Skocz do zawartości

[Opona] Łatanie


ChuChu

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam oponę Tufo Gravel Speedero 40c. Kilka miesięcy temu najechałem na szkło i przeciąłem ją na środku. Nacięcie ma jakieś 3 mm i jest "czyste", nie ma poszarpanych krawędzi. Jeżdżę z dętką.

Tymczasowo nacięcie zabezpieczyłem łatką samoprzylepną Park Tool. Teraz jestem po sezonie, mam zdjęte opony więc zastanawiam się, czy mogę zrobić coś więcej.

Co byście polecili na takie nacięcie? Kleić klasyczną łatką, zostawić samoprzylepną czy może są jakieś dedykowane rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip, Rozumiem że ta łatka trzyma i rozcięcie się nie rozłazi ?

Jeśli chcesz zastąpić rowerową łatką czymś mocniejszym, to podjedż do warsztatu wulkanizacyjnego i poproś o naprawę za pomocą łaty UP3 z Tip-Topol'a, lub czymś pokrewnym/podobnym. Testowane na oponach szosowych TL.  Tylko będziesz musiał patrzeć fachowcowi na ręce, żeby nie przetarł warstwy butylowej, Trzeba ją tylko delikatnie zmatowić, najlepiej papierem ściernym.

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ChuChu napisał:

Taka gruba łatka nie spowoduje, że opona będzie miała lekkie bicie?

Jeśli zostanie  naklejona we właściwy sposób to nie ma takiego ryzyka. Fachowiec będzie wiedział jak to zrobić. Ważne żeby wklejać ją w "naturalnym ułożeniu" opony, czyli w chwili wklejania nadać oponie kształt zbliżony do tego jaki ma po napompowaniu.

Nie montuj naprawianej opony od razu na koło. Musi mieć kilka minut czasu żeby łatka "złapała".

Kolega @clavdivs przywołał temat łatki do dętek, ten typ również powinien sprawdzić się w tej sytuacji, z tym że warto wkleić coś o większej średnicy niż UP3.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalam takie opony albo drutuję*:

Mój drut: Zwykłe tanie łatki dętkowe lepione na klej do szytek, dodatkowo pod samą "dziurkę" podkładam "cekin" (cekin jest zlepiony z łatką z oponą nie Edyta - dokładnie na odwrót) - wycinam go ostatnio z taśmy meblarskiej wystarczająco elastycznej żeby się delikatnie nagiąć i przybrać kształt pasujący do opony ale wystarczająco sztywnej, tak żeby dętka nie wypychała ewentualnego "bąbla".

*Taka opona to u mnie ląduje na półce "dojazdowa do roboty"... Teraz obok biurka stoi mi rower z gp5k-25c która ma tak 3 dziury załatane (w tym jedną na boku) i biję ją na 6,5 - na miejskie jazdy do pracy się nadaje (najwyżej sobie w autobus wsiądę) na nic więcej bym jej nie ryzykował.

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ratowałem tak nawet oponę szosową, czyli zszycie nitką, a na wierzch łatka wycięta z taśmy na obręcz dołączanej do dętek Maxxis Flyweight (taka podgumowana od spodu, dobrze się trzyma na klej do latek).

Tu ciekawe porównanie:

Szycie:

 

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...