tomasz777 Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Witam kolegów.Mam pytanie odnośnie piast tylnych DT. swiss. Jaki będzie lepszy wybór,240s czy 350.Jedna i druga rachet 36. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Podpisuję się pod pytaniem. Mam podobny dylemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 56 minut temu, tomasz777 napisał: Witam kolegów.Mam pytanie odnośnie piast tylnych DT. swiss. Jaki będzie lepszy wybór,240s czy 350.Jedna i druga rachet 36. Od złej strony podszedłeś, jedna i druga i nawet trzecia (180) może mieć każdy rachet. 350 to koń roboczy, szczelne, niezniszczalne, najcięższe, najktańsze 240 taki balans między ceną a jakością, lżejsze od 350 i sporo droższe, trzeba je czasem obejrzeć czy nie wymagają serwisu 180 super lekkie, drogie, ceramiczne łożyska, trzeba pilnować serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz777 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 No ja rozumiem że do każdej piasty można wybrać rachet.czyli lepiej wziąć zwykłą 350 mam rozumieć.Te 240 są zauważyłem z symbolem ,,s,, i EXP,, Teraz, tomasz777 napisał: No ja rozumiem że do każdej piasty można wybrać rachet.czyli lepiej wziąć zwykłą 350 mam rozumieć.Te 240 są zauważyłem z symbolem ,,s,, i EXP,, Właśnie konfiguruje koła w pewnym sklepie.Chciałem na tył DT350,oni mają chyba tylko tą 240s.Nie wiem czy brać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 45 minut temu, ernorator napisał: 240 taki balans między ceną a jakością, lżejsze od 350 i sporo droższe, trzeba je czasem obejrzeć czy nie wymagają serwisu Piszesz o 240s czy 240exp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 2 godziny temu, ernorator napisał: Od złej strony podszedłeś, jedna i druga i nawet trzecia (180) może mieć każdy rachet. 350 to koń roboczy, szczelne, niezniszczalne, najcięższe, najktańsze 240 taki balans między ceną a jakością, lżejsze od 350 i sporo droższe, trzeba je czasem obejrzeć czy nie wymagają serwisu 180 super lekkie, drogie, ceramiczne łożyska, trzeba pilnować serwisu Prawie, jest jeszcze 370, którą można konwertować pod ratcheta i wtedy jest praktycznie identyczna co "stare" 350 (nazywa się to Ratchet LN), różni się umiejscowieniem uszczelki EXP to nowa, lżejsza wersja ratcheta, w której tylko jeden pierścień jest swobodnie wyjmowalny, drugi jest na sztywno wkręcony w korpus piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz777 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Czyli można powiedzieć że 240s to takie lżejsze 350.Dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 240s to stary, nie produkowany już model - różnica w stosunku do 350 to fabrycznie ratchet 36T oraz wszystkie 4 łożyska nierdzewne 6802 (mniejsze, lżejsze) zamiast standardowych 6902 które występują w 350tce. Od przeszło roku 370tki są już fabrycznie wyposażane w ratchet 18T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz777 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 12 minut temu, Dokumosa napisał: 240s to stary, nie produkowany już model - różnica w stosunku do 350 to fabrycznie ratchet 36T oraz wszystkie 4 łożyska nierdzewne 6802 (mniejsze, lżejsze) zamiast standardowych 6902 które występują w 350tce. Od przeszło roku 370tki są już fabrycznie wyposażane w ratchet 18T. Czyli chyba lepiej wziąć produkowaną 350? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 (edytowane) Ja wolę stare, sprawdzone 240s ze wzgl na łożyska. BTW 350tki są też stare i nowe (nowe 350tki to przebrandowane stare 240s ale ze zwykłymi łożyskami). Edytowane 10 Listopada 2022 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz777 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Te łożyska są wymienne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 Wymienne. Powyżej oznaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 8 godzin temu, Dokumosa napisał: BTW 350tki są też stare i nowe (nowe 350tki to przebrandowane stare 240s ale ze zwykłymi łożyskami). Warto dodać, że nowe 350tki mają"fabryczny" ratchet 36. Osobiście pójdę chyba jednak w 350tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 Z punktu widzenia amatora nie ma sensu dopłacać tego cirka tysiaka do lepszych piast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 Nowe 350 kosztują tyle co stare, dostępne jeszcze 240s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 Wydaje mi się, że @Mihau_miał na myśli wersje exp. By uporządkować wątek warto, by pisząc zaznaczać o którą wersję chodzi. 240s i 240exp to dwie różne piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 Czy w 240exp poprawili już naklejki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 @Dokumosa są takie same jak obecnie w nowych 350 czyli kalkomanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 Chodzi mi o prob z ich łuszczeniem. Początkowo był dramat. W nowych 350 mi sie nie łuszczą, nie miałem ostatnio styczności z 240 nowszymi niż pierwsza połowa 2021. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz777 Napisano 11 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 1 godzinę temu, montell81 napisał: Wydaje mi się, że @Mihau_miał na myśli wersje exp. By uporządkować wątek warto, by pisząc zaznaczać o którą wersję chodzi. 240s i 240exp to dwie różne piasty. 1 godzinę temu, montell81 napisał: Wydaje mi się, że @Mihau_miał na myśli wersje exp. By uporządkować wątek warto, by pisząc zaznaczać o którą wersję chodzi. 240s i 240exp to dwie różne piasty. Cały czas chodzi wybór pomiędzy 240s a 350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 19 godzin temu, Dokumosa napisał: 240s to stary, nie produkowany już model - różnica w stosunku do 350 to fabrycznie ratchet 36T oraz wszystkie 4 łożyska nierdzewne 6802 (mniejsze, lżejsze) zamiast standardowych 6902 które występują w 350tce. Nope. 6802 są w bębenku tylko. W korpusie są normalne 6902. 23 godziny temu, ernorator napisał: Od złej strony podszedłeś, jedna i druga i nawet trzecia (180) może mieć każdy rachet. 350 to koń roboczy, szczelne, niezniszczalne, najcięższe, najktańsze 240 taki balans między ceną a jakością, lżejsze od 350 i sporo droższe, trzeba je czasem obejrzeć czy nie wymagają serwisu 180 super lekkie, drogie, ceramiczne łożyska, trzeba pilnować serwisu CO? Przecież uszczelnienie mają takie samo. https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-seal-hub/freehub-body-rw-hub-dt-from-1998 Różnią się wagą i zastosowanymi łożyskami, im piasta droższa, tym lżejsza i tym lepsze ma łożyska. W 350tce masz stalowe, w 240 masz nierdzewne. Sam sobie odpowiedz, które z nich wymagają mniej uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 O której 240-stce piszesz? 240s czy 240exp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 @cervandes w moich 3 szt. 240s z różnych lat (znacząco różniących się korpusem) wszystjie 4szt to 6802. Da się wybić bez odkręcania zębatego zabieraka. W manualu servisowym piszą o niektórych modelach piast po 2015r. w których tak właśnie jest. Mam nawet pod ręką taką rozbebeszoną zrobie fote i jutro wieczorem wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2022 @Dokumosa - ja z kolei na podstawie dwóch 240s tak twierdzę. Jedne z kół XM1501 Spline 1 a drugie piasty rocznik 2019 boost. Ciekawe z czego to wynika, np tutaj jest rozpiska do czego pasują jakie łożyska i 6902 jest dla tarczówek: https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-ball-bearings-for-dt-swiss-hubs 2 godziny temu, montell81 napisał: O której 240-stce piszesz? 240s czy 240exp? Zacytowałem wypowiedź do której się odnosiłem. 240s. Jestem na 100% pewien co mam, wymieniałem je samodzielnie, nawet prasę sobie sam dotaczałem. No jakbym nie kombinował, to 6902 w gniazdo 6802 bym nie wcisnął 🤷♂️ I na kolejne 100% u mnie łożysko nie przejdzie przez ratcheta. Musiałem go wykręcić, nawet chiński kluczyk mi przy tym eksplodował i zamawiałem bitula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2022 To na zdjęciach to model sprzed 2015. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.