Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
10 godzin temu, pemekscreen napisał:

Ja po prostu nie jestem taki zasadniczy, może autor wątku nie widział takowych graveli,

rower mtb jest mnóstwo i wystarczy sobie wpisać widełki w dużym sklepie online jakimś zagranicznym paneuropejskim 

wypluje to rozsądną ofertę,

ja bym poszedł do najbliższego dużego sklepu rowerowego gdzie jest też serwis, bo dampery trzeba serwisować

jest to czasochłonne i jest to poważna sprawa... to tak na miejscu kogoś kto jeździ okazjonalnie, głównie w weekendy i to nie wszystkie

 

W sobotę właśnie będę w takim sklepie, i mam zamiar się wszystkiego dowiedzieć.

2 godziny temu, Alsew napisał:

Kupno roweru XC HT do jazdy po asfalcie też nie ma sensu. Do takiego zastosowania jakim  pisze autor tematu są takie rowery.  https://sprint-rowery.pl/rower-trekkingowy-giant-toughroad-slr-1-2022?gclid=Cj0KCQiAsdKbBhDHARIsANJ6-jdisn0M7ZY73mjx8JfLvcZp-WvL1M-kWVjkUblCMdgETDExbVb-qjEaArvDEALw_wcB

Tylko trza zrozumieć że nie żyjemy w latach 90 😄

Asfalt w moim przypadku to 30% jazdy, i na moim obecnym MTB, jeździ się ok. 

Roweru z linku nie wyobrażam sobie w lesie, czy na piachu. 

Niestety mogę mieć jeden rower, i musi on być do wszystkiego, las, piach, asfalt też

Napisano
10 godzin temu, pemekscreen napisał:

bo dampery trzeba serwisować

jest to czasochłonne i jest to poważna sprawa...

A ja podchodzę do tego tak beztrosko. Chyba muszę zmienić nastawienie 🤣.

7 minut temu, bmw750 napisał:

W sobotę właśnie będę w takim sklepie, i mam zamiar się wszystkiego dowiedzieć.

Daj znać co Ci zaproponowali, bo jestem bardzo ciekawy.

  • +1 pomógł 1
Napisano

No tak . Serwis amortyzatorów u damperów . Czarna magia i niebotyczne koszta porównywalne z budżetem niewielkiego państwa 😁 Nie do ogarnięcie , coś jak serwis TESLI w Burkina Faso 😆

  • Haha 2
Napisano (edytowane)

A ja do rekreacyjnej jazdy pod Łodzią i to aż z 30% udziałem asfaltu fulla rozważałbym na ostatnim miejscu. A właściwie, od razu bym go skreślił z listy. Na pierwszym miejscu rozważałbym albo trekkinga albo jakiegoś gravela, chyba, że autor często jeździ, bądź zamierza jeździć w góry...

Co do bólu pleców to też jest różnie, sam mam zajechany kręgosłup, ale na przykład u mnie na dolegliwości dużo większy wpływ ma pozycja na rowerze niż zawieszenie pod tyłkiem, co wiem z praktyki:)

Edytowane przez Maciorra
Napisano

Nie mogę mieć pochylonej pozycji, nie chcę, nie lubię, koniec. Gravel totalnie mi nie leży, i nie jest to rower do mojej jazdy!

Trekking też nie moja bajka, chcę MTB na szerokiej oponie z dobrym przednim amortyzatorem. Całe życie na takim jeżdżę, i do mojej jazdy sprawdza się znakomicie.

Obecnie pozostaje kwestia, czy tylny amor, nie wyciągnie ze mnie więcej energii na płaskim, w stosunku do HT.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Jak musisz mieć MTB to sobie kup i tyle. Tylko musisz mieć świadomość tego że twój Talon nie ma nic wspólnego z  typowym karbonowym ścigaczem. Już teraz rzeźbisz z mostkiem , a każdy taki rasowy ścigacz będzie mieć ze 2cm niższa główkę ramy niż twój Talon. Jak ci nie przeszkadza stos podkładek pod mostkiem +20st to czemu nie. Kierownicę 740mm utniesz brzeszczotem na 680mm i będzie git. Tylko pamiętaj że do większości ram nie wsadzisz większej tarczy na korbie niż 34 zęby co przy asfaltowej jeździe będzie skutkować zjadaniem kasety w ekspresowym tempie... Ale jak kogoś stać na rower za 12 tys którego możliwości nie będzie wykorzystywał nawet w 30 procentach to zakup kasety i łancucha za 800zl nie będzie pewnie żadnym problemem. A że tak zapytam jechałeś kiedykolwiek na innym rowerze niż pseudo MTB które obecnie posiadasz ??

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1
Napisano

Dlatego idę w kierunku roweru typu trial, (co zresztą w tym wątku już było pisane). XC będzie dla mnie za ostry, i prawdopodobnie nie będzie to też karbon.

Dzięki Waszej pomocy, i sugestią, pierwszy post to już historia.

Obecnie zastanawiam się jaki to będzie trial, czy Full, czy HT.

Tak jeździłem na innym, na MTB ze sztywnym przodem, myślałem że mi ręce odpadną😉

 

 

Napisano
33 minuty temu, Alsew napisał:

Jak ci nie przeszkadza stos podkładek pod mostkiem +20st to czemu nie.

Tylko, że rama Giant Toughroad SLR 1 jest bardziej "agresywna" niż tego karbonowego ścigacza 😏.

Napisano (edytowane)

A jak jedziesz na rowerze z amortyzatorem i zablokujesz amor żeby się nie uginał to twoja rower staje się bardziej "rekreacyjny" a z sagiem to już ścigacz tak ? Zresztą 595mm górnej rury przy 73st podsiodlowki dla ramy 460mm to ścigacz jak z koziej d... trąbka 🎺

Edytowane przez Alsew
Napisano
1 godzinę temu, bmw750 napisał:

Obecnie pozostaje kwestia, czy tylny amor, nie wyciągnie ze mnie więcej energii na płaskim, w stosunku do HT.

Ze swojego doświadczenia napiszę, że nie. Przesiadłem się na fula z ht. Jazda na razie po mazowszu. 

Napisano
53 minuty temu, Alsew napisał:

I to przy główce ramy 150mm dla M i 170mm dla L. Dobry żart 🤣

Przyznaję Ci rację! 😉Nigdy nie porównywałem bezpośrednio geometrii roweru z amortyzatorem i ze sztywnym widelcem i już wiem, że nie można tego robić, a przynajmniej nie tak samo.

A autora przepraszam za zaśmiecanie tematu!

 

Cytat

Plusy, minusy.

Przy jeździe amatorskiej jedynym minusem to jest serwis dodatkowego elementu. Popatrz na Rent Decathlon. Może w Twojej okolicy jest jakiś full do wypożyczenia, chociażby XC 100S / AM 100S. Będziesz miał jakieś porównanie.

  • +1 pomógł 1
Napisano
49 minut temu, bmw750 napisał:

Napisz o swoich odczuciach, czym rożni się jazda fullem od ht. Plusy, minusy. Będę wdzięczny.

U mnie efekt WOW w mieście zrobiło podjeżdżanie pod schody 🙂 Tylne koło jak przyklejone, nic nie podskakuje, obręcz nie dobija mimo takiego samego ciśnienia, ale do dłuższych tras po płaskim mam inny rower.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak jak kolega napisał. Do jazdy po asfalcie/szosie mam szosę.

A jeśli chodzi o fula. Przresiadka nastąpiła z Grand Canyon CF SL na Canyon LUX CF 7.0. 

Amatorsko startuję w lokalnych mazowieckich ogórkach. Do tego kilka razy w roku tereny z okolic Dolnego Śląska. Chcę dojechać do lasu/czy też innych terenów to jadę. Odpoczywa kręgosłup, wszelkie nierówności które do tej pory wymagały dodatkowej amortyzacji nóg czy też podnoszenia zadu z siodełka, pokonuję siedząc (oczywiście w granicach rozsądku). O korzeniach które wybijały z rytmu pedałowania mogę obecnie zapomnieć.

Krótko pisząc - jestem zachwycony tym rowerem. 

Jeśli chodzi o serwis amortyzatorów - kpl. FOXa przeserwisowałem za nieco ponad 600 zł u Wicha.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Temat robi się nieco groteskowy. Kolega potrzebuje do bólu uniwersalnego roweru. Upiera się na współczesnego ht XC który de facto taki nie jest więc dalej idzie w jeszcze gorszą stronę w stylu full XC czy trail, a na końcu będzie 18kg aluminiowy trailowy full o skoku 130/130 żeby jeździć po lesie i 100km po asfalcie. Więc krótko i w jednym zdaniu. Szukaj ht XC o bardziej rekreacyjnym charakterze czyli z niezbyt długą rurą górną i z wysoką główką ramy i najlepiej z opcją montażu przedniej przerzutki. Jeśli nie musi być karbon to coś znajdziesz. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
3 godziny temu, schwinn0 napisał:

Ze swojego doświadczenia napiszę, że nie. Przesiadłem się na fula z ht. Jazda na razie po mazowszu. 

U mnie podobnie.

ps

warto mieć manetkę blokady na kierownicy bo nie wszystkie fulle mają.

  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

Temat robi się nieco groteskowy. Kolega potrzebuje do bólu uniwersalnego roweru. Upiera się na współczesnego ht XC który de facto taki nie jest więc dalej idzie w jeszcze gorszą stronę w stylu full XC czy trail, a na końcu będzie 18kg aluminiowy trailowy full o skoku 130/130 żeby jeździć po lesie i 100km po asfalcie. Więc krótko i w jednym zdaniu. Szukaj ht XC o bardziej rekreacyjnym charakterze czyli z niezbyt długą rurą górną i z wysoką główką ramy i najlepiej z opcją montażu przedniej przerzutki. Jeśli nie musi być karbon to coś znajdziesz. 

Tak to jest, jak najwygodniej Ci na Hexagonie, a budżet pozwala na levela w karbonie :D

  • Haha 2
Napisano

Ja trafiłem przypadkowo na dwa ciekawe rowery https://www.bikester.pl/orbea-occam-h30-M1015487.html?vgid=G1491731#cgid=37383

https://www.bikester.pl/orbea-oiz-h30-M1015514.html?vgid=G1491818#cgid=37383 z tym że Occam to ten bardziej zrelaksowany.

Sam nabrałem apetytu, ale nie aż tak bardzo żeby kupić nawet gdybym miał tyle do wydania na rower, bo po prostu nie jeżdżę aż tyle w takim terenie.

Zwyczajnie nie ma gdzie, możliwe że już bym takim jeździł gdybym mieszkał na południu kraju, ale jak pisałem, w środowej Polsce najlepszy turystyczny gravel na szerokiej gumie,

taki np. Marin Four Corners względnie komfortowo dojedzie wszędzie, rower jest na tyle tani, że można spokojnie dokupić amor, odpowiednie opony i bardziej uniwersalne koła niż te standardowe,

no ale to tylko moje skromne zdanie :)

Napisano
16 godzin temu, Alsew napisał:

Temat robi się nieco groteskowy. Kolega potrzebuje do bólu uniwersalnego roweru. Upiera się na współczesnego ht XC który de facto taki nie jest więc dalej idzie w jeszcze gorszą stronę w stylu full XC czy trail, a na końcu będzie 18kg aluminiowy trailowy full o skoku 130/130 żeby jeździć po lesie i 100km po asfalcie. Więc krótko i w jednym zdaniu. Szukaj ht XC o bardziej rekreacyjnym charakterze czyli z niezbyt długą rurą górną i z wysoką główką ramy i najlepiej z opcją montażu przedniej przerzutki. Jeśli nie musi być karbon to coś znajdziesz. 

Nie temat a niektórzy wypowiadający się a jak widać po twoim wpisie wystarczy go zamknąć w kilku zdaniach. Zawsze mnie rozwala jak ktoś ma mieszkać na południu to od razu musi być milion mm skoku i tak dalej:laugh: Niestety tak już mamy i się napinamy zupełnie bez sensu.  

Napisano
10 godzin temu, pemekscreen napisał:

taki np. Marin Four Corners względnie komfortowo dojedzie wszędzie, rower jest na tyle tani, że można spokojnie dokupić amor, odpowiednie opony i bardziej uniwersalne koła niż te standardowe,

A co wtedy zostaje z tego roweru oprócz kierownicy, której wielu nie lubi...?

 

@bmw750, a na jakich oponach teraz jeździsz? Model i szerokość.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...