił. Idea jest taka, żeby rower był bardziej uniwersalny. Niestety obecnie wykorzystuje w 90% w kasecie 3 najmniejsze zębatki i szybko przez to zużywam napęd. Z racji mieszkania w plaskopolsce niestety tak to wygląda. Ps. Model roweru GT Pantera expert 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Zrobiłbym inaczej niż kombinujesz, bo to raczej nie wyjdzie. Jeśli masz potrzebę jechać szybciej to zmień zębatkę na większą, na tyle na ile pozwoli rama. Dodatkowo doszłaby zmiana kasety (11-51), łańcucha i przerzutki tył. To chyba najlepsze co możesz zrobić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Nie prościej będzie po prostu założyć większy blat ? Będzie brakowało lżejszych przełożeń na podjazdach (sądząc z powyższej treści o 90% na 3 najmniejszych zębatkach, to nie będzie to miało raczej znaczenia) ? PS też mieszkam na płaskim, i napęd 32 na 10-51 jest nawet zbyt lekki - tzn. w terenie raczej nie korzystam z największej zębatki kasety (dlatego w zapasie mam kasetę 10-45), a z kolei na płaskim mógłbym mieć blat 34 (tu na razie nie planuję zmiany), ale nie dlatego, że brakuje prędkości, ale żeby nieco zejść w stronę środka kasety (u mnie najczęściej używany zakres to od 6 do 10 na płaskim - przeważnie z 6 -tki ruszam, a przelotowo zazwyczaj 9-10, i wyżej bardzo rzadko, z kolei niżej to praktycznie nie schodzę poniżej 2-3) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Też można, jeśli nie zależy właścicielowi na zachowaniu lżejszych przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taki_tam Napisano 15 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Właśnie te lekkie przełożenia są fajne. Ogólnie rowerem jeździłem po singlach w Zawoji (mam chrapkę na Srebrną Górę) i wówczas nawet lżejsze przełożenia sobie chwalilem. Chociaż dźwięk łańcucha na najwyższym blacie mnie niepokoił. Z kolei jak jeździłem dłuższe trasy po szutrach i asfaltach mazurskich to zdecydowanie mi brakowało "szybszych" przełożeń. Wiem, że zabrzmię jak dziaders, który powie że kiedyś to było a teraz ni ma. Ale moje odczucia są takie, że stare systemy 3x9 miały większy zakres niż obecne rozwiązania 1x11. Rower ogólnie jest świetny. 12 cm amortyzatora i sztywna rama daje mi mnóstwo możliwości pomykania w zróżnicowanym terenie. Dodatkowo mogę jeszcze założyć koła 29" zamiast obecnych 27.5+. Ale zakres przełożeń jakiś taki ograniczony. W ostateczności wywalę ta korbę i będę szukał czegoś w zastępstwo do obecnego rozwiązania. Ma już trzy rowery i jeden chciałem taki uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Akurat w kwestii zakresu przełożeń to prawda. Napędy 1x są bardziej skoncentrowane na danym terenie, dostosowane do konkretnego zastosowania. 3x były do wszystkiego co człowiek sobie zażyczył, ale miały też swoje wady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taki_tam Napisano 15 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Tak więc mój cel to rozszerzyć ten zakres. 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 16 godzin temu, Taki_tam napisał: Proszę o odpowiedzi techniczne a nie dewagacje czy to ma sens Ja to jednak zrobię. Róznica 4 ząbków ( 32 vs 28 ) to ok 16%, czyli jedno przełożenie. Zmieniając zębatkę na coś 16% większego ( tzn, na 34 ) praz kasetę na 11-51 uzyskujesz pi*drzwi to samo. Tylko bez kombinowania. Zaś co do montowania korb z 4 ząbkami róznicy - odbijesz się od tego, że współczesne przerzutki przednie i korby wymagają ok 8T minimalnego dystansu między koronkami. Musiałbyś robić coś mocno samodzielnego aby to dzialało. Chcesz 2x11 - to korba 36-26 lub podobna. Dostępne 'z półki' od zaraz. Tylko upewnij się, że możes w ogóle przerzutkę przednią zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 Wszystko ładnie pięknie ale z tego co mi wiadomo to kasety 11-46 nie da się pożenić z dwoma blatami z przodu. Jak chcesz 2x11 to z kasetą 11-40 lub 11-42 co najwyżej. A w temacie przedniej przerzutki to ich współczesne modele nie są podatne na druciarstwo. Próbowałem pożenić przerzutkę 2x o skoku 10t z korbą 32x24 i nie chodziło to jak należy, zmieniłem młynek na 22t i było lepiej ale dopiero dedykowana korba 34x24 z taką przerzutką działa idealnie. Więc z sensownych rozwiązań zostaje w/w dziurawa i klockowata kaseta 11-51 lub budowa 2x11 z prawdziwego zdarzenia, która wyjdzie sporo drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taki_tam Napisano 17 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Uzurpator i Alsew. Dzięki za wskazówki, są jak najbardziej cenne. Faktycznie pochylę się nad tym ażeby wpakować tam sugerowane zakresy 34x24 wydaje się być w zakresie tej ramy. Alsew. Akurat mam w zapasie kasetę 11-40 więc mogę ja wykorzystać. Tylko teraz pytanie czy do tego suportu dostanę pająk do dwóch blatów czy raczej muszę sobie już przewidzieć zakup innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 19 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2022 Raczej wchodzi w grę kupno nowej korby. W mojej opinii 1x11 z zębatka 34T i kasetą 11-51 Deore wyjdzie najlepiej. Poza tym jak masz chęć na srebrną to napęd 2x będzie tam trochę problematyczny bez NW na trasach A1 A2 A3 C czy OSach gdzie masz duży łomot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.