Skocz do zawartości

[2023] Orbea Oiz


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

To może coś podpowiecie z osprzętem?

Do wyboru mam:

M11 AXS  za 24k (hample XT) vs m PRO na XT z tylną przerzutką XTR za 27k.

Minus taki, że M11 nie ma kół karbonowych.  Mam zagwozdkę 😕 Iść w elektrykę kosztem kół, czy zostać przy XT?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w Częstochowie i miałem okazje przetestować Oiza.  Mają u dystrybutora sporo testówek o czym nie wiedziałem. Jak dla mnie bajka, ale czuje niedosyt bo mało odcinków było pod ten sprzęt. :D Jedyne co mnie wkurza to nisko zawieszony suport. W ciężkim terenie łatwo zahaczyć. Generalnie to nie wiem gdzie ja się uchowałem bez fulla. Chyba dlatego, zę wyniosłem się wiele lat temu na szosę :D 

Jutro w Świeradowie biorę zeszłoroczny model i zobaczę co ten rower rzeczywiście potrafi. 

 

 

Zdjęcie WhatsApp 2023-08-10 o 15.08.44.jpg

Edytowane przez muzycom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suport nie jest nisko, to kwestia 120mm zawieszenia, przez które się on obniża. Też na początku miałem z tym problem i o wszystko zahaczałem pedałami w zakrętach, jeśli nie ustawiłem korby odpowiednio wysoko. :D Ale kwestia przyzwyczajenia. ;)

Dla mnie po kilku dłuższych jazdach na minus ergonomia i kiepski zakres regulacji SquidLocka. W moim przypadku nie mogę ustawić go tak, żebym wygodnie mógł operować blokadą zawieszenia i opuszczaniem sztycy. Ale to kwestia indywidualna, komuś innemu może pasować. Rozważam przeniesienie manetki od droppera na oddzielną obejmę, żeby mieć niezależną regulację. Można dokupić te połówki obejmy, a przynajmniej są wymienione w katalogu części zamiennych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam długie nogi, krótki tułów i długie ręce. Generalnie wszystkie rowery sztyca 400 mm. Natomiast nawet w XL wysuniecie sztycy u mnie w Oizie to ponad 30 cm. :D Takie teraz ramy ramy robią.

Paradoksalnie przez krótki tułów, jeszcze krótsze ramy mi pasują. Na szosie i gravelu śmigam na 56. 

Pomęczyłem Oiza z zeszłego roku na ścieżkach i typowym MTB. (skok tyłu 100 mm) Mega uniwersalny rower.  Zanim się jednak na cokolwiek zdecyduje chciałbym jeszcze spróbować innych rowerów. Poza Specem Epic EVO i Sparkiem jest jakaś godna konkurencja?   

Zdjęcie WhatsApp 2023-08-14 o 12.28.00.jpg

Edytowane przez muzycom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, ciężkie pytanie czy brali byście oiza m20 TR 2022 za 15900 czy w droższej cenie jak będzie dostępny m20 2023. Zastanawiam się czy warto czekać na nową ramę i czy zmiana kątów będzie miała odczuwalną różnicę.  I czy któraś z ram ma większe zalety nad drugą lub czy któraś ma więcej wad. Dużo trochę tego 🙂

Edytowane przez Jan1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od różnicy w cenie, czy i ile możesz poczekać, i czy miałeś okazję choćby przymierzyć się do któregoś z nich. Jeśli masz możliwość, proponowałbym zacząć od tego ostatniego, bo może wiele wyjaśnić w temacie...
Na mnie poprzedni Oiz nie robił większego wrażenia na przymiarkach czy krótkich jazdach testowych - ot rower jak każdy inny. Wsiadłem na nowego i od razu wiedziałem, że to rower dla mnie. :)

Z wad nowego Oiz'a to na pewno skomplikowany serwis okolic sterów ze względu na integrację okablowania. Niestety żeby wymienić górne łożysko, trzeba odpinać wszystkie kable, ponieważ są puszczone wewnątrz. Wymiana samych przewodów też z tego powodu do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych nie należy. Jest to jednocześnie zaletą nowej konstrukcji, bo schowanie prawie całych kabli podnosi walory estetyczne roweru (chociaż co kto lubi).
Nowy Oiz ma bardzo nietypowe łożyska i jest ogólnie dość skomplikowany w serwisie.
Ale jedno trzeba o nim powiedzieć - jest PIEKIELNIE szybki. I to nie jest marketingowa paplanina skopiowana ze strony producenta. Jeżdżę nim od kilku miesięcy i wciąż jestem pod wrażeniem, jak ten rower przyspiesza i że tej prędkości praktycznie nie czuć.
Z rzeczy ważnych dla jeżdżących z pomiarem mocy - ze względu na niewielką przestrzeń pomiędzy lewą korbą, a dolną rurką wahacza, w grę wchodzi jedynie pomiar mocy w pająku lub w pedałach.
Generalnie widać, że ktoś nad tym rowerem pomyślał, a nie został stworzony jedynie na potrzeby konkurencji na rynku.

Poprzednia generacja też była bardzo udana. Wielu znajomych ściga się na tych rowerach i od nikogo nie słyszałem nic złego.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Biorę pod uwagę xx1 bo przynajmniej wiadomo że będzie dobrze skoro producent to wkłada do wyższych modeli.

Garbaruka miałbym nowego za mniej niż 1000zł więc dlatego pytam czy ktoś już to ćwiczył i jak to wygląda jeśli chodzi o dystans od tylnego trójkąta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...