J67 Napisano 1 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Witam. Czy ktoś mógłby mi polecić oponę do jazdy miejskiej i turystycznej, zamiennik nie produkowanej - jak mi się zdaje- Continental ultra sport 2. Chciałbym, żeby miała nie gorsze parametry w rozumieniu: odporność na przebicie, ścieranie, przyczepność, w tym - w warunkach mokrych i zimowych. Cena i masa też ma znaczenie, ale nie kluczowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 1 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Ultra Sport 3: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ultra-sport-iii-pd22229/?v_Id=143149 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 2 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 3-ka, to był niejako intuicyjny wybór, ale nie okazał się dobry. Jest sporo cięższa, przyczepność ma słabszą. Noo... latem - jeszcze do przyjęcia, ale ostatniej zimy kilka razy leżałem. Odporność na przebicie - żadna. W pół roku 4 kapcie. Wkrótce potem wymieniłem, choć bieżnik był jeszcze gruby. Ale była tak pocięta, że groziła wystrzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 Wg testów jest prawie identyczna jak wersja II: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-ultra-sport-iii-2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 3 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 Opierasz się na własnych doświadczeniach, czy na testach zapewne sponsorowanych przez producenta? Testowałem osobiście. Wyniki mogą być subiektywne, ale realistyczne. Bez punktów i watów. Porównanie bardziej obrazowe. Połowę 2-ek zjeździłem do zera i były tylko raz założone i raz zdjęte.3-ka - jak w poprzednim poście. Na 2-ce na czystym asfalcie, zarówno suchym, jak i mokrym nie dałem rady zrobić skida bez wspomagania przednim hamulcem. Na 3-ce blokuję koło po delikatnym ulżeniu tyłka. Przez zimy 18/19, 19/20 i 20/21 nie leżałem ani razu. Na 3-ce - tak i to kilkakrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek595 Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 (edytowane) 9 godzin temu, chrismel napisał: Wg testów jest prawie identyczna jak wersja II: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-ultra-sport-iii-2020 Te wszystkie testy to można sobie w buty wsadzić . Wiarygodne jak testy opon zimowych w tygodniku MOTOR 😁 Ultra Sport 3 nie jest nawet cieniem 2 . Edytowane 3 Listopada 2022 przez Tomek595 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 To jak żyć? Co wybrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek595 Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 (edytowane) W mojej zimówce siedzi P Zero 4S . Tyle tylko że to nie ten przedział cenowy co drutowa Ultra Sport . Edytowane 3 Listopada 2022 przez Tomek595 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 4 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 Rzeczywiście trochę wyższa półka, ale... Jak wpisałem w wyszukiwarkę - pokazało mi w bardzo różnych cenach: 200 - 400 zł. Jak to interpretować? 200 zł to 3 razy więcej niż ultra sport 3 drutowa, no ale - sory - nie założę opony ważącej 40 dkg do roweru miejskiego, który co chwilę musi się jako-tako zbierać z pod świateł. To w rowerze retro mam opony 1 i 3/4", które ważą 60 dkg. W porównaniu do zwijanej ultra 3 - 200 zł to już tylko 2 razy więcej. Teraz kwestia trwałości. Na jednej ultra 3 przejechałem ok. 5 kkm. Druga nie jest jeszcze bardzo pocięta, ale już czoło bieżnika ma jakieś wżery, jakby parciała. 10 kkm na pewno nie da rady. Trudno mi znaleźć wiarygodne opinie na temat opon Pirelli, bo chyba nie są masowo kupowane . Czy mógłbyś napisać coś więcej, albo podesłać linka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek595 Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 4S to teoretycznie opona całosezonowa , w połączeniu z niskim ciśnieniem rzędu 5,5bar sprawia że mokra nawierzchnia nie jest zagrożeniem w przeciwieństwie do typowo sportowych opon typu Corsa , SWorks Turbo . Czyli da sie normalnie jeżdzić , oczywiście ograniczając pochyły podczas wirażowania i redukujac mocne hamowania . 4S są do kupienia poniżej 500zł za parę . Zaznaczam że moje obserwacje dotyczą szosy . Nie mam pojęcia jak to sprawdzi się w warunkach miejskich . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 5 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 Dzięki. Będę myślał. Po mieście jeździ się jak kto umie . Kluczowe znaczenie ma wybieranie tras, wzdłuż których nie ma ścieżek rowerowych . A jeszcze odnośnie opon: 2 miesiące temu założyłem na tył Shwallbe Lugano. Shwallbe mam w rowerze retro. Jakiś cruiser, czy coś i jestem zachwycony. Lugano też byłem zachwycony... do pierwszego deszczu. Mam wrażenie, że jak zobaczy trochę wody, to myśli, że to lód . Czy one tak mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 Lugano ogólnie to beznadziejne opony. A co do tematu - pomyśl o tufo comtura duo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 A na tych ktoś jeździ? Opona rowerowa 700x25 25-622 GOODYEAR EAGLE SPORT - 1-OPG033 - 12704236354 - Allegro.pl Opona 28'' 700x28 28-622 GOODYEAR 4SEASONS dętkowa - 1-OPG027 - 12829424170 - Allegro.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 W Polsce się na goodyear nie jeździ🙃 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 (edytowane) Pirelli Cinturato dobrze sprawdza się jako opona na mokre warunki. Dużo bezpieczniejsza niż topowe P Zero czy całosezonowe P Zero 4S. Oczywiście w suchych i ciepłych warunkach nie ma podejścia do typowo sportowych modeli, jednak gdybym szukał dla siebie na okres przejściowy to kupiłbym właśnie Cinturato Velo. Najlepiej w wersji TLR i zszedłbym trochę z ciśnieniem względem P Zero. Podejrzewam też, że Cinturato pojeżdzi dłużej niż P Zero. Edytowane 5 Listopada 2022 przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 6 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2022 Dziękuję za odpowiedzi. Będę myślał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.