Skocz do zawartości

[około 6000 zł] Pierwszy gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam swojego pierwszego gravela. Przesiadka z mega budżetowego MTB. Na chwilę obecną to jest jazda wokół komina po 50km przynajmniej raz w tygodniu, plany na pierwszą 100. Myślę, że tak 65% asfalt, 35% drogi leśne. Na początku byłem nastawiony na decathlonowego Tribana, ale nigdzie nie da się go przymierzyć no i im dalej w las to dalej było mi od niego. Z wymagań to fajnie jakby miał GRXa (preferuje jednak dwa blaty z przodu, mam w okolicy trochę górek na które bym się zapatrywał), hydraulikę i sztywne osie. Do tej pory udało mi się przejechać tylko na Boreasie 1 Lite z 2023, bo tylko to było dostępne, a rozważałem używanego Aspre 2 z 2021 roku (geometria podobna). Było mi na nim wygodnie, czułem się komfortowo przez te kilka minut więc myślę, że celowałbym w podobną geometrię. Rozmiar 56 był jak znalazł, bo Pani w sklepie mówiła, że 58 mam zbyt wyciągniętą pozycję i raczej pójdzie mostek do skrócenia.

Fajną opcją byłby Unibike Geos, ale wiadomo jak z dostępnością, raczej nie ma co się napalać, plus MAX 90KG to jest żart. :) Przy moim 190cm wzrostu byłoby ciężko to przeskoczyć, aczkolwiek domyślam się, że tam jest też duży margines.

Esker 6.0 poza budżetem. Lecz znalazłem w jednym sklepie za lekko ponad 6000 zł rocznik 2021, z opcją "dopytać o dostępność", więc takie pytanie na boku, czy jest tam jakaś różnica między 2021, a 2022? Bo swoim laickim wzrokiem nie dostrzegam.

No i stoję aktualnie przed wyborem, jutro będę miał okazję się nim przejechać: Kellys Soot 50. Słyszałem o problemach z doborem części i na start jest do wymiany ekspander. Rozumiem, że to wystarczy? Dodatkowo słyszałem, że pozycja nawet wygodniejsza od Aspre 2. Osprzęt też wygląda ciekawie. Czy będzie to odpowiedni wybór? Wiem, że konkretną decyzję o tym czy to był dobry zakup będę miał po paru jazdach, ale tak z grubsza. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, warmweather napisał:

Z wymagań to fajnie jakby miał GRXa (preferuje jednak dwa blaty z przodu, mam w okolicy trochę górek na które bym się zapatrywał), hydraulikę i sztywne osie.

No i tylko takie sprzęty bierz pod uwagę. Lepiej raz a porządnie, późniejszy upgrade jest nieopłacalny.

4 godziny temu, warmweather napisał:

ozważałem używanego Aspre 2 z 2021 roku (geometria podobna). Było mi na nim wygodnie, czułem się komfortowo przez te kilka minut więc myślę, że celowałbym w podobną geometrię. Rozmiar 56 był jak znalazł, bo Pani w sklepie mówiła, że 58 mam zbyt wyciągniętą pozycję i raczej pójdzie mostek do skrócenia.

Przez kilka minut to ci na wszystkim będzie wygodnie, upewnienie się, że wszystko jest tak jak powinno zajmie ci kilkaset kilometrów

Jeśli masz 190 wzrostu - zmierz też przekrok - to zapomnij o 56/L, tylko XL wchodzi w grę

4 godziny temu, warmweather napisał:

Fajną opcją byłby Unibike Geos, ale wiadomo jak z dostępnością, raczej nie ma co się napalać, plus MAX 90KG to jest żart. :) Przy moim 190cm wzrostu byłoby ciężko to przeskoczyć, aczkolwiek domyślam się, że tam jest też duży margines.

Nie wiem jak to tam dokładnie wygląda ale podejrzewam po prostu błąd w specyfikacji

4 godziny temu, warmweather napisał:

Esker 6.0 poza budżetem. Lecz znalazłem w jednym sklepie za lekko ponad 6000 zł rocznik 2021, z opcją "dopytać o dostępność", więc takie pytanie na boku, czy jest tam jakaś różnica między 2021, a 2022? Bo swoim laickim wzrokiem nie dostrzegam.

Bez znaczenia

4 godziny temu, warmweather napisał:

No i stoję aktualnie przed wyborem, jutro będę miał okazję się nim przejechać: Kellys Soot 50.

Rower jest ogólnie spoko ale podejrzewam, że największy rozmiar będzie dla ciebie za mały. Na start masz do wymiany ekspander i pewnie opony, są mega agresywne jak na gravela a jeśli masz zamiar głównie po asfalcie jeździć to będą tragiczne

4 godziny temu, warmweather napisał:

Dodatkowo słyszałem, że pozycja nawet wygodniejsza od Aspre 2.

Każdemu "wygodnie" na czym innym i wynika to z masy czynników, anatomii, rozciągnięcia/wytrenowania, doboru odpowiedniej geometrii

Edytowane przez Mihau_
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mihau_ napisał:

Przez kilka minut to ci na wszystkim będzie wygodnie, upewnienie się, że wszystko jest tak jak powinno zajmie ci kilkaset kilometrów

Jeśli masz 190 wzrostu - zmierz też przekrok - to zapomnij o 56/L, tylko XL wchodzi w grę

Mierzyłem się do niego i nawet sprzedawca powiedział, że albo 56 albo 58 i skrócić mostek do 90 więc teraz to już mam totalny mętlik 

 

7 minut temu, Mihau_ napisał:

Rower jest ogólnie spoko ale podejrzewam, że największy rozmiar będzie dla ciebie za mały. Na start masz do wymiany ekspander i pewnie opony, są mega agresywne jak na gravela a jeśli masz zamiar głównie po asfalcie jeździć to będą tragiczne

Jutro się przymierzam więc zobaczymy, ekspander to tam groszowe sprawy, ale te linki na zewnątrz to mega mnie zniechęciły. Pierdoła ale boli, że w tej cenie takie coś 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed podobnym wyborem co Ty pod koniec ubiegłego roku i kupiłem rower, gdzie przewody hamulca i przerzutki prowadzone są po stronie nienapędowej dolnej rury, potem przechodząc pod mufą suportu. Też mnie to trochę raziło ale z perspektywy czasu widzę, że to był dobry wybór bo serwis zajmuje zdecydowanie mniej czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, warmweather napisał:

Mierzyłem się do niego i nawet sprzedawca powiedział, że albo 56 albo 58 i skrócić mostek do 90 więc teraz to już mam totalny mętlik 

Sprzedawca nie musi mieć o tym pojęcia

18 minut temu, warmweather napisał:

ale te linki na zewnątrz to mega mnie zniechęciły. Pierdoła ale boli, że w tej cenie takie coś 

Nie linki tylko przewód hamulcowy.

Zapytam też - co to znaczy "Pierdoła ale boli, że w tej cenie takie coś"? Czyli w jakiej cenie? Dla randomowego kowalskiego 6k na rower to kosmos ale kiedy coś już jeździsz i chcesz mieć gravela to ta kwota jest najniższą możliwą na coś trzymającego się kupy więc nie wymagaj "nie wiadomo czego". Pomijając już, że każe rozwiązanie ma swoje wady i zalety a zaletą wewnętrznego prowadzenia jest w sumie tylko wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na niego jestem najmniej nastawiony. Chciałbym czegoś bardziej w stronę szosy, ale też od razu nie rzucać się na głęboką wodę, stąd decyzja o gravelu w miarę wygodnym, ale też bez przesady. Stack/Reach tak w granicach 1.5. Na boreasie 1 lite jeździło mi się już komfortowo.

Edytowane przez warmweather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mihau_ napisał:

Przestudiuj geometrię i pomyśl czy właśnie tego w gravelu szukasz bo silex to jednak skrajność

Dokładnie . Inżynierowie z Meridy musieli się mocno postarać żeby popełnić cos tak bardzo pozbawionego emocji i sportowego ducha 🙄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz przeciwnie. Konstruktorzy od Meridy podeszli bardzo profesjonalnie i zrobili gravela od początku do końca.  Zrywajac kompletnie z naleciałości wziętych z szosy i kolarstwa przełajowego. 

Jest kanał na Yotube prowadzony przez użytkownika Velobird i pokazuje  że ten rower nie jest przysłowiowym dziadkowozem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...