luciano Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 witam serdecznie, zastanawiam sie nad wymianą fabrycznych koł, waża one okolo 2400g, na takie o wadze około 1570gramów https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-r470-straightpull-centerlock/?wccp_component_selection[1541405521]=13018&wccp_component_selection[1617291019]=13021&wccp_component_selection[1570723172]&wccp_component_selection[1617885390]&wccp_component_selection[1617291021]=13020&wccp_component_selection[1570723174]&wccp_component_selection[1617885393]&wccp_component_selection[1617291017]=16000&wccp_component_selection[1542216967]&wccp_component_selection[1617885404]&wccp_component_selection[1565023587]&wccp_component_selection[1541405612]=14671&wccp_component_selection[1624629669]=13585&wccp_component_selection[1588602730]=10716&wccp_component_selection[1588602731]=10716&wccp_component_selection[1642520041]=14802&wccp_component_selection[1541405614]=8697&wccp_component_selection[1572886260]=13495&wccp_component_selection[1589184170]=10560&wccp_component_selection[1588602732]=10738&wccp_component_quantity[1541405521]=1&wccp_component_quantity[1617291019]=1&wccp_component_quantity[1570723172]=1&wccp_component_quantity[1617885390]=1&wccp_component_quantity[1617291021]=1&wccp_component_quantity[1570723174]=1&wccp_component_quantity[1617885393]=1&wccp_component_quantity[1617291017]=1&wccp_component_quantity[1542216967]=1&wccp_component_quantity[1617885404]=1&wccp_component_quantity[1565023587]=1&wccp_component_quantity[1541405612]=1&wccp_component_quantity[1624629669]=1&wccp_component_quantity[1588602730]=1&wccp_component_quantity[1588602731]=1&wccp_component_quantity[1642520041]=1&wccp_component_quantity[1541405614]=1&wccp_component_quantity[1572886260]=1&wccp_component_quantity[1589184170]=1&wccp_component_quantity[1588602732]=1#configuration Zależy mi na szybszej, dynamiczniejszej jeździe, wiekszej średniej prędkosci, czy taka zmiana byłaby odczuwalna dla zupełnego amatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Po zmianie kół fabrycznych na lżejsze składane, poczułem sporą różnicę w przyspieszeniu. Efekt minął po dwóch jazdach, bo się przyzwyczaiłem Lekkie koła pomogą też w podjazdach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 I w hamowaniu. Na wzrost średnich prędkości raczej nie licz (chyba że trasa będzie bardzo inetrwałowa), ale subiektywnie odczuwalna dynamika jazdy się poprawi. Ponad 800 g na kołach to już sporo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 (edytowane) Obręcz ma 20 mm szerokości wew. Do szosy ok ale do gravela ciut za mało. Celowałbym w min 22. Być może piasty Evanlite nie są złe ale chyba wolałbym DT. Edytowane 8 Listopada 2022 przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Cytat Obręcz ma 20 mm szerokości wew. Do szosy ok ale do gravela ciut za mało. A do gravela wjedą szersze opony niż 50mm? Dla ram gravelowych 45-50 to max. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Opona inaczej się układa na trochę szerszej obręczy. Nawet jak zakładamy 38C-45C to wg. mnie warto. Z tych opon które miałem na obręczy 22 mm mają szerokość podaną przez producenta. Np. Gravelking 43C ma 43 mm szerokości a 38C 38 mm. Na węższej obręczy 38C miało 36,5 mm (nie znam dokładnej szerokości obręczy, była to obręcz z kół które były oryginalnie w rowerze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luciano Napisano 8 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Ja bede jeździł na oponie 40mm, więc wydawało mi się że obręcz 20 jest jeszcze ok. Po wymianie kól i opon (giant montuje ciezkie balony) uzysk na masie byłby okolo 1400gram. Nawet taki uzysk nie przełoży sie na średnia na asfalcie na odcinku np 50km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Cytat Nawet taki uzysk nie przełoży sie na średnia na asfalcie na odcinku np 50km? Już ci ktoś wyżej napisał - jeśli trasa jest interwałowa. Tzn. jeśli masz tam dużo przyspieszeń, zmian prędkości to coś tam się przełoży ale nie licz, że zaczniesz jeździć o 2 kmh szybciej. Swoją jakie masz te prędkości? Jeśli te 50km to płaska, jednostajna jazda to zmiana nic nie da, zresztą powszechnie wiadomo jak działa koło zamachowe - im cięższe tym lepsze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Teraz panuje moda na szerokie obręcze ale bez przesady, do gravela to i węższe bywają. Spokojnie wystarczy 20mm. Koła masz ciężkie więc zmiana da efekt wręcz nowego roweru. Który jak ktoś wyżej napisał szybko minie Prędkość średnia raczej zostanie ta sama ale lżejszy rower to mniejsze zmęczenie na dłuższej trasie. No i pod górę to już się powinno odczuć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 3 godziny temu, chrismel napisał: Opona inaczej się układa na trochę szerszej obręczy. Nawet jak zakładamy 38C-45C to wg. mnie warto. Z tych opon które miałem na obręczy 22 mm mają szerokość podaną przez producenta. Np. Gravelking 43C ma 43 mm szerokości a 38C 38 mm. Na węższej obręczy 38C miało 36,5 mm (nie znam dokładnej szerokości obręczy, była to obręcz z kół które były oryginalnie w rowerze). Mam takie obręcze jak wyżej podane przez autora tematu. Opona 45c (wg producenta) ma na tych obręczach 46mm. No ale wiadomo, to zależy też od opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 2 godziny temu, luciano napisał: Ja bede jeździł na oponie 40mm, więc wydawało mi się że obręcz 20 jest jeszcze ok. Po wymianie kól i opon (giant montuje ciezkie balony) uzysk na masie byłby okolo 1400gram. Nawet taki uzysk nie przełoży sie na średnia na asfalcie na odcinku np 50km? Obręcz 20mm jest jak najbardziej oki. Sam patrzyłem na te koła do swojej szutrówki. Co do technicznych aspektów to nie wiem ile ważysz, ale jeśli to gravel i tłuczesz go po korzeniach, dziurach, a nie po gładkich leśnych szutrach to warto pomyśleć o paru zmianach. Podany przez Ciebie zestaw pewnie jest idealny do szosy, ale jeśli dużo jeździsz w mokrych i błotnistych warunkach to zmieniłbym piastę na dt 350 ze względu na lepsze uszczelnienie (zresztą jest film na YT Lemonbika o piastach i sami o tym mówią). Szprychy - tutaj wiele zależy od Twojej wagi i znowu tras po których jeździsz- w Lemonie dopłaciłem 200zł do podstawowego zestawu za szprychy cx ray- zapytaj, są lekkie i bardzo wytrzymałe. Tylko teraz ja policzysz, że na dt swiss waga wyjdzie 1610 gram - realnie z opaską pewnie 1650 (więc i tak jest dobrze). Jakby co nieco tańsza alternatywa (i niewiele gorsza) poniżej: https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r470-novatec-791-792-6-bolt/ Co do odczuć i prędkości...teoretycznie na płaskim różnic nie będzie. Tylko że u mnie i u wszystkich znajomych z mtb i z szosy-amatarów i ścigantów zmiana kół zawsze była odczuwalna i wpływała na średnie. Zyski nie są spektakularne, ale są...im więcej hopek, im więcej przyśpieszeń które musisz wykonać, stanąć w korby, czy nawet zrobić jakiś krótki podjazd tym zyski większe. Mieszkam w niby płaskiej wlkp., ale różnice czy w mtb, gravelu, szosie są. O górach to nawet nie wspominam.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luciano Napisano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 dzięki wszystkim za pomoc, zdecyduje się w takim razie na te koła. Jeszcze ewentualnie pomysle czy na tyl nie założyc jednak opony 36 a na przód 40, opona Tufo Speedero. Jazda dośc dynamiczna, głownie asfalty, plus ubite szutry, polne drogi, płaskie sciezki lesne/parkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.