c1ach Napisano 14 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2022 Hej, czy po zmianie klamki na SLX M7100 do zacisku BR-MT401 osiągnę cokolwiek poza inną ergonomią palców? Ten zacisk MT401 ma 4 tłoczki, wydaje się spoko, najlepsza kompatybilna tarcza to SM RT-56. Nie mam pojęcia jak wypada porównanie do zacisku 2-tłoczkowego SLX i czy jest sens inwestować w komplet SLX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 14 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2022 MT401 jest 2 tłoczkowy, 420 ma 4 tłoczki. IMHO zauważysz różnicę w sile hamowania na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 15 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Servowave robi różnicę. nie pożałujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 15 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Mogłem pomylić numery faktycznie, bo są 4 tłoki. W takim razie zamawiam klamki i będę kombinował Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahaja Napisano 15 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Klamki z serwo są OK ... ale: możesz mieć kłopot z montażem manetek do klamek ze 100ką w symbolu ... zależy jakie masz. Było o tym na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 20 godzin temu, service.ant napisał: Servowave robi różnicę. nie pożałujesz. Jaką? Mam dwa identyczne zaciski, identyczne przewody, tarcze i klocki. Jeden hebel z dźwignią z servo, drugi bez. Nie odczułem żadnej różnicy w skoku dźwigni, modulacji hamulca ani sile hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 15 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2022 Zmienia się modulacja, trzeba dużo mniej siły żeby mocniej zahamować. Różnica jest wyraźna, chyba że masz zacisk typu mt200 z tarczami 160 to może faktycznie nie dużo zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 Nie. Mam dwa mt5. Założyłem do pierwszego rekomendowaną klamkę z servo, do drugiego bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 Może z zaciskami Magura to nie daje takiego efektu, ale z zaciskami MT400 różnica była znaczna. Znacznie wyższa siła hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 16 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2022 Przecież klamka z servowave w odczuciu działa zupełnie inaczej niż zwykła budżetowa czy to shimano czy tektro. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Druga shigura miała mieć klamkę deore, ta okazała się wadliwa. Założyłem zwykłą 447 w w praktyce oba hamulce działają identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 17 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2022 Różnica jest taka, że "standardowa" klamka działa liniowo, a ServoWave na zasadzie "krzywki". W tej drugiej klamce, wyraźnie czuć że pierwszy ruch to dociśnięcie klocków, a potem siła wzrasta znacznie, zupełnie inaczej niż bez tego systemu. Jeżeli masz zaciski Magura, to raczej nie powinieneś twierdzić że różnicy nie ma, bo 99% użytkowników używa pełnego zestawu Shimano. Nie wiem z czego wynikają Twoje odczucia. Może Magura ma dłuższy skok tłoczków, przez co ten efekt jest mniejszy? Ciężko powiedzieć, natomiast opinie że różnicy nie ma, są skrajnie rzadkie lub ich po prostu nie ma. Weź też pod uwagę, że klamki z ServoWave są znacznie krótsze, a siła hamowania nie spada, mimo krótszej dźwigni. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 3 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2022 Zrobione, efektu w terenie nie sprawdziłem bo zaczęła się zimowa chlapa. Jeden zacisk 420 po złożeniu/skręceniu wszystkiego zaczął wylewać olej odpowietrznikiem. Zaworek był dokręcony...a więc mocno dokręciłem bo po dobroci się nie dało. Tam nie ma oringu czy co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2022 Oring powinien być 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.