adamsanders Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 Witam. Jak w temacie, chciałem dzisiaj coś pośmigać a tu taki zonk. Klocki blokują koło. Klamka kompletnie luźna, brak jakichkolwiek wycieków oleju, ostatnia jazda w zeszłym tygodniu bez problemów. Od dłuższego czasu klamka była nieco gumowata a siła hamowania taka sobie. Z początkiem sezonu wymienione klocki oraz odpowietrzony układ (komplet). Przedni hampel bez problemów. Padła uszczelka w klamce? Spróbować odpowietrzyć układ o ile się da przy tak luźnej klamce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 Co to znaczy luźna klamka? Po naciśnięciu nie wraca (tłok podawczy nie odbija) czy po naciśnięciu dochodzi do kierownicy (problem ze szczelnością układu/zapowietrzony)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamsanders Napisano 6 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 (edytowane) nie wraca i dochodzi do kierownicy, nie stawia kompletnie żadnego oporu, jest po prostu luźna. Tak jakby układ był kompletnie nie zalany płynem co chyba jest niemożliwe bo po ręcznym cofnięciu klocków da się raz się je ponownie zacisnąć klamką. Nigdy nie miałem takiej sytuacji w rowerze, przy starym lub brakach płynu jedynie co to cierpiała siła hamowania i ew. gumowatość klamki. Edytowane 6 Listopada 2022 przez adamsanders Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 Jeśli naciskasz dźwignię i po puszczeniu możesz nią ruszać luzem, bez wyczuwalnego aplikowania nacisku na tłok I bez jego powrotu popchniętego sprężyną to znaczy że szlag trafił uszczelki lub/i tłok. A wpadanie dźwigni do kierownicy to brak ciśnienia w układzie, powietrze. Oba problemy są niezależne od siebie, masz szczęście dwóch jednocześnie. Eliminacja pierwszego przez wymianę tloka z uszczelkami lub samych uszczelek. Eliminacja drugiego to próba odpowietrzania układu. Kupiłem kiedyś klamkę mt500 i po jej podpięciu hamulec nie chciał się dać odpowietrzyć. Dźwignia operowała gumowato, nietypowo dla shimano które nie są twarde ale też nie są tak sprężyste. Inna dźwignia z tym samym zaciskiem pozwalała bez problemu uzyskać pracę zgodną z życzeniem. Dźwignia mt500 nie była zauważalnie uszkodzona czy nieszczelna, przynajmniej nie dało się tego stwierdzić. Być może u ciebie problem wpadającej dźwigni to taki sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamsanders Napisano 6 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 No ok, dzięki za szybką odpowiedź. Myślisz ze nie lepiej oddać to do serwisu? Nie posiadam zestawu do odpowietrzania/wymiany płynu, noszę się z zamiarem jego kupna już cały sezon i nie mogę do tego dorosnąć w sumie teraz byłaby dobra okazja ku temu jakbym miałem pewność że to pomoże a jak sam piszesz być może problem jest szerszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 Jak nie masz zestawu.... 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 Często (w 95% przypadków) wystarcza uzupełnienie oleju w klamce za pomocą strzykawki (ew. czegoś innego żeby można było po kropelce dolewać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.