PawelW84 Napisano 3 Listopada 2022 Napisano 3 Listopada 2022 Cześć Mam problem (chyba) z amorem Rock Shock Judy 09T25882081Turnkey ze stalowymi lagami. Amorek ma pół roku, jest po serwisie zerowym, ma przejechane 600km. Pierwszy problem to to, że pomimo tak niewielkiego przebiegu na prawej ladze w dolnej części, czyli tam gdzie amor najwięcej pracuje, czarne wykończenie zaczęło się tak jakby odbarwiać. Jest wyraźnie jaśniejsze od pozostałej części lagi. Pod paznokciem nie czuć żadnych rys. Amor jest niemal że po każdej jeździe wycierany szmatką z piasku. Drugi to to, że pomimo przejechania 600 km od serwisu 0 nadal wywala z niego olej na górnych lagach. Trochę długo. Mam jeszcze Rebę i Recona i tam takich przypadłości nie ma pomimo, że amory były serwisowane w tym samym serwisie a przebiegi mają większe. Czy należy się tym martwić ?? Reklamować to ?? Cytuj
ChuChu Napisano 3 Listopada 2022 Napisano 3 Listopada 2022 Wygląda jak za ciasne ślizgi. Niestety miałem coś podobnego, aczkolwiek w znaczniej mniejszej skali w RS Recon Silver, także z czarnymi goleniami. Ta powłoka oraz samo wykonanie widelca, to niestety badziewie najniższych lotów. Jeżeli masz Gwarancję, to składaj reklamację. 2 Cytuj
PawelW84 Napisano 3 Listopada 2022 Autor Napisano 3 Listopada 2022 Też mi się wydaje że to raczej nie jest normalne skoro Reba i Recon się nie wycierają. Dziwi mnie też dlaczego amor ciągle gubi na lagach olej. 600 km to wystarczająco żeby się to w końcu wytarło, a tu po jeździe ciągle lagi mokre. Myślałem że może w serwisie za duzo oleju nalali albo zbyt rzadkiego ale z tego co patrzyłem w katalogach wchodzi go mniej więcej tyle samo co do Reby i Recona i o tych samych parametrach. 2 ml 5wt i 6ml 15 wt Więc skoro te dwa są zrobione dobrze to i tu by pewnie nie nawalili. Cytuj
ChuChu Napisano 3 Listopada 2022 Napisano 3 Listopada 2022 Zrób zdjęcie po jeździe, jak będzie widać ten olej. Będę w stanie Ci powiedzieć, czy u mnie wyglądało to tak samo. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Listopada 2022 Napisano 3 Listopada 2022 Ta czarna powłoka to jakiś rodzaj oksydowania, nic nie warte, cholernie miękkie i generalnie takie rysy się na tym robią nawet od uszczelek kurzowych (może nie po 600 ale po 2600km). W rebie czy reconie gold golenie górne są z anodowanego alu - twardość 9 w 10 stopniowej skali Mohsa, o kilka rzędów wielkości mniejszy wsp. tarcia niż w przypadku powłoki na silverach itd. więc tam przetarcia tak szybko nie powstaną. Co do wyłażenia oleju to nie powinno to mieć miejsca - uszczelki kurzowe są dwuwargowe - może wyjść ew. smar który był nałożony pomiędzy wargami. 1 Cytuj
ChuChu Napisano 3 Listopada 2022 Napisano 3 Listopada 2022 No ale nie powinien wyłazić po 600 km. U mnie nadmiar przestawał się wydostawać po jednym wyjeździe ~20 - 30 km. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 3 Listopada 2022 Napisano 3 Listopada 2022 Dokładnie tak napisałem. Olej się nie przedostanie. Ew. smar. 1 Cytuj
PawelW84 Napisano 10 Listopada 2022 Autor Napisano 10 Listopada 2022 @Dokumosa @ChuChu Tak to wygląda po jednej jeździe Cytuj
Dokumosa Napisano 10 Listopada 2022 Napisano 10 Listopada 2022 Ktoś tam napakował smaru miedziowego? Słabo to wygląda. Cytuj
ChuChu Napisano 11 Listopada 2022 Napisano 11 Listopada 2022 (edytowane) Rzeczywiście, trochę mokro. Powstawanie "krążków" na końcu skoku jest normalne, ale powinien to być raczej delikatny ślad, niż mokry obszar. Smarujesz czymś golenie? Na obydwu goleniach jest tak samo? Ogólnie to wygląda to źle. U mnie w Recon zrobiło się kilka rysek na samym początku i tyle. U Ciebie widać że wyciera się już cała powłoka. Edytowane 11 Listopada 2022 przez ChuChu Cytuj
PawelW84 Napisano 11 Listopada 2022 Autor Napisano 11 Listopada 2022 7 godzin temu, Dokumosa napisał: Ktoś tam napakował smaru miedziowego? Słabo to wygląda. To przekłamanie kolorystyczne zdjęcia. Amor jest od nowości ze mną. Miał zrobiony serwis 0 w tym samym punkcie co 2 pozostałe. Znam właściciela, mega zapaleniec rowerowy. Działa charytatywnie. Mało prawdopodobne żeby odwalił popyline. Ta substancja oblepiająca lagi to przezroczysty rzadki olej. @ChuChu Krążków tak ale nie mokrych śladów po 650km od serwisu. W amorach lagi przecieram brunoxem. Spryskuje nim ścierkę i wycieram goleń. W Judy tego od dawna nie robię bo on naoleja się sam :/. Wycieram go sucha szmatką. Te olejowe zawilgocenie jest na obu goleniach. Odbarwienia powłoki są na pierwszych 3cm, reszta to jakaś gra świateł na foto od świetlówek. Nie zmienia to jednak faktu że coś tu jest nie tak i chyba nie pozostaje nic innego jak amor oddać na gwarancji Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Listopada 2022 Napisano 11 Listopada 2022 Przy koljnym serwisie wymień uszczelki kurzowe i gąbki. Może fabrycznie uszczelki nie mają sprężyn wewnętrznych. Cytuj
ChuChu Napisano 11 Listopada 2022 Napisano 11 Listopada 2022 A jakich produktów używa ten serwisant? Tych które zaleca RS? 1 godzinę temu, PawelW84 napisał: Odbarwienia powłoki są na pierwszych 3cm Na 3 cm powyżej uszczelki. Pewnie się zdziwisz co jest w środku. Cytuj
PawelW84 Napisano 11 Listopada 2022 Autor Napisano 11 Listopada 2022 Tego nie wiem, wiem tylko ze dolewał do niego olej bo był suchy, tak jak wszystkie. Myślisz że nalał za żadki olej do dolnych goleni i dlatego tak leci? W takim wypadku inne amory które mi robił czyli Recon i Reba i jakiś Rst też powinny ciec, a nie ciekną. Do środka zaglądał już nie będę. W grudniu/styczniu oddam go na gwarancji i tyle. Zobaczymy co na to gwarant powie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.