Skocz do zawartości

[latarka] Convoy S2+ rowerowy, czyli dobrze zrobiona latarka rowerowa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję serdecznie:

@PablitoMTD, @PJ4cK, @Barbus, @PawelW84, @hawk67, @johnyr7, @bogus, @123pla, @chopmaz, @pikador, @qirke, @olo850, @Qbek84, @chudzinki, @pawel934, @Orion_p, @pierotez

za wsparcie projektu "Convoy S2+ rowerowy". Mam nadzieję, że wasze latarki rozgonią mrok zbliżającej się jesieni i pozwolą bezpiecznie kręcić kilometry.

Dzień jest coraz krótszy a wojownikom MTB i szos potrzeba oręża do walki z ciemnością. Rambolbambol w kuźni cały czas wykuwa nowe miecze świetlne.
Wszystkim tym, którzy czekają na wybrane przez siebie niestandardowe diody czy optyki mówię: cierpliwości, odsiecz nadciąga.

image.thumb.jpeg.070feb95231fb18f923ff55b19044507.jpeg

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

W zeszłym tygodniu przyszła do mnie latarka od @rambolbambol z optyką 20x60. 

Udało mi się już przetestować ją nocą w lesie oraz podczas jazdy po mieście po zmroku. Jestem pod ogromnym, pozytywnym wrażeniem. W nocy mogę śmiało jechać 30 km/h+ po lesie bez żadnego innego źródła światła i czuję się dobrze. To dla mnie zupełnie nowa jakość. Jeśli chodzi o jazdę po mieście - światło jest bardzo dobrze rozproszone, świeci szeroko, nie razi. Jak jest sztuczne oświetlenie (latarnie itp.), to wręcz nie widać jak świeci convoy, a dopieo jak się go wyłączy to widać, ile dawał :D

Załączam jedno foto z lasu z nocy (convoy to jedyne źródło światła, po wyłączeniu kompletna ciemnica) - ale nie ma co się przywiązywać do fotek z telefonu. Najlepiej zamowić i wypróbować samemu :)

Ktoś wyżej pisał, że drogo - moim zdaniem cena jest bdb, z tego co patrzyłem to mocne lampki z odcięciem to koszt sporo wyższy. 

 

EDIT: nie potrafię obrócić zdjęcia :(

 

IMG_7137 (1).jpg

Edytowane przez pawel934
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejne fajne usprawnienie w latarce Convoy S2+ znalezione! 

Dotychczas jeśli ktoś chciał mieć krystalicznie czyste szkiełko, to jedyną opcją była wymiana oryginalnego szkiełka z S2+ na akrylowe. Ma to swoje wady, bo akryl łatwo się rysuje, ale za to się nie tłucze. Oryginalnie szkiełko nie jest doskonale przezroczyste i pod pewnym kątem jest wręcz "mleczne". Niezależnie od tego ile się go poleruje, zawsze takie zostaje.

I tu wchodzi w swojej wspaniałości żółty proszek zwany tlenkiem ceru. Kupiłem go, żeby naprawić paskudną rysę na szybie swojego auta. Postanowiłem wypróbować go na szkiełkach latarek. Na zdjęciu poniżej są dwa szkiełka wyjęte z nowych fabrycznych Convoy S2+, z czego to lewe było przez 10 minut pieszczone szmatką z napylonym tlenkiem ceru. Taka polerka usprawnia przepuszczanie światła i poprawia i tak niezłe "odcięcie" optyki 20x60. Okazuje się nawet, że pod tą warstwą chemicznego mleka jest jakaś tam powłoka anti-reflex.

image.thumb.jpeg.7181938247182d48b25b6a7cbf12d7fe.jpeg

Latarki wysłane od października 2023 mają już szkiełka po takiej polerce. 

Jeśli kupiłeś ode mnie latarkę na ForumRowerowe.org a chciałbyś, żeby była dopakowana wszystkimi usprawnieniami, jakie do tej pory wykryłem w hoście Convoy S2+, to proszę o kontakt. Pokryjesz wysyłkę w tę i z powrotem a ja za 10zł zrobię polerkę szkła i wlutuję podłoże diody w pigułkę.

W związku z nowym nabytkiem, zabrałem się też za poprawianie oświetlenia LED do motocykli. Tu jest duży potencjał do poprawek z uwagi na wielkie aluminiowe radiatoro-obudowy tanich halogenów LED.

moto1.thumb.jpg.8fd1aa797ab46cde3c51eac5374efafb.jpg

image.jpeg.4ab7455c41fba64f5eb090e6259c1caf.jpeg

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2023 o 10:19, chudzinki napisał:

Ja na razie siedzę cicho, bo nie zdążyłem przetestować. Bardzo jestem ciekawy porównania z tą 20x60.

A ja jestem trochę zawiedziony, bo w porównaniu do mojej starej latarki światło jest dużo ciemniejsze, a optyka 10x45 od 20x60 różni się mniej niż oczekiwałem.

Moooże troszkę mniej oślepia. Zamówiłem wczoraj daszek, na drogi publiczne.

Załączam zdjęcia, chociaż "fotografista" ze mnie żaden 😀i te zdjęcia nie oddają tego co widzi oko.

 

 

 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziękuję Panu moderatorowi @sznib za otwarcie tematu.
 

Latarki Convoy S2+ mam cały czas w ofercie i cały czas poprawiam nowe.

Z okazji nadciągającego Black Friday zrobimy promocję. Wszystkie latarki zamówione do końca listopada 2024, będą w takiej cenie.

image.png.e961bb3b48be8a5e06d9645118dfb563.png

Latarek mam kilkanaście na stanie, ogniw mniej więcej tyle samo, ale obiecuję, że zamówione w listopadzie latarki wyślę w powyższych cenach, nawet jeśli będzie trzeba poczekać na elementy, jak coś mi się skończy.

  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rambolbambol a w czym ten Convoy jest lepszy od tego Mactronica https://latarki.pl/home/9392-mactronic-scream-31-lampa-rowerowa-przednia-1000-lm-5907596142891.html można go dostać w Polsce za około 230 zł lub zamówić bezpośrednio z Ali nawet za 150 zł? W tym Mactronicu z tego co piszą optyka jest super (łącznie z bocznym światłem - dziury w obudowie), ma wymienną baterię 18650, rozmiar mniejszy od Convoya i dodatkowo masz gwarancję??

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mactronic Scream 3.1 To zupełnie inna latarka, przede wszystkim z powodu rozkładu światła i budowy.

W moich latarkach masz optykę 20x60, która świeci "kwadratowo", czyli szeroko na 60 stopni i wysoko na 20 stopni. Daje ci to możliwość takiego ustawienia latarki, żeby było ładne i wyraźne odcięcie przed rowerem. W Scream masz standardowy rozkład z spotem po środku i spillem na zewnątrz, delikatnie rozmyty poprzez optykę typu plaster miodu. Jest to rozkład punktowy.

Zasadniczą różnicą jest jednak budowa. Scream ma diodę Cree™ XP-L mimo aluminiowego korpusu, wewnątrz mocowanie diody i sterownika ma z plastiku. Niewiele ciepła z nich odprowadzane jest na obudowę. Convoy S2+ ma mosiężną pigułkę i aluminiową obudowę, która służy jako radiator. U mnie dodatkowo zarówno dioda, jak i sterownik są zalutowane w tej pigułce. Poprawiony Convoy S2+ przyjmie i odda 10-12W ciepła. XP-L przy 3A musi oddać prawie 10W ciepła. XM-L2 i SST40 podobnie. W rezultacie w maksymalnym trybie 1000lm Scream gotuje się w środku powodując, że albo dioda XP-L szybko straci swoją maksymalna moc albo zadziała zabezpieczenie (jeśli takie jest) i latarka ściemni się. O przegrzewanie i degradację diody w poprawionym Convoy S2+ nie ma się co obawiać.

Patrząc na recenzję https://spidersweb.pl/2019/07/lampka-rowerowa-mactronic-scream-3-1-recenzja.html widzę też że barwa diody w scream to 6000K albo więcej (zimny niebieski). Ja takich diod nie stosuję, bo ta barwa nie oddaje realnych kolorów przedmiotów w ciemności i nie pozwala łatwo przyswajać obiektów w ruchu. Ma to znaczenie jeśli jeździsz zupełnie po ciemku po lesie. W ciemnoniebieskim świetle wszystko wygląda trupio blado. Ja stosuję XM-L2 o barwie 4C, czyli 4500K i SST40 o barwie 5000K.

Nie miałem w rękach Scream 3.1, ale miałem Scream 2 i w mojej ocenie nawet nie poprawiona Convoy S2+ z diodą XM-L2 T6-4C zjada ją na starcie w każdej kategorii (cena/moc/czas świecenia/rozkład światła/wykonanie/wytrzymałość).

Gwarancję u mnie masz taką, że jeśli fizycznie nie popsujesz latarki albo jej nie utopisz w wodzie, to będzie świeciła. Jeśli coś będzie nie tak, to możesz odesłać ją do mnie i naprawię ją za free. Tylko tu na forum sprzedałem ponad 40 latarek i tylko raz latarka była odesłana do poprawki. Powodem był poluzowany krążek trzymający płytkę włącznika. Idzie to naprawić poprzez dokręcenie go szczypcami segera albo nożyczkami. Obecnie cynuje ten mosiężny krążek od spodu i nie ma opcji, żeby z czasem się odkręcił.

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...