rudkar Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Szanowni, Szukam już jakiś czas i amba fatima w tym temacie. Jeżdżę na mleku i też od czasu do czasu zmieniam opony na inne w zależności gdzie chcę poszaleć ale zwykle jak to bywa - tu się taśma podwinie tu się coś rozklei i zabawa z klejeniem obręczy od nowa., Zacząłem szukać obręczy bez dziur ale poza MAVIC nic nie można znaleźć - jak wiadomo mavic strasznie drogi w takiej wersji i tu pytanie Czy są obręcze bez dziur do 29-er mtb? Z góry dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavi Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 zamawiasz carbonium UST i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Rozwiązanie mało popularne, bo mało potrzebne i mało wygodne. Zamiast wydawać na takie wymysły, nie lepiej kupić drugie koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 (edytowane) Ale skąd wiesz: miałeś takie koła czy się Tobie tylko wydaje? Edytowane 7 Listopada 2022 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 @Chociemir Ty to masz jakiś problem z moimi wypowiedziami. Nie będę już cytował, ale jest takie powiedzenie. Nie trzeba próbować, żeby wiedzieć jak smakuje. Wyobraź sobie, że są takie rzeczy, które wystarczy znać w teorii. Jeżeli masz trochę wyobraźni, to bez brania ich do ręki, jesteś sobie w stanie uzmysłowić chociażby to, co napisałem poniżej. Problematyczny jest chociażby temat zaplatania. Nie jest to takie proste jak przy klasycznych obręczach. Cokolwiek stanie się w obrębie szprycha/ nypel, serwis będzie dużo trudniejszy i bardziej kosztowny. Sama obręcz jest droga, a autor jasno wskazuje że budżet nie jest nieograniczony. Skoro obręcze są drogie, dojdzie przeplatanie/ zaplatanie koła od nowa, to nie lepiej dokupić piasty i niewiele większym kosztem mieć drugi komplet kół? Nawet przekładanie kasety i tarcz, to wciąż mniej czasu i roboty niż przy zmianie opon i ich zalewaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Cytat Nawet przekładanie kasety i tarcz, to wciąż mniej czasu i roboty niż przy zmianie opon i ich zalewaniu. Tu bym się do końca nie zgodził... Jak się okaże, że za każdym razem trzeba podregulować przerzutkę, cofać klocki i regulować zaciski (inne zużycie tarcz) to już wolę przekładać opony. Zwłaszcza, że przynajmniej w przypadku pary obręcz DT / opony specialized zakładanie i ściąganie idzie naprawdę łatwo i uszczelniają się zwykłą pompką podłogową. Pozostając w temacie. Oryginalna taśma kół systemowych DT wytrzymała bez żadnych zastrzeżeń już kilkadziesiąt przekładek opon. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Dlatego najlepiej mieć identyczne piasty i tarcze. No nie ważne. Według mnie to jest jakaś alternatywa, więc wyraziłem swoje zdanie. Przy częstej zmianie opon, dochodzi także koszt mleka. Nikt za darmo go nie rozdaje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Cytat Przy częstej zmianie opon, dochodzi także koszt mleka Przelewam z opony zdejmowanej do opony zakładanej 😄 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 (edytowane) 7 godzin temu, ChuChu napisał: Wyobraź sobie, że są takie rzeczy, które wystarczy znać w teorii. Wyobraź sobie, że ja mam koła z takimi obręczami i to co o nich piszesz to jest mniej więcej poziom wiedzy szczerbatego sucharach... Edytowane 7 Listopada 2022 przez Chociemir 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 To napisz mi, w którym miejscu skłamałem. Dokładnie napisałem, gdzie leży różnica w stosunku do klasycznych obręczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rudkar Napisano 8 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Cieszę się ze daliście sobie po razie ale czy możemy wrócić do tematu? Jakie obręcze nie mają dziur - firmy, modele? Poza mavic bo to strasznie drogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Cytat bo to strasznie drogie Fulcrumy i Enve nie będą tańsze... Nie ma za wiele no hole tubelessów i żadne nie są tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2023 W dniu 8.11.2022 o 11:45, rudkar napisał: Cieszę się ze daliście sobie po razie ale czy możemy wrócić do tematu? Jakie obręcze nie mają dziur - firmy, modele? Poza mavic bo to strasznie drogie Odkopię troszkę. Mam koła Shimano WH-MT75 czyli XT. No i własnie mam tam obręcze takie bez dziur. Zaspawane fabrycznie. Jedynie otwór na wentylek. Wentylek notubes i koło szczelne bez zadnych taśm. Ale dalej nie doszedłem, jak to sie zaplata. Wrzuca nyple przez otwór wentylka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2023 (edytowane) Szprychy nagwintowanym końcem wkręcasz w piastę a drugim końcem z nawleczonym nyplem wkręcasz w obręcz. Edytowane 15 Kwietnia 2023 przez leejoonidas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2023 W dniu 7.11.2022 o 12:50, KSikorski napisał: Tu bym się do końca nie zgodził... Jak się okaże, że za każdym razem trzeba podregulować przerzutkę, cofać klocki i regulować zaciski (inne zużycie tarcz) to już wolę przekładać opony. Zwłaszcza, że przynajmniej w przypadku pary obręcz DT / opony specialized zakładanie i ściąganie idzie naprawdę łatwo i uszczelniają się zwykłą pompką podłogową. Pozostając w temacie. Oryginalna taśma kół systemowych DT wytrzymała bez żadnych zastrzeżeń już kilkadziesiąt przekładek opon. Aktualizacja. Przekładanie opon zimą/wczesną wiosną jest bardziej upierdliwe niż przekładanie tarcz i kasety 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.