Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam ponownie, po długiej nieobecności! 

Mam do Was pytanie. Jakie polecacie serwisy, w których można kupić koła na zamówienie? 

Znam Daveo oraz Wojczal. Mój ostatni zestaw złożony był u Wojczala i po jakimś czasie popękały mi obręcze przy co drugim nyplu. Wojczala omijam więc szerokim łukiem. 

Oprócz Daveo gdzie można jeszcze złożyć profesjonalnie koła? 

Dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez montell81
Dodane tagi
Napisano

Ja brałem koła w fitwheels.eu kontakt z nimi bardzo OK. Koła mam jakieś pół roku, a zatem niedługo. Jednak nie mam się do czego przyczepić. Cenowo też są w porządku. 

Nie miałem na razie problemów z kołami, a zatem nie mogę dać znać jak tam serwis wygląda.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, montell81 napisał:

Mój ostatni zestaw złożony był u Wojczala i po jakimś czasie popękały mi obręcze przy co drugim nyplu. Wojczala omijam więc szerokim łukiem. 

Takie pytanie: jakie obreczę i szprychy? 

P.S. Też mam od Wojczala koła ( DT Swiss, XR391 + Sapim, RACE + DT 350  ). Na razie po 2 latach i ponad 6 tys km wszystko idealnie.

Edytowane przez Kowal1986
Napisano

Obręcz ZTR Crest mk3, piasta Novatec 771, szprychy CN Spoke Aero 424. Ilość sprych 32.

Najpierw poszła obręcz przednia. Podłużne pęknięcia przy co drugim nyplu. Reklamacja uznana, wymienili mi obręcz. 

Teraz to samo stało się z tylnym kołem. Niestety okres gwarancji już mi minął.

Z tego doświadczenia nie mogę uznać wojczak-bike za fachowców. 

  • Zmieszany 1
Napisano (edytowane)

Jakie obręcze wybrałeś takie Ci pękają. Nie ważne kto składał. Wiotkie, słabe, nadają się dla anorektyków do jazdy po posprzątanych parkowych alejkach.

Edytowane przez abdesign
Napisano (edytowane)

Może jestem anorektykiem i jeżdżę po parku? 

A jeśli uznali gwarancję, to znaczy że przyznali, że koła zostały źle złożone. 

Zresztą temat nie o tym i nie róbmy offtop o wojczal-bike

Edytowane przez montell81
Napisano (edytowane)

Może niezbyt ładnie napisałem, nie o to mi chodziło. .. ale po prostu to są obręcze, które strzelają przy nyplach jak ktoś głośniej kichnie przechodząc obok roweru... to jest po prostu bardzo licha obręcz. Wpisz jej nazwę w googlach,  dodaj crack i obejrzyj zdjęcia. Modne były jakiś czas temu na maratonach... I szybko przestały.

Edyta: no to i ja dodam, żeby nie było z mojej samego offtopu. Mam składane aluminiowe koła od Daveo i od Fitwheels - złego słowa nie powiem.

Edyta2: Na crestach swojego czasu składali pewnie wszyscy... bo kupujący się ślinili do ich wagi i ceny a jak zaczęły pękać to Ci sami wszyscy już składać tak chętnie nie chcieli i w duchu liczyli dni do końca danej przez siebie gwarancji.

Edytowane przez abdesign
Napisano

Sklep, który składał mógł zaproponować inne obręcze. Ja swoje składałem u Daveo, pytałem, on odpowiadał, sugerował co można inaczej. Do tej pory przejechane tysiące kilometrów na dwóch zestawach i nic się nie dzieje.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, abdesign napisał:

Może niezbyt ładnie napisałem, nie o to mi chodziło. .. ale po prostu to są obręcze, które strzelają przy nyplach jak ktoś głośniej kichnie przechodząc obok roweru... to jest po prostu bardzo licha obręcz. Wpisz jej nazwę w googlach,  dodaj crack i obejrzyj zdjęcia. Modne były jakiś czas temu na maratonach... I szybko przestały.

Rozumiem Twoje podejście i dziękuję za głos w sprawie, mimo że nie mogę się z Tobą zgodzić. 

Zamawiane przeze mnie koła były zestawem zaproponowanym przez serwis, a nie z podzespołów proponowanych przeze mnie. Nie był to też zestaw jakoś szczególnie wylajtowany. Tył ważył około 801gr., a przód 672gr. Jeśli faktycznie ten set miałby być tak lichy, to ktoś od nich powinien do mnie napisać: "Panie, złożymy Panu te koła, ale w terenie one więcej niż 3000 km nie przetrwają". Wtedy sprawa byłaby jasna.

Czy crest mk3 są tak kiepskie? Może tak, a może nie. Po wymianie gwarancyjnej przednie kolo się trzyma i już trzeci sezon żadnego pęknięcia nie ma (czyli jednak można). Po prostu mam wątpliwości co do umiejętności zaplatania tam kół. 

Nie jeżdżę od wczoraj. Pierwsze koła na zamowienie jakie kupowałem to był 2005 rok (26", obrecz DT pod "V"-ki, piasta lx). Koła mają na liczniku co najmniej 20 tys. i jeżdżą do tej pory w rowerze bratanka. Mam więc trochę w tym doświadczenia i wiem czy pęknięta obręcz jest wynikiem mojej jazdy czy złego zaplecenia. 

Dziękuję wszystkim za polece ie serwisów. Jestem z niektórymi już w kontakcie więc lada chwila dostanę pierwsze propozycje. 

Pozdrawiam

Edytowane przez montell81
Napisano
W dniu 7.11.2022 o 09:38, Eathan napisał:

Daveo - mam już drugi zestaw kół od nich i jestem zadowolony. Zero problemów. Koła dobrze zrobione, solidne. Do tego zamawianie bez problemu i pod konkretne potrzeby. 

Potwierdzam dobrą opinię o Daveo. Już 3 zestawy u nich zamawiałem (2 x mtb i 1 x szosa). 

Zamawiałem swój pierwszy zestaw na Crestach mk2 ale nigdy nie miałem z nimi problemu (chyba ze 3-4 sezony). Kolejne koła zostały już złożone na obręczach DT.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dziękuję za wszystkie sugestie. Jak otrzymam już konkretne oferty to w nowym wątku zwrócę się do Was o pomoc w wyborze. Przez ostatnie kilka lat wypadłem z obiegu i muszę nadrobić nowinki.

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Szybkie pytanie a propos ZTR Crest mk4.

Nie mogę znaleźć zbyt wielu opinii na ich temat, a podstawowe pytanie brzmi:
czy poprawiona została wytrzymałość względem mk3 ?

Ma ktoś doświadczenie z mk4?

Edytowane przez montell81
literówki
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Cześć,

Temat chyba odpowiedni, chciałbym Was poprosić o pomoc w wyborze kół do szosy, rozważam zakup dość uniwersalnych kół karbonowych o wysokości stożka 38mm, ze względu na politykę gwarancji i crash replacement w grę wchodzi dwóch polskich "producentów". Modele którymi się interesuje to Evanlite New Disc 38 i No Limited RACE 38 disc.

Evanlity niestety w tej chwili dostępne są tylko i wyłącznie na ichniejszych piastach (DT Swiss 280 nieco za drogie), natomiast No Limited byłby na DT Swiss 350. 

Największa różnica to szerokość wewnętrzna i ilość szprych, w Evanlitach 21mm i ilość szprych 24/28 w No Limited 19/20mm, a także ilość szprych 24/24. Wagowo teoretycznie No Limited z mniejszą ilością szprych wychodzą nieco ciężej niż Evanlity, natomiast cenowo zdecydowanie na korzyść No Limited. 

Moje pytanie - czy ma ktoś doświadczenie z tymi kołami (szczególnie chodzi mi o No Limited RACE 38 disc, na Evanlitach jeździ sporo osób. Drugie pytanie - czy według Was 28 zamiast 24 szprych w tylnym kole znacząco poprawi wytrzymałość koła?

Napisano (edytowane)

Piasty evanlite do szosy są spoko. Co do zapłotu to w alu mam przy stożku 32 dt r511, piasta dt350 disc i szprychach cxray zaplot 24/28h. Robione w lemonie. Bardzo fajne koła. W karbonach przy stożku 42mm -giant slr1 , piastach gianta, szprychach cxray mam zaplot 24/24. Jest sztywniej, bardziej dynamicznie. Moja waga 75-76kg. Tak więc dużo zależy od Twojej wagi, wysokości obręczy i szprych. 

Jeden i drugi to sprawdzony temat. Na szczękowych no limitach paru znajomych bez problemowo śmiga. Sam pewnie skusiłbym się na evanlite.Rożnica w wadze wynika z piasty, dt 350 jest cieższa od evanlite o 40-50gram i być może z wagi obręczy, ale mogę się mylić. No i pytanie czy to są realne wagi podane.

Edytowane przez nossy
Napisano

Jak w Waszym przypadku wyglądała komunikacja z Daveo? Ja próbuje sie z nimi dogadać już od prawie dwoch tygodni. Albo odpisują po kilku dniach, albo muszę im wysyłać kolejne mejle z przypomnieniem. 

Jak dla mnie tragedia. Nie wiem czy w ogóle oni chcą cokolwiek sprzedawać. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...