PawelW84 Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 Cześć Mam do was kilka pytań odnośnie Reby FS-REBA-RL-A9 z manetką blokady. Chciałbym zrobić jej upgrade do DebonAir Jej nr fabryczny to 46T01619953, co powinienem do niej kupić żeby przeprowadzić taki zabieg ??? Gdzieś czytałem, że części to około 200zł. Druga sprawa to kwestia regulacji. Ważę 85kg. Amor mam nabity na 95 PSI. Tłumienie -8 (czyli w stronę żółwia). SAG w okolicy 20-25% zależnie czy siedze na siodełku czy stanę na pedałach (do przodu się nie wychylam bo rzadko tak jeżdżę) Założone 2 tokeny. Miejsce jest na 3 Po spuszczeniu powietrza do 0 amor chowa się na 0,5cm od korony. Po wyciągnięciu na maxa ma 10-10,5 cm mierzone od góry uszczelki kurzowej. Czy to nie za mało ? Skoro amor ma skok 100mm to jego długość nie powinna wynosić 11-11,5 cm ?? Tak jest w Recon DebonAir o skoku 100mm? Co może być przyczyną ?? Pytanie trzecie. Przy takim ustawieniu amor ładnie wybiera wszystkie małe nierówności. Przy normalnej jeździe jest komfortowo. Przy ostrzejszej nie dobija. Pozostaje mu jakieś 2,5cm skoku do korony. Mam jednak wrażenie że przy trudniejszym terenie jakoś zbyt szybko przelatuje mi przez środkową część skoku, aż dochodzi do punktu progresji wywołanej tokenami. Gdy amor dobijam do wyższego ciśnienia, sag się zmniejsza, a amor robi się sztywniejszy ale dzieje się to kosztem pochłaniania drobnych nierówności, no i pewnie zakres skoku sie zmniejsza u góry. Czy ja coś robię nie tak ? Rozumiem, że jak włożę mu 3 tokena wzrośnie mu progresja więc przy stosunkowo niskim ciśnieniu powinien ładnie chodzić na początku skoku i nie przelatywać przez środek. Spowoduje to niestety że skróci się jego skok roboczy bo przez zmniejszenie pojemności komory swoją masą nie będę wstanie go zamknąć. Z drugiej strony wyjęcie tokena spowoduje, że amor przy tym samym cisnieniu będzie jeszcze bardziej przelatywał przez środek skoku, a do tego zacznie dobijać do korony, a SAG pewnie nieco wzrośnie więc jego rzeczywisty skok roboczy też się skróci tyle tylko ze z dołu. No i będzie trzeba dobić nieco ciśnienia, co znów upośledzi wybieranie małych nierówności. Dobrze kombinuję, czy mam jakiś błąd w myśleniu ? Co wy byscie zrobili ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 Cytat Jej nr fabryczny to 46T01619953, co powinienem do niej kupić żeby przeprowadzić taki zabieg ??? Na dole załączonej strony masz przycisk "upgrade kits" i tam będą numery części do kupienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 7 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Widziałem to. Nie wiem czemu wcześniej po wpisaniu tego kodu wyskakiwały mi całe tłumiki. Teraz widzę że jest to jeden element. Podaje że jest to część 11.4018.096.002 ale dostępność to dramat 😕 Rozumiem, że to będzie to ? Czy ktoś zamawiał z tego sklepu ? https://www.worldwidecyclery.com/products/rockshox-debonair-air-spring-sealhead-32mm-sid-a1-a42011-2016-reba-a2-2013-bluto-a1-2015 Na resztę pytań ktoś coś poradzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 (edytowane) W pierwszej kolejności sprawdź bo możesz mieć już fizycznie w amortyzatorze sealhead DbA (taki RockShox DebonAir Air Spring Sealhead 32 mm | SPOKE (spoke-store.com)) na dole sprężyny powietrznej (widać po zdjęciu goleni dolnych). W takim przypadku wymieniasz tylko uszczelki kurzowe na SKF ULF (00.4318.045.003), przy składaniu widelca nie używasz mulastego PM600 tylko dedykowany dynamic seal (do sprężyny powietrznej dodatkowo poza smarem 3ml oleju 5wt) względnie sram butter. Całość współcześnie chodzi na olejach maxima (plush 5wt do tłumika i heavy do goleni dolnych). Jeśli masz plastikowy sealhead to szukaj 11.4018.096.002, szczególnie poza granicami PL można to kupić sporo taniej nawet z wysyłką niż lokalnie. Realnie dało się do niedawna nabyć to za 60-70zł. Inne komponenty eksploatacyjne do RS też za granicą tańsze. U nas niestety inflacja 17,2% ale w ujęciu miesięcznym . Co do skoku nominalnego to ma być 100mm od korony (ew. +5mm) do max wysunięcia. W tej rebie nie można już go zwiększyć. Co do przelatywania przez skok to jest to naturalne - niższe ciśnienie - większa czułość na wszystko włącznie z Twoją masą oraz pedałowaniem. Tokeny jak sam zauważyłeś powodują realnie zmniejszenie skoku i zwiększają progresję ale często nie od tego miejsca gdzie byśmy chcieli. Tutaj pomagają tłumiki z rozdzielnie ustawianą kompresją wolną i szybką ale w rebie jest prosty MC, który tego nie ma. To widelec szyty do sportu był nie do wypłaszczania kostki brukowej. Przy składaniu ważne, żeby robić to w miarę możliwości na skomplesowanych goleniach (żeby nie było nadmiaru powietrza w przestrzeni między goleniami - to działa jak dodatkowa sprężyna powietrzna tylko nie kompensowana żadną komorą negatyną). Edytowane 7 Listopada 2022 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 8 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 Wielkie dzięki za odpowiedź. Właśnie gryzę się z myślami czy aby nie zabrać się za serwis amora samodzielnie, tym bardziej że mam Judy silver TK soloair, Recon gold i Reba więc zakup tych smarów i olei jakoś by się ekonomicznie bronił, bo jak rozumiem nadadzą się do nich te same ? @Dokumosa Mógłbyś polecić jakiś filmik instruktarzowy w którym prawidłowo przedstawiony jest serwis Reby ?? Znalazłem na stronie Sram ale fajne byłoby mieć coś na YT https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/gen0000000006226-2017-2021-reba-bluto.pdf Rozumiem, że do przeglądu potrzebuję: zestawu serwisowego 00.4315.032.632 i ewentualnie uszczelki kurzowe SKF ULF 00.4318.045.003.. Szkoda tylko że przy zakupie tych SKF-ów zostaną mi nowe uszczelki z zestawu serwisowego 😕 oleju MAXIMA Plush 5wt- 3ml do sprężyny górnej oleju Maxima PLUSH Dynamic heavy - 10ml do goleni dolnych smar Dynamic Seal Grease 00.4318.008.002 Do przeróbki na DebonAir, o ile już w niej nie siedzi sealhead DbA 11.4018.096.002. Rozumiem, że powinien być czarny ? Czy warto na wszelki wypadek zaopatrzyć się w ślizgi ?? Amor ma 1500km Jaki jest ich numer katalogowy bo na schemacie nie mogę sie dopatrzyć Możesz podzielić się jakimś namiarem na sklep gdzie Ty robisz zakupy bo jakoś nie mogę ogarnąć żadnego gdzie kupiłbym od ręki wszystkie części i oleje Może być za granicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Ślizgi we wspomninych amortyzatorach są już niewymienne (tzn. nie są już sprzedawane nowe). Zakupy robię tam gdzie akurat taniej. Zwykle bikeinn, bike-components, bike-discount. Odnośnie objętości oleju w goleniach dolnych - można zalać po 10ml/goleń. Tak, sealhead do reby jest czarny (przynajmniej osobiście czerwone widywałem tylko w 35mm). Maxima 5wt jest też do tłumika, tu idzie tego sporo. Smarowidła mogą być te same do wspomnianych amortyzatorów. Współczuję serwisu judy silver 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Sporo to znaczy ile mniej więcej? Czy mógłbyś mi potwierdzić że to prawidłowy zestaw serwisowy do Reby 0.4315.032.632 ?? Zawiera on wszystko co mi potrzebne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Sporo tzn ponad 100ml per tłumik. Jest prawidłowy do Reby A7-A9 80-100mm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 Gdyby ktoś szukał zestawu do serwisu to tu jest chyba dobra cena https://finisher.pl/produkt/uszczelki-rockshox-00-4315-032-632-reba-a7/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baczek31 Napisano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 Czy ten DebonAir będzie pasował do Raba A9 100mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Wpisz numer seryjny swojej reby do trailhead i w upgrade parts będziesz miał podany numer pasującej części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 czy dynamic seal jest zalecany według instrukcji? używam go do dampera bo jest zalecany przez RS ale do przedniego widła uważam że się nie nadaje, zamula pracę przedniego amortyzatora, lepiej amortyzator pracuje na sram butter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Jeśli o sprężynę powietrzną chodzi to RS zaleca do takiej usmarowanej DynamicSeal'em dodać na etapie montażu shaftu 1ml oleju maxima heavy na tłok i oringi sealheda oraz po wsadzeniu shaftu na swe miejsce od góry jeszcze zakropić ze 2-3ml tegoż samego oleju. @baczek31 do reby a9 potrzebujesz innego sealhead'a 11.4018.096.002 (tzw. czarnego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baczek31 Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 No wiem że tam zalecają 11.4018.096.002 ale pytam czy ten mogę wsadzić bo mam taki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Nie. Za niski jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baczek31 Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 A czemu w SID jest dobry jak te same lagi 32 mm? Tu od Reby tez zalecają do Sida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 (edytowane) Ten sealhead co pokazałeś na górze jest do SIDa SL (C1) - w przeciwieństwie do starych SIDów nie ma nic wspólnego z Rebą. Edytowane 8 Sierpnia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baczek31 Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Dzięki za odpowiedz wiec muszę kupić ten odpowiedni. To mam na sprzedanie Debonair SID SL😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Jak możesz to oddaj bo fabrycznie w SID SL jest taki zamontowany i do niczego więcej nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baczek31 Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Trochę za późno bo ponad 14 dni temu kupiłem a Ty prowadzisz serwis amorków? Jak można wiedzie jaka nazwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2023 A ja tego DebonAir upgrade do SIDa i Reby nie polecam. Miałem u siebie w SIDzie i wróciłem do plastikowego, bo po prostu lepiej pracuje. Ten metalowy nie zwiększa objętości komory negatywnej (co jest zaletą w oryginalnych modelach DebonAir). Sztywno osadzony trzpień w tej głowicy (w plastikowym jest margines ruchu) powoduje, że przy niewielkim wygięciu amortyzatora odczuwalnie wzrasta tarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2023 Różnie z tym bywa. Formalnie nie zwiększa objętości. W praktyce w przypadku plastikowego jest pływający sealhed wiec objętość komory zależy od chwilowego ciśnienia w 3 różnych miejscach. No i 2 oringi więcej pracują na shafcie a to przeczy idei "debon" ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.