broda4 Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 Witam Nie wiem czy temat odzwierciedli zapytanie. Odziedziczyłem staruszka scotta sportstera p4. treking. Rama Mka, a jam 165 cm. Wg strony - może być Mimo to po sezonie wydaje mi się trochę "krótki". Pomyślałem o modernizacji. Chciałem dokupić akcesoryjny mostek ( ewent sztycę i kierownicę na szerszą ) . Ale patrząc na samą sztycę - scott ma chyba swój patent i na sztycy występuje wypustka pionowa.Dziubek. ( patent scotta? ) Dlatego mostki innej firmy nie pasują. Czy da się to obejść? Można iść w nowy widelec, ale to już pójdzie w większe koszty. Pewnie sztyca - ale co z śrubami, podkładkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 (edytowane) A co to w ogóle jest ? Zdejmowałeś ten mostek ? Nie znam scotta i jego rozwiązań ale wygląda że masz stery ahead , a na rurę sterową ktoś założył dziwny dystans . Normalnie tam zakłada się podkładki albo nic się nie zakłada , wtedy mostek jest niżej . Jesteś pewien , że ta ,,wypustka " wchodzi w mostek ? Na zdjęciu tego nie widać . Z innej beczki M-ka to powinno być z 18" czyli do twojego wzrostu aż nadto ale jeśli chcesz wydłużyć pozycję to może rogi rozwiążą sprawę . Miałbyś 2 chwyty , jeden zwykły krótszy na kierownicy i dłuższy na rogach . Aha , sztyca to wspornik siodła . Edytowane 2 Listopada 2022 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 Sztycy zbytnio bym nie ruszał. To zaburzy pozycję na siodełku. Troszkę można pozmieniać, przesunąć siodełko na prętach, dać sztycę z offsetem - ale żeby nie przegiąć. Też obstawiam że to wyżej to dziwna podkładka pod mostek - jakby dać trochę niższą, kierownica pójdzie w dół i uzyska się w pewnym sensie efekt "rozciągnięcia" - może to jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 Kolega chyba pomylił pomylił pojecie sztycy , nie chodzi o regulację siodła tylko kierownicy . Albo nie zrozumiałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 W tym przypadku sztyca to sterówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 3 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 Skucha......skok myślowy. Ale jeżeli już przy siodelku... mam je maksymalnie przesunięte ku tylowi. Jeżeli w normalnej jeździe po drodze jeszce ok, to już na lekkich górkach czyje że rowerem mi rzuca na boki. I nie jest to jakoś luz na kołach. Przyznam się, mostka ie rozbierałem, dziś się do tego zabiorę. Ale całą kierownica to zestaw oryginalny. Mamy teraz w domu 2 takie same damski i męski. Dziękuję Odezwę się wieczorkiem po demontażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 4 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 (edytowane) Witam Miałem napisać wczoraj. Wiem że technika sie zmienia. I mieliście rację. To co widac na 1 zdjęciu to osłona rury widelca - jeden duży pierścień. Na tę tuleję nakładany jest mostek. W załączeniu przesyłam zdjęcia. Teraz pytanie - aby "wydłużyć" rower - pewnie musiałbym kupić dłuższy mostek? Regulowany? Edytowane 4 Listopada 2022 przez broda4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 Najpierw spróbuj obniżyć kierownicę . Da to pewien efekt wydłużenia . Możesz kupić zestaw podkładek i obniżać stopniowo albo mostek dać bezpośrednio na stery ( jakiś dekielek powinien być ) , a ten dziwny dystans założyć nad mostek . Będzie wyglądało idiotycznie ale to tylko na próbę . Jak już ustalisz wysokość kierownicy to kawałek rury sterowej można odciąć . Jedną podkładkę 1 cm zawsze warto zostawić nad mostkiem . Oczywiście żeby zrobić to co napisałem albo chociaż złożyć całość do kupy trzeba umieć wyregulować stery . Umiesz ? Aha , a jaki długi mostek masz teraz ? Mostki ponad 10cm wyglądają już dziwnie , a 12cm to max co można założyć . Dłuższy nawet gdybyś znalazł będzie zaburzał prowadzenie . Tzn tak czytałem bo ja mam krótsze . Regulowany ..... różne są opinie . W miejskim mam i w sumie nic się nie dzieje ale do turystyka bym nie założył . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 (edytowane) W dniu 2.11.2022 o 21:08, broda4 napisał: Pomyślałem o modernizacji. Chciałem dokupić akcesoryjny mostek ( ewent sztycę i kierownicę na szerszą ) . Ale patrząc na samą sztycę - scott ma chyba swój patent i na sztycy występuje wypustka pionowa.Dziubek. ( patent scotta? ) Dlatego mostki innej firmy nie pasują. Czy da się to obejść? Ten element z wypustką to faktycznie jakiś patent scott'a i z technicznego punktu widzenia to nie jest dystans, a raczej tuleja redukcyjna. Zamysł był chyba taki, że regulujemy stery (kapsel opiera się na końcu tej dziwnej tulei, a nie mostku czy podkładce założonej nad mostkiem), ustawiamy kierownicę prosto a potem już możemy regulować wysokość kierownicy bez konieczności ponownej regulacji sterów czy nawet patrzenia, czy kierownica jest prosto (bo ta wypustka współgra z wgłębieniem w mostku i ustala położenie). Dlatego bez problemu można ustawić kierownicę w tym rowerze niżej, po prostu opuszczając mostek na tulei. Sama rura sterowa widelca musi mieć standardową średnicę (1 1/8 cala?), więc inne mostki powinny pasować po prostu bez tej tulejki, tylko z podkładkami. Czy długie mostki zaburzają prowadzenie? Ja mam w starym góralu na kołach 26" mostek 130 mm , w szosie i fitnessie również 130 mm, a w crossie 120 mm. Ja taki układ lubię, choć przy bardzo ciasnych zakrętach na małej prędkości trzeba przywyknąć. No ale w starych krótkich ramach (mój góral Bianchi to ma coś koło 54 cm górną rurę, i to w poziomie) to była normalka. W sprzedaży były nawet mostki 150 mm. Edytowane 4 Listopada 2022 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 Najdłuższy mostek, jaki miałem, to 125 mm. Mostek aehad, stery skręcane, adapter. Do tego - baranek - więc jeszcze ok. 15 cm dalej od osi sterów. Nie było żadnych problemów z prowadzeniem. Moim zdaniem - absolutnie nie należy regulować pozycji przez odsuwanie siodełka do tyłu. Pozycja siodełka jest powiązana z osią suportu. Dla mnie - idealna pozycja, to nos siodełka 1 cm za osią suportu. Stare ramy często są krótkie, albo mają podsiodłówkę mocno odchyloną do tyłu. Stosowałem nawet sztyce (jarzma) z ofsetem do przodu. No i wtedy mostek musiał mieć ponad 10 cm. Oczywiście to tylko w przypadku mostków ahead. Klasyczne mostki-fajki do sterów skręcanych o długości ponad 10 cm - łamią się jak zapałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 4 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 wybaczcie - dziad już jestem nieskiego wzrostu- pierwszy poważny rozkręcony rower to właśnie Wagant z siodełkiem "tekturowym" . w liceum. ( pomijając wigry ) . może dlatego lubie (?) długie rowery. Technika się zmieniła. a ja jestem widać w XX w. Tam widelec i mocowanie łożysk było na kontrę śruby. Będę opisywał jak amator. Dopiero po kilku filmikach poznałem zasadę klinowania łożyska za pomocą szyszki. 2 godziny temu, WaGiant napisał: Oczywiście żeby zrobić to co napisałem albo chociaż złożyć całość do kupy trzeba umieć wyregulować stery . Umiesz ? j.w - trochę inna metoda. Musiałem wczoraj trochę pomyśleć - ale udało mi się 1 - rozłożyć 2 - złożyć wszystko do kupy. Kierownica się kręci, luzów nie ma. Ale możesz mi napisać - jak powinno się zaklinować łożysko ? Nie mając specjalnego narzędzia - jeżeli takie istnieje. < oczywiście opis znajdę na pewo albo na forum albo wiadomo - YT. > Patent z pierścieniami dociskającymi łożysko - Jak pisał Marvelo - . Rura - tuleja scotta - tak sobię teraz myślę to patent - pomagający zaklinować łożysko pierścieniem. ( tak mi się to udało zrobić ). I dokładnie - tylko 2 śruby kontrujące i mostek układamy - góra - dół. Obecnie wysokość od główki ramy gniazda łożyska do śruby mocującej szyszkę - to 8 cm. 2 godziny temu, WaGiant napisał: Najpierw spróbuj obniżyć kierownicę wtedy będę trochę leżący - a chciałem być bardziej wyprostowany. NIe jeżdżę zawodowo - więc mostek czy to regulowany czy stały nie będzie pewnie miał znaczenia dla mnie . Chyba żeby szukać rzeczywiście odpowiedniej pozycji. I tutaj kolejne pytanie - jaką kierownicę wybrać/dobrać ? Bo idąc równoległą drogą modernizacji - gdybym tylko poszerzył kierownicę ( obecnie kierownica prawie prosta 58 cm) - na szerszą bardziej powyginaną. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 Trochę się pogubiłem . Jeśli dasz dłuższy mostek to nie będziesz bardziej wyprostowany tylko bardziej rozciągnięty . Gięta kierownica powszechnie uważana jest za wygodniejszą . Dodatkowo daje niewielka ale jednak możliwość regulacji długości i wysokości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 6 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 czy są jakieś zalecenia co do szerokości kierownicy? czy to także indywidualna sprawa - ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 25 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2023 (edytowane) Witam. Dokończę co zacząłem Co prawda dotyczy to drugiego roweru - wątek dotyczył wydłużenia. Drugi rower - właśnie odwrotnie. Wyprostowania. Te scoty jakieś dziwne robili . NIe wiem czy to już sztukowanie - ale podwyższyłem wysokość kierownicy poprzez nadstawkę. Oczywiście nie obyło się o miniproblem - brakło mi jednego pierścienia ( już zamówiłem) . Tymczasowo dla próby jazdy - podkładka tymczasowa . ( foto ). Pozycja już raczej miejska. Ale Mojej - pasuje. U siebie wymieniłem kierownicę i mostek - na razie OK . Edytowane 25 Marca 2023 przez broda4 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 25 Marca 2023 Udostępnij Napisano 25 Marca 2023 Ja p..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 25 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2023 Dzięki. Na to czekałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 26 Marca 2023 Udostępnij Napisano 26 Marca 2023 (edytowane) A jest możliwość jednej nastawki w drugą dać? 😁Tak tylko pytam ale jak widać ludzka fantazja nie ma granic. Edytowane 26 Marca 2023 przez Thomass13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broda4 Napisano 26 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2023 jest tylko jedna nadstawka. rura widelca-> na widelec pierścienie + rura przedłużająca > mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.