Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] nie wchodzi na wyższe begi.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W pierwszej kolejności sprawdź czy nie poluzowało się Tobie mocowanie korby z lewej strony i najzwyczajniej nie przesunęła się linia łańcucha. To znaczy, że mogła się korba przesunąć w  prawo i brakuje zakresu. Miałem taki przypadek kilka tygodni temu w rowerze żony. 

Drugą rzecz jaką możesz sprawdzić, to odkręć linkę od tylnej przerzutki i sprawdź czy dasz rady ręką przesunąć przerzutkę do maksymalnego wychylenia jak najbliżej szprych. Wtedy będziesz mógł ocenić do jakiego położenia przerzutka się przesuwa. Być może wystarczy tylko regulacja zakresu. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 razy szybciej i o wiele łatwiej by było, gdybyś zamiast nagrywać i wrzucać swój filmik - obejrzał jeden z tysiąca na yt z opisem procedury regulacji przerzutki.

 

Uwaga taka - że w przypadku wywrotki - możesz mieć też skrzywiony hak, wtedy pozostaje prostowanie lub wymiana.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, siemalysy napisał:

Cześć,

W pierwszej kolejności sprawdź czy nie poluzowało się Tobie mocowanie korby z lewej strony i najzwyczajniej nie przesunęła się linia łańcucha. To znaczy, że mogła się korba przesunąć w  prawo i brakuje zakresu. Miałem taki przypadek kilka tygodni temu w rowerze żony. 

Drugą rzecz jaką możesz sprawdzić, to odkręć linkę od tylnej przerzutki i sprawdź czy dasz rady ręką przesunąć przerzutkę do maksymalnego wychylenia jak najbliżej szprych. Wtedy będziesz mógł ocenić do jakiego położenia przerzutka się przesuwa. Być może wystarczy tylko regulacja zakresu. 

 

1. Nie wydaje mi się żeby tam były luzy.

2. Odkręciłem linka, no wymagało dosyć dużej siły żeby przerzutka dotykała szprych. Teraz jak założyłem  z powrotem to  mam już dostępne już tylko 2 przełożenia najcięższe 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie wydaje mi się żeby tam były luzy. / OK

2. Odkręciłem linka, no wymagało dosyć dużej siły żeby przerzutka dotykała szprych. Teraz jak założyłem  z powrotem to  mam już dostępne już tylko 2 przełożenia najcięższe 😅 / W takim razie odkręć raz jeszcze linkę i dociskając z mniejszą siłą, śrubką wyreguluj prawidłowe ustawienie przerzutki, tak żeby kółka przerzutki były w osi z największą zębatką. 

Kolejno na manetce zrzuć biegi na najmniejszą zębatkę i wtedy zamontuj linkę. Lekko możesz naciągnąć. Odpowiedni naciąg później doregulujesz baryłką przy manetce. To że masz teraz dostępne dwa najtwardsze przełożenia, to nieprawidłowo zamontowana linka. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zacznij od zera, czyli od regulacji przerzutki, jej maksymalnego i minimalnego wychylenia. Jak na moje oko to zwyczajnie zakresy są źle ustawione, skoro nie możesz manetką dalej wrzucić, plus zły naciąg linki.

Ewentualnie jeśli mocno przydzwiniłeś przerzutką to mogło coś się skrzywić na tyle, że obecnie stawia opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłop popuszcza po prostu linkę coraz bardziej.

Masz zrzucić wszystkie biegi na manetce, wyciągnąć ile się da linki z pancerza i wtedy przykręcić. Jeśli manetka ma zapięty np bieg 3 a na kasiecie jesteś na samym dole, czyli na 10, to zostają Ci dwa kliknięcia na manetce i koniec przerzucania. Dlatego zrzuca się wszystkie biegi na manetce przy przykręcaniu linki + dodatkowo skręca się maksymalnie baryłkę. Wtedy przykręca się lekko naciągniętą linkę i sprawdza. Bieg z manetki ma pasować do biegu na kasecie. Jeśli brakuje dużo, to znów luzujesz linkę po stronie przerzutki i naciągasz mocniej, dopiero przykręcasz. Jeśli brakuje tylko troszkę, to możesz bez ruszania samej linki zacząć rozkręcać baryłkę, która służy właśnie do mikroregulacji bez użycia narzędzi.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki chłopaki za wszystkie odpowiedzi, ale chyba się udam do kogoś kto się na tym zna albo spróbuje jeszcze jutro, bo dzisiaj już jestem tym zmęczony. Ogólnie wróciłem do punktu wyjścia😖

4 godziny temu, siemalysy napisał:

1. Nie wydaje mi się żeby tam były luzy. / OK

2. Odkręciłem linka, no wymagało dosyć dużej siły żeby przerzutka dotykała szprych. Teraz jak założyłem  z powrotem to  mam już dostępne już tylko 2 przełożenia najcięższe 😅 / W takim razie odkręć raz jeszcze linkę i dociskając z mniejszą siłą, śrubką wyreguluj prawidłowe ustawienie przerzutki, tak żeby kółka przerzutki były w osi z największą zębatką. 

Kolejno na manetce zrzuć biegi na najmniejszą zębatkę i wtedy zamontuj linkę. Lekko możesz naciągnąć. Odpowiedni naciąg później doregulujesz baryłką przy manetce. To że masz teraz dostępne dwa najtwardsze przełożenia, to nieprawidłowo zamontowana linka. 

2. Mam to zrobić przekładając ręcznie łańcuch na najwyższą zębatkę ?

 

Edit:

Jeszcze problemem może być to małe dziadostwo pod korbą, chyba do wymiany....(zdjęcie) 

 

 

IMG_20221113_160211.jpg

Edytowane przez Kalumet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...