arturs78 Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Witam Forumowiczki i Forumowiczów, zastanawiam się nad przesiadką z mojego wiekowego Gianta Aero RS1 na coś świeższego: wybór jest między dwoma pacjentami: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-giant-fastroad-pelny-carbon-stan-idealny-CID767-IDRpKln.html i https://www.olx.pl/d/oferta/rower-fitness-gravel-stevens-strada-1000-ultegra-duzy-CID767-IDQhOyx.html Jeżdżę głównie ścieżkami rowerowymi i asfaltami (90%), będę chciał (lub nawet musiał) zainstalować bagażnik co by wozić ze sobą czasem to i oto. Mierzę i ważę 187/110. Trasy czasem do 100km. Zależy mi na wygodzie. Pytanie iść w karbon i nieco futurystyczną ramę na 105-ce czy może klasyczna rama alu z widłami i sztycą w karbonie ( tak też mam w starym Giancie), ale w Ultegrze. W Giancie zakładam większą łatwość i taniość serwisu niż u Steviego. Mam też go bardziej w zasięgu (około 100km vs. 300 do Stevensa). Cenowo - inwestycja na kilka lat, więc różnica jest pomijalna. Osobiście bliżej mi z gustem do klasyki, ale to takie 60 do 40 i Fastroad też mi się podoba. Nigdy jednak nie jeździłem w full carbonie. Jak taki rower zniósłby moją wagę, plus ewentualne 5-10kg w sakwie? O czym nie pomyślałem, a na co warto zwrócić uwagę? Może jest ktoś kto zna obydwa rowery i podzieli się doświadczeniem. A może w ogóle do mojej jazdy nie warto iść w grupy szosowe (mój Aero jest na poczciwym starym XT i jest super) Powodem zmiany roweru jest głównie chęć posiadania czegoś świeższego . Będę wdzięczny za wszelkie rady Dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Jak dla mnie, priorytetem byłby karbon. Myślę też że 105 będzie wystarczająca. Oczywiście o ile rozmiar pasuje, bo przy 187 można już patrzyć na XL czy tam 58. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturs78 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Aero też mam w L-ce i jest ok, specyfikacja jest chyba do 190 więc się mieszczę. Dlaczego stawiałbyś na carbon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Osobiście uważam, że karbonowa rama w takim rowerze jest przerostem formy nad treścią i nie warto za nią dopłacać (kupując nowy) jednak przy tak małej różnicy cenowej wziąłbym gianta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturs78 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Mihau_, zależy mi żeby było lekko i tu widzę plus carbonu, chociaż czy aby wielki??? Boję się ewentualnego uszkodzenia ramy, bo to podobno koniec świata jest wtedy (jeżeli jest inaczej, to proszę o sprostowanie mnie). Co ciekawe nowy rower był wyceniany na około plus 1000PLN dla Stevensa; możliwe, że to za tę ultegrę. Będę planował (a może nie) wymienić przerzutkę na odwróconą sprężynę. Chcąc zachować zgodność grupy w Stevensie będzie to wyższy wydatek. Jak widać są i plusy dodatnie i plusy ujemne niestety. Jak będzie z montażem bagażnika na sakwy do carbonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Cytat zależy mi żeby było lekko Chłopie, zejdź na ziemię, masz dobre 20kg nadwagi Cytat Boję się ewentualnego uszkodzenia ramy, bo to podobno koniec świata jest wtedy (jeżeli jest inaczej, to proszę o sprostowanie mnie). Ramy karbonowe naprawia się stosunkowo łatwo i tanio. Cytat Jak będzie z montażem bagażnika na sakwy do carbonu? Masz tyle rodzajów bagażników na rynku, że nie ma sensu przejmować się głupotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Jak dla mnie nie ma argumentów przemawiających za alu w tego typu rowerze. Dlaczego ? Dużo by gadać, ale nie znam nikogo kto wróciłby do alu, mając styczność z karbonem. Postępu nie zatrzymasz... A jakie zalety ma alu ? Poza ceną oczywiście 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturs78 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 a sztywność ramy i ciężar bikera? spotkałem się z opinią, że carbon lubi lżejszych rowerzystów. Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 10 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2022 Nie powinno być problemów. Oczywiście ortodoksi będą marudzić, że przy większej wadze to lepiej aluminium, a już najlepiej to stal, ale moim zdaniem rower szosowy powinien karbonowy. Pozostają oczywiście aspekty geometrii, jakości poszczególnych podzespołów, przełożeń itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.