Skocz do zawartości

[Opona] szosowa


J67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś mógłby mi polecić oponę do jazdy miejskiej i turystycznej, zamiennik nie produkowanej - jak mi się zdaje- Continental ultra sport 2.

Chciałbym, żeby miała nie gorsze parametry w rozumieniu: odporność na przebicie, ścieranie, przyczepność, w tym - w warunkach mokrych i zimowych.

Cena i masa też ma znaczenie, ale nie kluczowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-ka, to był niejako intuicyjny wybór, ale nie okazał się dobry.

Jest sporo cięższa, przyczepność ma słabszą. Noo... latem - jeszcze do przyjęcia, ale ostatniej zimy kilka razy leżałem.

Odporność na przebicie - żadna. W pół roku 4 kapcie. Wkrótce potem wymieniłem, choć bieżnik był jeszcze gruby. Ale była tak pocięta, że groziła wystrzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opierasz się na własnych doświadczeniach, czy na testach zapewne sponsorowanych przez producenta?

Testowałem osobiście. Wyniki mogą być subiektywne, ale realistyczne. Bez punktów i watów. Porównanie bardziej obrazowe.

Połowę 2-ek zjeździłem do zera i były tylko raz założone i raz zdjęte.3-ka - jak w poprzednim poście.

Na 2-ce na czystym asfalcie, zarówno suchym, jak i mokrym nie dałem rady zrobić skida bez wspomagania przednim hamulcem. Na 3-ce blokuję koło po delikatnym ulżeniu tyłka.

Przez zimy 18/19, 19/20 i 20/21 nie leżałem ani razu. Na 3-ce - tak i to kilkakrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chrismel napisał:

Te wszystkie testy to można sobie w buty wsadzić . Wiarygodne jak testy opon zimowych w tygodniku MOTOR 😁

Ultra Sport 3 nie jest nawet cieniem 2 .

Edytowane przez Tomek595
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście trochę wyższa półka, ale... Jak wpisałem w wyszukiwarkę - pokazało mi w bardzo różnych cenach: 200 - 400 zł. Jak to interpretować?

200 zł to 3 razy więcej niż ultra sport 3 drutowa, no ale - sory - nie założę opony ważącej 40 dkg do roweru miejskiego, który co chwilę musi się jako-tako zbierać z pod świateł. To w rowerze retro mam opony 1 i 3/4", które ważą 60 dkg.

W porównaniu do zwijanej ultra 3 - 200 zł to już tylko 2 razy więcej. Teraz kwestia trwałości. Na jednej ultra 3 przejechałem ok. 5 kkm. Druga nie jest jeszcze bardzo pocięta, ale już czoło bieżnika ma jakieś wżery, jakby parciała. 10 kkm na pewno nie da rady.

Trudno mi znaleźć wiarygodne opinie na temat opon Pirelli, bo chyba nie są masowo kupowane ;) . Czy mógłbyś napisać coś więcej, albo podesłać linka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4S to teoretycznie opona całosezonowa , w połączeniu z niskim ciśnieniem rzędu 5,5bar sprawia że mokra nawierzchnia nie jest zagrożeniem w przeciwieństwie do typowo sportowych opon typu Corsa , SWorks  Turbo . Czyli da sie normalnie jeżdzić , oczywiście ograniczając pochyły podczas wirażowania i redukujac mocne hamowania . 4S są do kupienia poniżej 500zł za parę . Zaznaczam że moje obserwacje dotyczą szosy . Nie mam pojęcia jak to sprawdzi się w warunkach miejskich . 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Będę myślał. Po mieście jeździ się jak kto umie :) . Kluczowe znaczenie ma wybieranie tras, wzdłuż których nie ma ścieżek rowerowych :) .

A jeszcze odnośnie opon: 2 miesiące temu założyłem na tył Shwallbe Lugano. Shwallbe mam w rowerze retro. Jakiś cruiser, czy coś i jestem zachwycony. Lugano też byłem zachwycony... do pierwszego deszczu. Mam wrażenie, że jak zobaczy trochę wody, to myśli, że to lód ;) . Czy one tak mają?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli Cinturato dobrze sprawdza się jako opona na mokre warunki. Dużo bezpieczniejsza niż topowe P Zero czy całosezonowe P Zero 4S. Oczywiście w suchych i ciepłych warunkach nie ma podejścia do typowo sportowych modeli, jednak gdybym szukał dla siebie na okres przejściowy to kupiłbym właśnie Cinturato Velo. Najlepiej w wersji TLR i zszedłbym trochę z ciśnieniem względem P Zero. Podejrzewam też, że Cinturato pojeżdzi dłużej niż P Zero.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...