merfib10 Napisano 1 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Witam. Kupiłem nowy rower Unibike Viper UNIBIKE 2022 - NAJLEPSZE ROWERY VIPER GTS Zastanawiam się nad zmianą korby z FC-T521 na FC-T6010 ( z zewnętrznymi łożyskami suportu). Warto to zrobić? Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Jaki jest cel wymiany? Co chcesz zyskać? Według mnie gra nie warta świeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merfib10 Napisano 1 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Wyczytałem, że korby z zewnętrznymi łożyskami bardziej efektywnie przenoszą energię pedałowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 1 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 W rowerze z taką geometrią, nie ma to znaczenia. W ogóle nie ma to większego znaczenia, chyba że "ciśniesz" na granicy możliwości sprzętu. Kolejna internetowa bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merfib10 Napisano 1 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Ok. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plebi Napisano 1 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Mam stare rowery (~30 letnie) ktore sam serwisuje sobie i specem - zwlaszcza od nowszych rozwiazan - nie jestem. Ale przewiduje duza roznice na plus ... W korbie na kwadrat - tarcza duza (najwiekszaa ale te mniejsze tez) przy wiekszym nacisku (chociazby przy wiekszej masie mojej) tarcza odchyla sie o kilka mm w jedna i druga strpne (na oko ~2..3mm). Widac golym okiem. Skutki takie ze lancuch potrafi przeskoczyc przy duzym nacisku, albo szorowac, trzeba doregulowywac czesciej i to na kasecie 8. Mysle ze na 10 bedzie to bardziej upierdliwe - ale to moje przewidywania. Ciekawe co inni powiedza. Jak zajade kolejna korbe to wlasnie zmienie pewnie na HTII . Mam nadzieje ze sie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Sztywność względem kwadratu jest większa, ale tu mamy porównanie Octalink vs zewnętrzne łożyska. Różnica jak dla mnie pomijalna. Ocieranie przy kwadracie to głównie zasługa kiepskiej korby a nie samego suportu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 1 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Wnioskukąc po rowerze, autor raczej sekund urywał nie będzie. Naprawdę podczas normalnej jazdy, nie odczuje różnicy w "przeniesieniu mocy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plebi Napisano 1 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2022 Spojrzalem na zdjecie korby i myslalem ze to kwadrat a to octalink. Wiec faktycznie zgadzam sie ze nie ma sensu zamiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 U siebie przerabiałem od kwadratu, przez octalink aż po ht2. Ten ostatni jest najlepszy i najsztywniejszy. Pozostałe 2 powodowały mi bujanie korby. Co za tym idzie zdarzały się ocieranie przez to o przedni wózek. Wkurzało mnie to niesamowicie. Ale każdy może uważać inaczej jak uważam tak bo wszystkie rodzaje przetestowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 2 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 @Thomass13 masz rację, tylko pod jednym warunkiem, że te wszystkie korby były z różnych poziomów grup napędowych. Zwykle kwadrat to niskie grupy, wykonane z kiepskich i mało sztywnych materiałów, dodatkowo dochodzi niska precyzja wykonania. Octalink był nieco wyżej w hierarchii, a HT2 to wyższe grupy, lepsze i sztywniejsze materiały. Stąd wynikają różnice. Przetestuj np. Alivio na Octalink i HT2, bo chyba obie wersje są obecnie do dostania, różnica będzie znikoma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 2 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2022 Cytat Octalink był nieco wyżej w hierarchii Uproszczony opis rzeczywistości Nie był.... jest tylko młodszy. Bez problemu zresztą da sie zestawić ze sobą sztywniejszą korbę na kwadrat (z czasów kiedy na ten standard wychodziły topowe modele) niż obecne tanie ht2 i octalinki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 A idąc jeszcze dalej, to przed Octalink był ISIS i ISIS v2 z tego co pamiętam. W ogóle te rozwiązania, to taki trochę niewypał. W rowerach typowego Kowalskiego, raczej wielkiej kariery nie zrobiły. Octalink ma trochę wad kwadratu, a trochę zalet bliżej HT2. Jeżeli jest w rowerze, to nie ma co od razu zmieniać. Jeżeli kupuje się nową korbę, to nie ma sensu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 3 Listopada 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 @abdesign miałem na myśli nowe korby które wychodziły, że sztywna oś w wyższych grupach wyparła Octalink. Stad mowa o hierarchii. @ChuChu ISIS to jeśli mnie pamięć nie zawodzi wytwór Srama/Truvativ. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.