Skocz do zawartości

[~4000] Rower XC do rekreacyjnej jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Poczytałem istniejące tematy i mam już "faworytów" wśród modeli XC z mojego budżetu, jednak przed ostateczną decyzją prośba o pomoc w rozstrzygnięciu, który model oferuje więcej/lepiej dopasowane do potrzeb.

Z tymi potrzebami, to oba modele prawdę mówiąc są już na wyrost, ale po kolei. Mam szosę i jestem z niej mega zadowolony, ale do jazdy po lesie + okazjonalnie wożenia dziecka w foteliku/przyczepce szukam drugiego roweru. W zawodach nie zamierzam brać udziału, na tereny górskie wolę chodzić piechotą, ale chciałbym wybrać dobry sprzęt na kolejne lata.

Rozmawiając ze znajomymi od słowa do słowa wyszło że jeżeli mogę sobie pozwolić to lepszy wariant jest amortyzator powietrzny niż sprężynowy. Podoba mi się napęd bez przerzutki z przodu, zawsze mniej czyszczenia (akceptuję ograniczenie wynikające ilości przełożeń)

Wybrałem wstępnie modele: Rockrider Explore 540 vs Kross Level 4.0. (pomijam temat dostępności modeli)

w obu: amortyzator powietrzny (w Kross z blokadą na kierownicy), Napęd: Deore 1x10, taperowana główka ramy.

Przewaga Kross: podoba mi się prowadzenie linek w obudowie, w Explore 540 jest tylko osłonka od spodu ramy.

Przewaga Explore 540: sztywna oś, komfort jazdy - po kilku chwilach jazdy ciężko ocenić, ale odniosłem pozytywne wrażenie z pozycji .

Na moje potrzeby z pewnością wystarczyłby niższy model, ale mam nadzieję że to będzie zakup na lata, więc ten budżet akceptuję. Prośba o Wasze sugestie co do tych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Szczerze mówiąc przy cenie Explore 540 i świadomości, że XC100 kosztuje 500 zł więcej, czyli 300 ponad budżet to właśnie w tym kierunku bym poszedł. Napęd i amortyzator zauważalnie lepsze niż w Explore, ponadto znacznie szerszy zakres przełożeń, co pozwala już n podjeżdżanie większych górek.

Mnie Kross nie ujmuje, chyba że oglądałem coś innego niż Ty. 😉

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę się do tematu. Koleżanka szuka roweru, taki do którego da się zamontować bagażnik i błotniki i moja uwaga skupiła się na Explore 540. Dla niej wystarczy w zupełności, teraz jeździ na starym klunkrze MTB. Znacie może propozycje do kwoty 4000 zł? Z jednej strony nie musi to być super sprzęt bo ona jeździ rekreacyjnie, ale nie chcę jej wybrać totalnego padła. Od razu uprzedzam, że musi być amortyzator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bogus napisał:

Szczerze mówiąc przy cenie Explore 540 i świadomości, że XC100 kosztuje 500 zł więcej, czyli 300 ponad budżet to właśnie w tym kierunku bym poszedł.

Tylko, że Explore jest bardziej "rekreacyjny" a XC100 bardziej "sportowy" i wymusza bardziej sportową, agresywna, wyciągniętą pozycję i nie wiem czy o to autorowi wątku chodziło skoro szuka roweru do jazdy po lesie i wożenia dziecka w foteliku i nie ma zamiaru brać udziału w zawodach. Musiałby przejechać się jeszcze na XC100 i zobaczyć czy taka pozycja mu pasuje

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Wasze dotychczasowe wskazówki.

Co do pozycji, to jeżeli chodzi o XC 100 to widziałem go na żywo w sklepie, ale nawet nie próbowałem wsiadać, bo uznałem że ten Explore 540 to już jest na moje potrzeby zbyt wiele (tu zwiększyłem budżet, żeby był ten amortyzator powietrzny).  Będę kupował rozmiar L.

Sprawdziłem w Decathlon jeszcze Romet M7 (biały, teraz nie widzę go już na ich stronie) i była mniej wygodna pozycja. Podobno bardziej sportowa, ale właśnie nie na moje potrzeby.

Napisałeś @bogus o lepszym napędzie w XC100. Natomiast na stronie dopuszczają dwa warianty:

Cytat

"Kaseta Deore 11-51 lub Microshift 11-46 (w zależności od dostępności podzespołów).

Rozumiem, że ten tylko w przypadku tego Deore jest lepiej, bo Microshift taki sam układ jak w Explore 540? Będę kupował z odbiorem w sklepie, ale wolę przed zamówieniem zrozumieć dostępne opcje.

Napisałeś @chudzinkio kwestii wizualnej - nie chciałem jej na początku poruszać, ale przyznam że Kross Level 4.0 jest w malowaniu szarym jak dla mnie po prostu brzydki. Najbardziej podoba mi się Explore 540, a w drugiej kolejności XC 100.

Jeszcze na koniec upewnię się, czy dobrze zrozumiałem - amortyzator powietrzny faktycznie ma przewagę nad sprężynowym/hydraulicznym w komforcie użytkowania i łatwości konserwacji dla amatora bez ambicji startu w zawodach? Bo może to podstawowe założenie jest błędne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rozumiem, że ten tylko w przypadku tego Deore jest lepiej, bo Microshift taki sam układ jak w Explore 540?

Nawet jeżeli byłaby kaseta o rozpiętości 11-46 to w XC 100 będą te przełożenia lepiej zestopniowane (nie będzie dziury). Poza tym w łatwy sposób można wymienić na np. 11-50.

Cytat

amortyzator powietrzny faktycznie ma przewagę nad sprężynowym/hydraulicznym w komforcie użytkowania i łatwości konserwacji dla amatora bez ambicji startu w zawodach?

W komforcie zdecydowanie tak, bo można ustalić jego "twardość" pod swoją wagę. Co do konserwacji - mniej problematyczny jest sprężynowy, ale nie na tyle żeby go kupować, a przynajmniej nie w tej klasie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 godzin temu, Marko2022 napisał:

Rozumiem, że ten tylko w przypadku tego Deore jest lepiej, bo Microshift taki sam układ jak w Explore 540? Będę kupował z odbiorem w sklepie, ale wolę przed zamówieniem zrozumieć dostępne opcje.

Nie jest to taki sam układ, o czym wspomniał @chudzinki. Ponadto mowa o samej kasecie, a cała reszta to nadal znane i lubiane Deore. Po pierwsze masz lepiej zestopniowane przełożenia. Po drugie możesz przejść bez problemu na kasetę 11-51, czego w Explore bez zmiany przerzutki, manetki, kasety, łańcucha nie zrobisz.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisuje się do tematu (kwota ta sama) + może być używany... Z mojej analizy i promocji widzę, że można wybrać pomiędzy:

1. Nowy Cube Analog 2022

2. Nowy Trek Marlin 7 2022

3. Używka Orbea Alma H30 chyba 2021

4. Używka Orbea Alma H50 chyba 2021

4. Nowy Gran Canyon 5 2022

Przeznaczenie - jazda po ścieżkach w lesie / podjazdy / zjazdy / single-tracki. Co rekomendujecie? HELP!

Edytowane przez drevko
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...